Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XE dostane pohon všech kol, osmiválec i dvojité přeplňování
6.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stávající nabídka britského sedanu je pouze první vlnou. V té druhé zřejmě dorazí i 550 koní, které primárně zamíří pouze na zadní nápravu.
O novém Jaguaru XE dnes již řeč byla, a to v souvislosti s konfigurátorem a českými cenami tohoto modelu. Aplikace je pochopitelně zaměřena na stávající nabídku, kromě ní ovšem víme něco málo také o budoucnosti. Hybridizace či elektrifikace se prozatím obávat nemusíme, místo toho značka plánuje příchod verze osazené pohonem všech kol či osmiválcovým motorem. Kromě toho je zvažován i model, který by obě dvě záležitosti zkombinoval, mimo to pak techniky Jaguaru zaměstnává rovněž příchod elektricky ovládaného dmychadla.
V prvé řadě se můžeme zaměřit na systém 4x4, jehož příchod již potvrdil šéf programu Jaguaru XE Nick Miller. Ten dodal, že daná technologie je zásadní jak pro některé evropské trhy, tak i pro severovýchodní část Ameriky. Zároveň naznačil, že její stávající absence byla naplánována, neboť nová architektura má v sobě mnoho potenciálu, který bude odhalován a objevován postupně.
„Největší podíl v daném segmentu mají vozy osazené pohonem zadních kol, proto jsme tuto techniku upřednostnili před systémem 4x4,“ osvětluje důvody Miller. A přitom naznačuje, že obě hnané nápravy by nemusely být spojeny jen se standardními verzemi, ale rovněž s těmi výkonnými. Je však třeba zvážit veškeré výhody a nevýhody, pročež není jisté, zda se takového modelu dočkáme.
Podle Millera totiž pohon všech kol sice na straně jedné navyšuje trakci, na straně druhé však také hmotnost. Je tedy otázkou, co přesně zákazníci od daného modelu očekávají. Technický manažer Joe Darlington ovšem dodává, že zadokolky mají v rámci trakce své limity, pročež u nich sice značka může navyšovat výkon, to je ovšem ve výsledku nezrychlí.
Tím sice Darlington nechce potvrdit, že bychom se jednou opravdu dočkali vrcholného sedanu s pohonem všech kol, zároveň ovšem jeho příchod nechce ani vyvrátit. Jelikož ovšem benefity - např. lepší trakce či vyšší rychlost v zatáčkách - převládají, zřejmě se takového modelu skutečně dočkáme. Pod kapotu by přitom měl dostat osmiválec z modelu F-Type.
Jeho implementace do motorového prostoru je bezproblémová, místa je pod kapotou dostatek. Značka jej totiž od počátku koncipovala tak, aby v něm mohl pracovat i řadový šestiválec, pokud by Jaguar chtěl lépe odkázat na minulost. Nakonec však bylo v souvislosti s moderními trendy rozhodnuto, že přeplňované čtyřválce Ingenium budou lepší volbou.
To jsme ovšem poněkud odbočili od přeplňovaného pětilitru V8, se kterým by mělo dorazit 550 koní. Ty primárně zamíří na zadní kola, jak jsme ovšem naznačili výše, není zcela mimo hru ani čtyřkolka. Vůz by přitom měl konkurovat BMW M3 či Mercedesu C 63 AMG a zároveň má absolutní vrchol řady více vzdálit soudobé nabídce, která počítá s maximem 340 koní.
Z toho důvodu ostatně Jaguar nesáhnul po té verzi přeplňovaného třílitrového šestiválce, který na zadní kola posílá koní 380. Nikde samozřejmě není vyloučeno, že Britové své rozhodnutí přehodnotí, spíše s tím ovšem nepočítáme. Jistotou je ale naopak více možných variant přeplňování, neboť motory Ingenium jsou schopné nabízet mnohem větší výkon.
Benzinové agregáty se tedy do budoucna dočkají dvojitého přeplňování. Zatím však není jisté, zda spolupracovat bude větší a menší turbo, nebo zda se značka rozhodně pro kombinaci kompresoru a dmychadla. Spíše ale počítáme s první možností, neboť Miller naznačuje možnou přítomnost elektromotoru, který by roztáčel větší turbo.
Pokud tato technologie bude upřednostněna, pak se jí kromě „vonnějších“ motorů dočkají ii „producenti sazí“, tedy turbodiesely. Otázkou tak už jen zůstává, kdy se daných změn dočkáme. V tomto směru přitom Miller naznačuje, že Jaguar bude představovat novinky každoročně, a to povětšinou v druhé půli roku.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Jaguar XE je zatím k mání se čtyřválci a šestiválcem, možná již příští rok ale dorazí osmiválcové provedení
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 10 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva