Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XE odhaluje další technické prvky, dostane třeba agilnější zadní nápravu
15.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedním z nových systémů britského sedanu bude i „nízkorychlostní tempomat“, který po stisku tlačítka začne autonomně brzdit i dávkovat výkon.
Začíná to vypadat, že odhalení nového Jaguaru XE bude čistě formální záležitostí zaměřenou hlavně na oficiální fotogalerii. V rámci techniky nám totiž britská automobilka postupně servíruje veškeré tajnosti - minulý týden jsme si posvítili na motorový prostor, dnes se zadíváme na podvozek. Ten byl konstruován především s ohledem na co nejnižší hmotnost, zároveň má ovšem nabídnout i dostatečné pohodlí a také řidičské zážitky. Nemalá očekávání mají přitom zaručit nové technologie, materiály a postupy.
Začít můžeme předním zavěšením (dvojité lichoběžníky), které vychází z komponentů Jaguaru F-Type. Ty jsou z litého či kovaného hliníku, přičemž zajistit mají stejnou míru tuhosti, jakou najdeme u modelu XFR. Souběžně s tím tisková zpráva zmiňuje výjimečnou agilitu a maximální možné propojení s řízením. To pracuje s elektrickým posilovačem a novými algoritmy softwaru, jež umožňují údajně delikátní naladění v závislosti na zvolené motorizaci. Souběžně s tím se dočkáte i proměnlivého účinku a také schopnosti spolupráce s bezpečnostními elektronickými systémy.
Přesunout se můžeme dozadu, kde najdeme víceprvkovou nápravu typu Integral Link. I ta je zaměřena na dodávku maximální příčné a podélné tuhosti, přičemž oproti kontrolním ramenům, jež jsou v této části vozu běžnější, nabízí lepší odezvu a ovladatelnost. Mimo to snižuje vibrace a hluk, které jsou přenášeny do kabiny od vozovky, s ohledem na větší rozteč mezi zapouzdřením zadních tlumičů pak lze očekávat také větší objem zavazadlového prostoru. Další výhodou je i možnost použití větších kol, v tomto případě zřejmě až 21palcových.
Poslední v řadě nově odhalených komponentů je kontrola sjízdnosti na všech površích známá též jako „nízkorychlostní tempomat“. Celý systém totiž vychází z obav, že modely s pohonem zadních kol nedosahují na mokré nebo třeba zasněžené vozovce takové trakce. Systém ASPC (All Surface Progress Control) ovšem po stisknutí tlačítka přebere veškerou kontrolu nad vozem a z daných nesnází vás vyveze, aniž by bylo potřeba jakkoliv šlapat na pedály. Maximální možné tempo ovšem automobilka nezmiňuje, zato my dodáme, že půjde o jakousi obdobu off-roadových asistentů pro sjíždění příkrých kopců.
Tím pro dnešek končíme, dodat již můžeme pouze tolik, že slavnostní odhalení nového Jaguaru XE proběhne 8. září v Londýně. Novinka má přitom navázat na legendární model Mark 2, který byl odhalen v roce 1959 a stál u zrodu segmentu sportovních luxusních sedanů.







Jaguar XE dostane celohliníkovou platformu, nové motory Ingenium i řadu elektronických berliček, mezi nimiž figuruje i „nízkorychlostní tempomat“
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 6 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 8 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 9 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 11 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva