Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XF 2016: nová generace se rýsuje, už brousí asfalt na Nürburgringu
24.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Příští velkou kočku z Coventry čeká 100kilová dieta. Proto dostane čtyřválce Ingenium, chybět ale nebude ani V8 s více než 550 koňmi.
Britská automobilka má za sebou slavnostní představení Jaguaru XE, a tak vývojové oddělení předalo menší sedan prodejní a marketingové divizi. Soustředit se tedy může na ostatní modely, zejména pak na novou generaci většího sedanu XF. Ta by do prodeje měla dorazit v prvé půli roku 2016, což znamená, že oficiální premiéru můžeme očekávat někdy v závěru toho příštího - zřejmě buď v září ve Frankfurtu, nebo následně v listopadu v Los Angeles.
Momentálně jedinou jistotou novinky je přitom nižší hmotnost, neboť se počítá s přechodem na novou modulární hliníkovou platformu iQ[Al]. Očekávat tedy můžeme přibližně 100kilovou dietu, se kterou dorazí lepší ovladatelnost a nižší spotřeba. A také čtyřválcové motory Ingenium, které ve standardu pošlou výkon jen na zadní nápravu, za příplatek ale bude možné sáhnout také po systému 4x4.
Nad rámcem standardní nabídky se pak budou pohybovat dva ostřejší deriváty. První z nich dostane pod kapotu třílitrový šestiválec, druhý pak pětilitrový osmiválec. V obou případech bude standardem přeplňování, otázkou je pak možnost manuální převodovky. V rámci daného segmentu ale spíše počítáme jen s automatem, který dostane minimálně osm rychlostních stupňů.
U vrcholného modelu osazeného motorem V8 pak máme počítat i s výkonem, který překoná stávajících 550 koní, nic konkrétního však nezaznělo. Stejně tak není jisté, jak se daná verze i provedení osazené šestiválcem budou jmenovat. Dosud tu totiž byly názvy XFR a XFR-S, nově se ale zřejmě bude ctít letos založená divize Special Operations.
Na tyto spekulace je však stále ještě dost času, stejně jako se můžeme dohadovat o designu. Zvláště pak o zadní části, která by podle našich kolegů z webu WorldCarFans měla opustit linie sedanu. Místo toho se prý dočkáme liftbacku, s tím ovšem příliš nekoresponduje první špionážní video, kde je jasné patrné jen malé víko zavazadlového prostoru.
Uvidíme tedy nejspíše až v příštím roce, co nás čeká a nemine. Jistotou by ale prý měly být poměrně velké zadní světlomety, které již „zdobí“ menší sedan XE. Na větším modelu by ale nemusely působit tak kontroverzně.
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Nové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva