Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu

Jedním z nových systémů britského sedanu bude i „nízkorychlostní tempomat“, který po stisku tlačítka začne autonomně brzdit i dávkovat výkon.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu

15.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jedním z nových systémů britského sedanu bude i „nízkorychlostní tempomat“, který po stisku tlačítka začne autonomně brzdit i dávkovat výkon.

Začíná to vypadat, že odhalení nového Jaguaru XE bude čistě formální záležitostí zaměřenou hlavně na oficiální fotogalerii. V rámci techniky nám totiž britská automobilka postupně servíruje veškeré tajnosti - minulý týden jsme si posvítili na motorový prostor, dnes se zadíváme na podvozek. Ten byl konstruován především s ohledem na co nejnižší hmotnost, zároveň má ovšem nabídnout i dostatečné pohodlí a také řidičské zážitky. Nemalá očekávání mají přitom zaručit nové technologie, materiály a postupy.

Začít můžeme předním zavěšením (dvojité lichoběžníky), které vychází z komponentů Jaguaru F-Type. Ty jsou z litého či kovaného hliníku, přičemž zajistit mají stejnou míru tuhosti, jakou najdeme u modelu XFR. Souběžně s tím tisková zpráva zmiňuje výjimečnou agilitu a maximální možné propojení s řízením. To pracuje s elektrickým posilovačem a novými algoritmy softwaru, jež umožňují údajně delikátní naladění v závislosti na zvolené motorizaci. Souběžně s tím se dočkáte i proměnlivého účinku a také schopnosti spolupráce s bezpečnostními elektronickými systémy.

Přesunout se můžeme dozadu, kde najdeme víceprvkovou nápravu typu Integral Link. I ta je zaměřena na dodávku maximální příčné a podélné tuhosti, přičemž oproti kontrolním ramenům, jež jsou v této části vozu běžnější, nabízí lepší odezvu a ovladatelnost. Mimo to snižuje vibrace a hluk, které jsou přenášeny do kabiny od vozovky, s ohledem na větší rozteč mezi zapouzdřením zadních tlumičů pak lze očekávat také větší objem zavazadlového prostoru. Další výhodou je i možnost použití větších kol, v tomto případě zřejmě až 21palcových.

Poslední v řadě nově odhalených komponentů je kontrola sjízdnosti na všech površích známá též jako „nízkorychlostní tempomat“. Celý systém totiž vychází z obav, že modely s pohonem zadních kol nedosahují na mokré nebo třeba zasněžené vozovce takové trakce. Systém ASPC (All Surface Progress Control) ovšem po stisknutí tlačítka přebere veškerou kontrolu nad vozem a z daných nesnází vás vyveze, aniž by bylo potřeba jakkoliv šlapat na pedály. Maximální možné tempo ovšem automobilka nezmiňuje, zato my dodáme, že půjde o jakousi obdobu off-roadových asistentů pro sjíždění příkrých kopců.

Tím pro dnešek končíme, dodat již můžeme pouze tolik, že slavnostní odhalení nového Jaguaru XE proběhne 8. září v Londýně. Novinka má přitom navázat na legendární model Mark 2, který byl odhalen v roce 1959 a stál u zrodu segmentu sportovních luxusních sedanů.


Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu - 1 - Jaguar XE prvni oficialni foto 01Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu - 2 - Jaguar XE prvni oficialni foto 02Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu - 3 - Jaguar XE prvni oficialni foto 03Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu - 4 - Jaguar XE prvni oficialni foto 04
Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu - 5 - Jaguar XE prvni oficialni foto 05Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu - 6 - Jaguar XE prvni oficialni foto 06Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu - 7 - Jaguar XE podvozek ilustrace
Jaguar XE dostane celohliníkovou platformu, nové motory Ingenium i řadu elektronických berliček, mezi nimiž figuruje i „nízkorychlostní tempomat“

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.