Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XS chce plně konkurovat BMW 3, kromě sedanu přijde i jako kupé a kombi
26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Celohliníkovou architekturu chce Jaguar doplnit úspornými i výkonnými motory. Kromě toho připravuje i hybridy, prim však bude hrát design.
Britská automobilka na sebe na frankfurtském autosalonu upozornila především studií C-X17. Toto SUV však dorazí až ve druhé vlně nových modelů, ta první se zaměří na rivala BMW řady 3 se zatím neznámým jménem, nejpravděpodobnější se ale teď zdá být označení XS. Jen u sedanu ale Jaguar nezůstane, v showroomech jej totiž doplní také kupé a kombík. Aktuálně sice není jisté, kdy se tak stane, podle globálního šéfa designu Adriana Hallmarka by se však i jejich premiéra měla co nejvíce blížit roku 2015.
Po stránce mechanické se u všech novinek počítá s architekturou iQ[Al], kterou v hesenské metropoli představil výše zmíněný koncept. Pohon pak dostanou na starosti přeplňované dvoulitry spalující benzin i diesel, které prý po stránce emisí CO2 nepřesáhnou 100 g/km. Jaguar se tak bude moci obejít bez hybridní techniky, jak toho ale dosáhne (bavíme se o čtyřlitrové spotřebě u vozu střední třídy...) ale neupřesňuje. Snad leda že by skutečné redefinoval standardy prémiového segmentu, jak sám tvrdí...
Neznamená to ovšem, že by Britové s elektromotorem nepřišli - ve vývoji jsou prý hned tři různé systémy. Žádný z nich přitom nemá nic společného s Range Roverem Hybrid, alespoň jeden však prý využije technologii blízkou té používané ve Formuli 1. Podle Hallmarka totiž nabídne výkon „jen na krátkou chvíli, jako KERS v F1“. Jednat se tak zřejmě bude o určitou formu super-kondenzátoru, jakou představila Toyota na modelu Yaris Hybrid-R.
Vyjma toho ovšem nebudou chybět ani klasické výkonnější pohonné jednotky, které počítají s třílitrovým turbodieselem o výkonu 240 koní a třílitrovým benzinovým šestiválcem produkujícím koní 340. I proto si je Hallmark jistý tím, že nové modely „pohodlně“ zvládnou navýšit stávající prodeje na dvojnásobek.
Jaguar zároveň doufá, že rozšířením řady získá značka mnohem větší rentabilitu. „Největším problémem modelu XF Sportbrake je fakt, že se jedná o regionální produkt - 90 procent objemu totiž skončí v Evropě. Výroba přitom stojí velké peníze a my ani po osmi letech nedostaneme naši investici zpátky,“ dodává šéfdesignér značky.
Je tedy dost možné, že kromě oznámených variant dostaneme i další možné křížence, kteří by pokryly třeba BMW 3 GT. To je ovšem poměrně vzdálená budoucnost. Ta blízká se soustředí na jediné - na výrobu nejhezčího modelu v daném segmentu. Ten by přitom měl startovat na sumě 25 000 GBP (cca 750 000 Kč).
Nové karosářské varianty menšího Jaguaru se již představily na prvních počítačových ilustracích
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva