Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF 2016: nové XF zhubne o 180 kg, výkon naroste až na 600 koní
10.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný sedan nebude jen lehčí a dynamičtější, ale také prostornější. Navíc dorazí s moderní technikou, lpět má ovšem nadále na vysoké kvalitě.
Britská automobilka se momentálně připravuje na zahájení prodeje Jaguaru XE, tuto akci však má již pod taktovkou marketingové oddělení. To vývojové se pro změnu zabývá novou generací modelu XF, který je sice větší, postaven však bude na té samé platformě iQ[Al]. Počítat tedy máme s větší porcí hliníku, což bude mít příznivý vliv také na hmotnost. Stávající verze totiž v souboji s německou ligou musí počítat s nějakými 50 kily nadváhy, což zhoršuje ovladatelnost a zvyšuje spotřebu. Navíc je třeba říci, že ani němečtí konkurenti nejsou zrovna lehcí.
Druhá generace by tak měla shodit nějakých 50 až 100 kilogramů jen díky přechodu na novou strukturu. S další dietou pak můžeme počítat v rámci motorového prostoru, kde pohonné jednotky vycházející z agregátů Fordu nahradí čtyřválce Ingenium. Ty jsou přitom o podstatných 80 kg lehčí, v případě základních verzí tak můžeme počítat s téměř dvousetkilovým úbytkem hmotnosti.
Tato dieta by sice měla přinést malé, ovšem na druhou stranu velmi důležité zlepšení jízdních vlastností. Jaguar totiž usiluje o renomé nejsportovnějšího automobilky v každém segmentu, v jakém budou dané modely prodávány. Stranou toho ovšem dojde také k navýšení praktičnosti, neboť nová platforma bude stát také za větším prostorem na zadních sedadlech a nižší spotřebou.
Tato oblast však skutečně bude podružná, neboť Jaguar má pocit, že zejména BMW ustupuje ze svých tradic a namísto značky, která se soustředí na pravověrné řidiče, touží po okouzlení širšího okruhu publika. Toho chtějí Britové využít zvláště v případě nové generace modelů XFR a XFR-S, za něž bude zodpovědná divize Special Operations. Ta by prý výkon osmiválce měla vyšponovat až na 600 koní.
Mimo to dojde k patřičnému naladění podvozku a řízení, aby nadšenci do rychlých sedanů jednou provždy zapomněli na BMW M5 jakožto na svou první volbu. To samozřejmě není snadný úkol, Jaguar ovšem kromě výkonů hodlá přijít také s vysokou kvalitou produktů i služeb. Proto ostatně již v rámci uvedení modelu XE dochází k přepracování showroomů a přeškolení zaměstnanců.
Důvodem je mimo jiné i fakt, že Britové chtějí nadále dominovat anketám J.D. Power, které jim aktuálně přisuzují pódiová umístění. Tento úspěch je přitom dán zejména dosavadní relativně malou produkcí, v příštím roce by ovšem registrace měly narůst až na nějakých 160 000 exemplářů. Více než polovinu z nich má tvořit Jaguar XE, nemalá porce však připadne i na větší XF.
Novinka bude odhalena v dubnu na autosalonu v New Yorku, který se pro skupinu Jaguar Land Rover začíná stávat nejdůležitější motor show. Loni tam s velkou pompou byl odhalen nový Range Rover Sport, samotné XF pak v Big Apple zazářilo v rámci výrazného faceliftu v roce 2011. Hledat v tom můžeme logiku, neboť automobilka touží po navýšení severoamerických prodejů.
I z toho důvodu bylo nedávno oznámeno, že obě značky otevřou vůbec první výzkumné oddělení mimo Velkou Británii. Alokováno bude v Portlandu, přičemž zařízení si vyžádalo investici dvou milionů liber (cca 70 mil. Kč). Pracovat v něm pak bude na 30 inženýrů, kteří budou v těsném kontaktu s ústředím v Británii, kde je zaměstnáno 240 pracovníků.
Tito lidé se mají zaměřit hlavně na novou generaci multimediálních systémů, což je oblast, od které si Jaguar hodně slibuje a ve které chce excelovat. Tomu se vůbec nedivíme, neboť právě na archaickou techniku padaly v minulosti ty nejzásadnější výtky. V případě modelu XF se proto očekává, že převezme systémy představené na Jaguaru XE, tedy hlavně hlasové ovládání InControl Apps.
Dalším sdíleným komponentem bude čelní maska, která má každému řidiči již ve zpětném zrcátku sdělit, s jakou značkou má co do činění. Aktuálně totiž Jaguar útočí hlavně na britské city, s modelem XE však budou objevena nová teritoria, trhy a tím pádem i zákazníci. Menší sedan by tak měl začít budovat renomé, které větší modely jen umocní.
„V tomto segmentu je firemní tvář vším,“ dodává k tématice zdroj zevnitř automobilky. „Když vlastníte Audi, chcete, aby lidé na první pohled poznali, že jde o Audi. Ne každý ovšem dnes při pohledu na XF vyhrkne, že jde o Jaguar.“ Kromě čelní masky proto XF bude odpovídat modelu XE i siluetou, ačkoliv ta bude mnohem dynamičtější.
Tím pro dnešek končíme, krátkou zmínku již můžeme věnovat pouze kombíku XF Sportbrake. Také v jeho případě se počítá s modernizací, ta ale dorazí až někdy za dva roky. Do té doby se bude prodávat stávající provedení, které na trh dorazilo teprve v březnu 2012, tedy rok po představení faceliftu sedanu.
Nová generace Jaguaru XF již má za sebou první testovací kilometry, prozatím s notnou kamufláží
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva