Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF R-Sport: britský sedan a kombi zajímá navzdory názvu hlavně spotřeba
26.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Také „neostrovní” zákazníci se dočkají svého nevýkonného R. S dieselem 2,2 a 163 koňmi pod kapotou čekejte sprint na stovku za dlouhých 10,5 s.
Není tomu pomalu ani čtyřiadvacet hodin, co Jaguar sňal bílou plachtu z modelu XFR-S Sportbrake, a už zde máme další novinku s logem velké kočky. I tentokráte se nevyhneme slovu „Sport“ v názvu, oproti kombíku s výkonem 550 koní zde však tento fakt nesmíte brát až tak doslova. Pod kapotou totiž pracuje 2,2litrový turbodiesel, který do vínku dostal jen 163 koní, tedy méně než dosud nejslabší u nás prodávaná verze. Sprint na stovku mu tak zabere opravdu dlouhých 10,5 sekundy.
Než ovšem budeme pokračovat, musíme zpátky do minulosti, neboť dané informace jsou poněkud v rozporu s článkem, který jsme přinesli krátce před Vánoci. Na jejich základě se totiž verze R-Sport již delší dobu ve Velké Británii prodává, přičemž tamní zákazníci mohou kromě slabšího dieselu sáhnout i po verzi s výkonem 200 koní. A kromě toho v nabídce nechybí ani benzinové provedení. Tato situace přitom na ostrovech trvá i nadále, přičemž nemáme zprávy o tom, že by mělo dojít ke změně.
Ženevská premiéra by tak vlastně měla zajímat hlavně zbytek světa, neboť nikde jinde než v Anglii se model R-Sport neprodával. Na rozdíl od tamních fanoušků jsme si totiž dosud nemohli užívat předního sportovního nárazníku, „eRkových“ prahů, zadního křídla a 17palcových kol Ursa (na přání je možné sáhnout i po osmnáctkách). To se ale po autosalonu změní, přičemž kromě výše zmíněného máme očekávat také pneumatiky s nízkým valivým odporem. Tedy opět nic sportovního.
Je tedy patrné, že navzdory názvu tato edice klade důraz hlavně na spotřebu, což jen dokládají změny na samotném motoru. Zrevidováno totiž bylo chlazení, zatímco výfukové ventily doznaly zvětšení. Spotřeba tak se standardním obutím klesla na 4,9 litru na 100 kilometrů, zatímco v případě použití 18palcových ráfků můžete počítat s 5,1litrovou žíznivostí.
Uvnitř pak modely R-Sport sází na luxusnější látkové čalounění Suedecloth, se kterým dorazí kontrastní švy, unikátní potahy stropu nebo selekce karbonových, dřevěných či piánovou černí lakovaných doplňků. Ceny pak oproti standardu dozajista narostou, s ohledem na politiku Jaguaru však jistě nepůjde o nic drastického.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Na ženevském autosalonu se nová verze R-Sport představí ve společnosti nejsilnějšího kombíku, jaký kdy Jaguar vyrobil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins