Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XKR-S: dobrá kočka, která si zamlsá
2.3.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(živé fotografie) Jaguar v Ženevě plně odhalil svůj nejsilnější sériový model. S názvem XKR-S a 550 koňmi slibuje netradiční zážitky.
Miloš V. Kratochvíl při psaní své knihy „Dobrá kočka, která nemlsá” zřejmě nemyslel na jaguáry, ale mně se při psaní článku o Jaguaru XKR-S vybavila jeho kniha ihned. Tento model bude velmi pravděpodobně dobrým autem, ale s kompresorem přeplňovaným osmiválcovým pětilitrem, proslulým to drtičem CCS karet, si za své služby jistě nechá neméně dobře zaplatit. Ale vezměme to popořádku.
Vůz jsme vám krátce představili již před týdnem s tím, že vám ze Ženevy přineseme další detaily. Bohužel, mnoho nového jsme se pod Alpami nedozvěděli, a tak vám v tomto článku více než co jiného nabízíme nové oficiální a také naše vlastní živé snímky.
Máme-li zrekapitulovat to nejdůležitější, pak se vůz vyznačuje především upraveným pětilitrovým vidlicovým osmiválcem přeplňovaným kompresorem. Toho využívá i slabší XKR, u S verze byl ale jeho výkon posunut až k 404 kW (550 koní) a točivým moment atakuje hranici 680 Nm. To je oproti XKR 40 koní resp. 70 Nm navíc a právě díky dodatečné porci kilowattů novinka zrychluje na stovku jen za 4,2 sekundy, 160 km/h zdolá za působivých za 8,6 sekundy a nejvyšší rychlost činí 300 km/h jen proto, že více vozu neodovolí elektronický omezovač. Spotřebu paliva Jaguar zatím nezveřejnil, ale ta normovaná je u tohoto motoru beztak nicneříkající. Kompresor a nízká spotřeba zkrátka nejdou dohromady a vidět u tohoto vozu při ostré jízdě na ukazateli průměrné spotřeby číslovku vyšší než 50 jistě nebude vyžadovat až tak velký um.
Sluší se dodat, že standardem pro XKR-S je automatická převodovka, ostatně jako v rámci celé řady XK. Zajímavěji již působí zmínka o upraveném podvozku, který vůz mj. poslal o 10 mm blíže k zemi, a upraveném řízení tlumičů, které budou jednat s ohledem na ostřejší charakter vozu, než jaký nabízí XK či XKR.
Vzhled novinky je skutečně svérázný, vůz hlavně díky své barvě vypadá jak Taťka Šmoula na steroidech. Dojem přitom dělá nejen jen svou barvou, ale i řadou doplňků - nové jsou oba nárazníky, přední blatníky, boční prahy, velké přítlačné křídlo na zádi, zadní difusor, čtveřice chromovaných koncovek výfuku a pár černě zbarvených doplňků. Stejně zbarvena jsou navíc i 20" kola z lehkých slitin. Aby toho nebylo málo, XKR-S se odlišuje ještě LED v předních světlometech a uvnitř speciálním koženým čalouněním tvářícím se jako by bylo ztvárněno z karbonových vláken (není).
Dále víme jen tolik, že XKR-S se dostane do prodejů letos v září s prozatím neznámou cenovkou. Neoficiálně se ale hovoří o cifře 97 000 liber, tedy přibližně 2,8 milionu Kč.






Jaguar XKR-S na živých fotografiích ze Ženevy
XKR-S na všech uvolněných oficiálních snímcích
A nejsilnější Jaguar na prvním videu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva