Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XFR-S Sportbrake oficiálně: 550 koní pro kombi, i to zvládá 300 km/h
25.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Britský kombík dostal stejnou sportovní kúru jako sedan, vepředu tak najdete motor V8. V zavazadelníku pak až 1 675 litrů.
Je tu konec spekulací a dohadů. Po víkendovém úniku první fotky totiž britská automobilka oficiálně a ve vší pompéznosti odhalila svůj nový model nesoucí logo R-S. Podle očekávání se jím přitom stalo kombi Sportbrake, které tak nově může nabídnout celou řadu lákavě znějících čísel. Stejně jako sedan, kupé nebo kabriolet se totiž pyšní pětilitrovým motorem o výkonu 550 koní a točivém 680 Nm, který máte k dispozici v rozmezí 2 500 a 5 500 otáček.
S touto partičkou pod kapotou se XFR-S Sportbrake rozjede z klidu na stovku za 4,6 sekundy, přičemž jeho rozlet nakonec omezovač zastaví až na magické třístovce. Tím ovšem výčet číselných údajů nekončí, od jízdní dynamiky se ovšem musíme přesunout k praktické stránce věci. I s enormním výkonem totiž kombi v normovaném eurotestu spotřebuje 12,7 litrů paliva na 100 kilometrů, přičemž v zavazadlovém prostoru nadále nabízí kapacitu až 1 675 l.
Základní technické údaje máme za sebou, a tak se můžeme zaměřit i na další mechanické komponenty. Taková osmistupňová převodovka byla totiž upravena na základě zkušeností s vývojem modelu F-Type. Nyní tak rychleji reaguje na podněty řidiče, přičemž při podřazování nadále sází meziplyny. Navíc dostala i funkci rozpoznávání zatáček, kdy je monitorováno natočení kol a volantu - a tomu se přizpůsobí volba ideálního stupně.
Přepracována byla také zadní náprava, která na rozdíl od standardního kombíku musí zvládat vyšší rychlosti při zachování ostré odezvy jako u sedanu. Tuhost zavěšení vpředu i vzadu tak šla nahoru o 30 procent, přičemž o stejnou míru byly přitvrzeny také pružiny. Změn se ovšem dočkaly i adaptivní tlumiče a přeprogramována byla také dynamická stabilizační kontrola DSC.
Za 20palcovými kovanými ráfky Varuna se pak objevují 380milimetrové přední a 376milimetrové zadní kotouče s vnitřním chlazením, zatímco obutí značky Pirelli počítá s rozměrem 265/35 na přední a 295/30 na zadní nápravě. Mimo to byly přepracovány oba nárazníky, které nově zdobí uhlíková vlákna, a přibyla i čtveřice koncovek výfuku a výrazný střešní spoiler.
Zákazníci přitom budou moci volit z pěti barev (Ultra Blue, Ultimate Black, Stratus Grey, Polaris White a Italian Racing Red), s nimiž koresponduje vnitřní kožené čalounění imitující karbonovou texturu. Standardem se pak stane i 18reproduktorový audio systém Meridian. Prodej vozu ve Velké Británii odstartuje 1. dubna na částce 82 495 GBP (cca 2,7 milionu korun), u nás lze očekávat podobný scénář.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Na výstavišti Palexpo se nový Jaguar XFR-S Sportbrake předvedl v modrém odstínu, který je pro modely R-S tradiční
Kromě modrého laku, který je pro ostré modely Jaguaru typický, můžete XFR-S Sportbrake dostat také ve čtyřech dalších odstínech. 550 koní je standardem pokaždé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva