Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XJ 2010 oficiálně: kdepak je to překvapení?
10.7.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Před několika málo hodinami byla představena nová vlajková loď značky Jaguar, jinými slovy model XJ. Na následujících řádcích se dozvíte, jaké motory se objeví pod kapotou, jak nádherný má interiér, nebo proč vypadá jako předchozí model XF. Nechybí ani galerie detailních snímků.
Jaguar sliboval s novým XJ velký designový průlom, ale ten zdá se nenastal. I když jak se to vezme - pro řadu XJ je nový design nesporně průlomový, pro Jaguar jako takový ale nejde o nic nového, inspirace již existujícími modely, zejména úspěšným XF, je extrémní. Ale pojďme se podrobně podívat přímo na nový XJ, který v některých ohledech překvapivý přece jen je.
Ačkoliv to tak na první pohled nevypadá, nová kočka navazuje tam, kde skončila minulá generace. Základem je totiž unikátní celohliníková konstrukce inspirovaná stavbou letadel. Pro nový model byla ale výrazně modifikována a ještě více odlehčena. Nové XJ má proto dobré předpoklady, byt jednou z nejlehčích a nejovladatelnějších limuzín ve své třídě.
Samotný vzhled je tak trochu kontroverzní a je nutné dodat, že ačkoliv se napovídalo o nové podobě modelu XJ mnoho, automobilka od začátku plánovala přesně tento vzhled a záměrně vyráběla podivně maskované prototypy. Takže pokud se nyní logicky ptáte, zdali novinka vychází z předchozího XF, musím odpovědět, že ano. Dokonce s ním sdílí i přepracovaný podvozkový základ. Designově se ale mnohem víc přibližuje konceptu C-XF z roku 2007. Z profilu tak trochu navazuje na současný trend čtyřdveřových limuzín připomínající kupé. Zadní lampy jsou pak nejjasnějším odkazem na předchozí generace XJ.
Při pohledu na svažující se střechu by někdo mohl namítnout, že líbivý vzhled je na úkor stísněného prostoru v na zadních sedadlech. Opak však má být pravdou, protože zadní přepravní prostor a sklon sedadel je vůči sklonu střechy uzpůsoben a zároveň kvůli černě lakovaným D sloupkům vůz poněkud klame tělem. Pro ještě větší pocit prostoru a vzdušnosti je tu obrovská skleněná střecha s možností posunutí, která bude nabízena už ve standardu.
Samotný interiér pak přináší opravdovou renesanci na poli zpracování, kvality použitých materiálů a osobitých pocitů, které interiér navozuje. Najdeme zde například dotykový displej o velikosti 12,5" palce s funkcí dual view, sedmikanálový surround sound s výkonem 1200 Wattů značky Bowers & Wilkens, multifunkční volant, nebo středovou konzolu s výsuvným ovladačem jízdních režimů a robotizované šestistupňové převodovky.
Ta bude přenášet výkon na zadní kola od jednoho ze tří možných motorů generace Gen III, které se pod kapotou XJ objeví. Základem bude nový třílitrový twinturbodiesel s výkonem 380 koní (202 kW) a 600 N.m, zrychlením z 0-100 km/h za 6,4 s a kombinovanou spotřebou 7 l/100 km. Druhým motorem bude pětilitrový osmiválec s atmosférickým plněním a přímým vstřikováním paliva s výkonem 470 koní a 515 N.m, který vozu umožní zrychlit z 0-100 km/h za 5,7 s, při kombinované spotřebě 11,4 l/100 km. Vrcholem nabídky bude kompresorem přeplňovaný, pětilitrový osmiválec s přímým vstřikováním paliva s výkonem 510 koní (375 kW) a 625 N.m, se zrychlením 0-100 km/h za 4,9 s a kombinovanou spotřebou 12,1 l/100 km.
















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva