Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XFR-S Sportbrake oficiálně: 550 koní pro kombi, i to zvládá 300 km/h
25.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Britský kombík dostal stejnou sportovní kúru jako sedan, vepředu tak najdete motor V8. V zavazadelníku pak až 1 675 litrů.
Je tu konec spekulací a dohadů. Po víkendovém úniku první fotky totiž britská automobilka oficiálně a ve vší pompéznosti odhalila svůj nový model nesoucí logo R-S. Podle očekávání se jím přitom stalo kombi Sportbrake, které tak nově může nabídnout celou řadu lákavě znějících čísel. Stejně jako sedan, kupé nebo kabriolet se totiž pyšní pětilitrovým motorem o výkonu 550 koní a točivém 680 Nm, který máte k dispozici v rozmezí 2 500 a 5 500 otáček.
S touto partičkou pod kapotou se XFR-S Sportbrake rozjede z klidu na stovku za 4,6 sekundy, přičemž jeho rozlet nakonec omezovač zastaví až na magické třístovce. Tím ovšem výčet číselných údajů nekončí, od jízdní dynamiky se ovšem musíme přesunout k praktické stránce věci. I s enormním výkonem totiž kombi v normovaném eurotestu spotřebuje 12,7 litrů paliva na 100 kilometrů, přičemž v zavazadlovém prostoru nadále nabízí kapacitu až 1 675 l.
Základní technické údaje máme za sebou, a tak se můžeme zaměřit i na další mechanické komponenty. Taková osmistupňová převodovka byla totiž upravena na základě zkušeností s vývojem modelu F-Type. Nyní tak rychleji reaguje na podněty řidiče, přičemž při podřazování nadále sází meziplyny. Navíc dostala i funkci rozpoznávání zatáček, kdy je monitorováno natočení kol a volantu - a tomu se přizpůsobí volba ideálního stupně.
Přepracována byla také zadní náprava, která na rozdíl od standardního kombíku musí zvládat vyšší rychlosti při zachování ostré odezvy jako u sedanu. Tuhost zavěšení vpředu i vzadu tak šla nahoru o 30 procent, přičemž o stejnou míru byly přitvrzeny také pružiny. Změn se ovšem dočkaly i adaptivní tlumiče a přeprogramována byla také dynamická stabilizační kontrola DSC.
Za 20palcovými kovanými ráfky Varuna se pak objevují 380milimetrové přední a 376milimetrové zadní kotouče s vnitřním chlazením, zatímco obutí značky Pirelli počítá s rozměrem 265/35 na přední a 295/30 na zadní nápravě. Mimo to byly přepracovány oba nárazníky, které nově zdobí uhlíková vlákna, a přibyla i čtveřice koncovek výfuku a výrazný střešní spoiler.
Zákazníci přitom budou moci volit z pěti barev (Ultra Blue, Ultimate Black, Stratus Grey, Polaris White a Italian Racing Red), s nimiž koresponduje vnitřní kožené čalounění imitující karbonovou texturu. Standardem se pak stane i 18reproduktorový audio systém Meridian. Prodej vozu ve Velké Británii odstartuje 1. dubna na částce 82 495 GBP (cca 2,7 milionu korun), u nás lze očekávat podobný scénář.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.














Na výstavišti Palexpo se nový Jaguar XFR-S Sportbrake předvedl v modrém odstínu, který je pro modely R-S tradiční
Kromě modrého laku, který je pro ostré modely Jaguaru typický, můžete XFR-S Sportbrake dostat také ve čtyřech dalších odstínech. 550 koní je standardem pokaždé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 3 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 4 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 6 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 7 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva