Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XE odhaluje svou techniku, výkon čtyřválců vyšplhá až ke 400 koním
14.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný sedan používá techniku lepení z letectví, přičemž slibuje výraznou jízdní dynamiku i nízkou spotřebu. Stát přitom nemá ani 800 000 Kč.
Britská automobilka Jaguar se očividně rozhodla, že hodlá okupovat větší část mediálního prostoru než dříve. V Ženevě jsme se dozvěděli název nového modelu, který chce soupeřit s BMW řady 3, předevčírem byl zveřejněn podrobný popis expanze chystané do konce dekády a dnes se opětovně vracíme k novému malému sedanu. Automobilka uvolnila řadu informací především technického rázu, něco málo jsme se ale dozvěděli i o ceně.
Začít můžeme právě pořizovacími náklady, jež by Jaguar měly snést do kategorie kdysi okupované modelem X-Type. Stejně jako konkurenční BMW řady 3 by také XE mělo startovat okolo 24 000 GBP (cca 792 000 Kč), čímž bude dostatečně konkurenceschopné i vzdálené od většího modelu XF, který lze dnes na britských ostrovech nejlevněji pořídit za 29 945 GBP (988 200 Kč).
Co přitom za své peníze dostanete? V prvé řadě je to nová celohliníková platforma zvaná iQ[Al], se kterou nedorazí pouze nízká hmotnost, ale také značná modularita. Díky tomu bude moci být použita i pro další modely jako produkční verzi SUV C-X17 nebo novou generaci sedanu a kombíku XF. Zároveň také umožní zástavbu pohonu zadních kol nebo systému 4x4.
Výrazné použití hliníku, jehož největším zastáncem se britská značka hodlá stát, navíc umožní vývoj dalších - zřejmě ještě extrémnějších - verzí. Jelikož Jaguar k sobě jednotlivé panely a komponenty pojí za pomocí nýtů nebo lepících technik odzkoušených v leteckém průmyslu, je v budoucnu možné i zakomponování exotičtějších materiálů jako je karbon.
S ohledem na chystanou nízkou hmotnost a stále přísnější emisní normy pak asi nebude překvapující, že pod kapotou se máme setkat jen s novými dvoulitrovými čtyřválci Ingenium. Ty dorazí v benzinovém i dieselovém provedení, přičemž umožnit mají jak maximální tempo 300 km/h, tak i dosažení velmi nízké spotřeby. Emise CO2 mají klesnout pod 100 g/km.
Britská automobilka přitom dodává, že pohonné jednotky od sebe výrazně odliší typ přeplňování. Ty slabší dostanou jedno turbodmychadlo, pro ty středně výkonné jsou připraveny dvě. Vrcholné verze nových motorů pak budou používat kombinované přeplňování, kdy v nízkých otáčkách přijde ke slovu kompresor a ve vysokých turbo.
Tím naše dnešní nahlédnutí pod kapotu chystaného Jaguaru XE končí, zopakovat tak jen můžeme plány automobilky spojené s debutem. Vůbec poprvé bychom britskou novinku, osazenou dvojitými lichoběžníky, měli vidět již v červenci, kdy se naživo ukáže na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Nový Jaguar XE sice dostane jen čtyřválcové motory, ty však mají nabízet až 400 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel