Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XFR-S Sportbrake oficiálně: 550 koní pro kombi, i to zvládá 300 km/h
25.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Britský kombík dostal stejnou sportovní kúru jako sedan, vepředu tak najdete motor V8. V zavazadelníku pak až 1 675 litrů.
Je tu konec spekulací a dohadů. Po víkendovém úniku první fotky totiž britská automobilka oficiálně a ve vší pompéznosti odhalila svůj nový model nesoucí logo R-S. Podle očekávání se jím přitom stalo kombi Sportbrake, které tak nově může nabídnout celou řadu lákavě znějících čísel. Stejně jako sedan, kupé nebo kabriolet se totiž pyšní pětilitrovým motorem o výkonu 550 koní a točivém 680 Nm, který máte k dispozici v rozmezí 2 500 a 5 500 otáček.
S touto partičkou pod kapotou se XFR-S Sportbrake rozjede z klidu na stovku za 4,6 sekundy, přičemž jeho rozlet nakonec omezovač zastaví až na magické třístovce. Tím ovšem výčet číselných údajů nekončí, od jízdní dynamiky se ovšem musíme přesunout k praktické stránce věci. I s enormním výkonem totiž kombi v normovaném eurotestu spotřebuje 12,7 litrů paliva na 100 kilometrů, přičemž v zavazadlovém prostoru nadále nabízí kapacitu až 1 675 l.
Základní technické údaje máme za sebou, a tak se můžeme zaměřit i na další mechanické komponenty. Taková osmistupňová převodovka byla totiž upravena na základě zkušeností s vývojem modelu F-Type. Nyní tak rychleji reaguje na podněty řidiče, přičemž při podřazování nadále sází meziplyny. Navíc dostala i funkci rozpoznávání zatáček, kdy je monitorováno natočení kol a volantu - a tomu se přizpůsobí volba ideálního stupně.
Přepracována byla také zadní náprava, která na rozdíl od standardního kombíku musí zvládat vyšší rychlosti při zachování ostré odezvy jako u sedanu. Tuhost zavěšení vpředu i vzadu tak šla nahoru o 30 procent, přičemž o stejnou míru byly přitvrzeny také pružiny. Změn se ovšem dočkaly i adaptivní tlumiče a přeprogramována byla také dynamická stabilizační kontrola DSC.
Za 20palcovými kovanými ráfky Varuna se pak objevují 380milimetrové přední a 376milimetrové zadní kotouče s vnitřním chlazením, zatímco obutí značky Pirelli počítá s rozměrem 265/35 na přední a 295/30 na zadní nápravě. Mimo to byly přepracovány oba nárazníky, které nově zdobí uhlíková vlákna, a přibyla i čtveřice koncovek výfuku a výrazný střešní spoiler.
Zákazníci přitom budou moci volit z pěti barev (Ultra Blue, Ultimate Black, Stratus Grey, Polaris White a Italian Racing Red), s nimiž koresponduje vnitřní kožené čalounění imitující karbonovou texturu. Standardem se pak stane i 18reproduktorový audio systém Meridian. Prodej vozu ve Velké Británii odstartuje 1. dubna na částce 82 495 GBP (cca 2,7 milionu korun), u nás lze očekávat podobný scénář.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.














Na výstavišti Palexpo se nový Jaguar XFR-S Sportbrake předvedl v modrém odstínu, který je pro modely R-S tradiční
Kromě modrého laku, který je pro ostré modely Jaguaru typický, můžete XFR-S Sportbrake dostat také ve čtyřech dalších odstínech. 550 koní je standardem pokaždé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Bulega před Toprakem 10:00
- Superpole vyhrál Bulega 08:00
- Fakta a čísla týkající se Phillip Islandu včera 16:00
- Superpole pro Bendsneydera, 16. Vostatek včera 08:35
- Úvod na Phillip Islandu: Dominance Ducati na špici s Bulegou včera 08:34
Nejnovější články
Levný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 3 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 5 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 6 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 8 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie