Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar Project 7 je F-Type s 550 koňmi pro jediného pilota
10.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Ostrý F-Type pro letošní Goodwood si říká Project 7. Nechce jen naznačovat věci příští, je i pojítkem se závodní minulostí.
Už letos na jaře se spekulovalo o tom, že Jaguar letos v Goodwoodu představí ostřejší F-Type s výkonem až 600 koní, který bude naznačovat budoucí verze GT nebo R. Že nešlo o úplně planou spekulaci naznačilo avízo samotného Jaguaru uvolněné před pár dny, které hovořilo o zvláštním konceptu F-Typu, neprozdailo ale přesně, o co se bude jednat. Teď už to víme - studie si říká Project 7 a chce zabít hned několik much jednou ranou.
Jaguar se totiž aktuálně nachází s jedním autem na dvou zdvižích (pokud přijmete za svou automobilovou analogii rčení o jednom zadku a dvou židlích...), když se na jednu stranu snaží odpoutat od své image značky pro starší a pokročilé, zároveň se ale snaží tradiční klientelu neztratil. Je jistě složitým úkolem dodávat automobilovým novinkám jako je právě model F-Type mladický esprit a přitom zákazníkům jasně říkat: tohle je Jaguar, jak ho znáte.
Jak moc se tenhle úkol daří značce plnit, posoudíte jistě nejlépe sami, právě Project 7 je dalším projevem podobných snah. Na jednu stranu se totiž vyšším výkonem a vůbec ostřejším laděním snaží zalíbit těm, kteří touží po ještě vyhraněnějším sportovním autě, na druhou stranu se snaží ve stejném balení připomínat slavnou historii automobilky. Svým vizuálním pojetím totiž jasně odkazuje na závodní D-Type, který v letech 1955 až 1957 vládl Le Mans (na některých snímcích je k vidění) a ani označení Project 7 není náhodné. Hádejte, kolikrát „Jag” vyhrál tuto slavnou čtyřiadvacetihodinovku? Pokud říkáte sedmkrát, je to tentokrát bez odměny, ale máte pravdu.
Auto se přitom od originálu (míníme novodobý F-Type) vlastně až tak neliší. Transformací v Project 7 zcela přišel o plátěnou střechu a mechanismus s ní spojený, vysloužil si kratší a více skloněné čelní sklo a upravené zadní části karoserii, které, jak se na speedster sluší, přímo navazují na opěrku hlavy řidiče a uzavírají pseudoaerodynamický tvar vrchní části vozu. Jsou tu ale i další odlišné detaily - asi jste nepřehlédli specifické zbarvení karoserie či četné karbonové doplňky, zajímavější jsou ale zřejmě viditelnější záležitosti jako mohutnější potvory pro přívod chladícího vzduchu v předním nárazníku, větší zadní difuzor a pevné přítlačné křídlo. Dílo pak uzavírají černá, 20" kola a menší vnější zpětná zrcátka.
Svéráznější je interiér, který na první pohled též nevypadá bůhvíjak odlišně, hned na ten druhý ale zaujme chybějícím sedadlem spolujezdce. Tohle je zkrátka auto pro jednoho a na místo „mitfáry” se může posadit leda řidičova přilba - pro ní je tam k dispozici speciální úchyt. I méně viditelné prvky jsou ale zajímavé. Řidičovo sedadlo je totiž posunuto o 3 cm blíže k zemi a lépe by se mu mělo pracovat také s jinak pojatými „pádly” pro manuální volbu stupňů jinak standardní osmistupňové samočinné převodovky. Drobnosti ve změně volby materiálů pro čalounění nebo obložení palubní desky vem čert, na ty podobné auto nejezdí.
Co jej naopak žene vpřed, je upravený motor. Ke zvýšení výkonu na původně spekulovaných 600 koní sice nedošlo, 55 koníků navíc si ale osmiválcový, kompresorem přeplňovaný pětilitr vysloužil, a tak nyní posílá na kola plných 550 koní. Akcelerace na stovku se tak zlepšila na 4,1 sekundy, maximální rychlost zůstává elektronicky omezena číslovkou 186 mph alias 300 km/h. To je trochu škoda, u jedinečného auta pro pobavení řidiče publika (šéfdesignér Jaguaru Ian Callum dokonce říká: „Tohle auto má jediný účel - být řízeno rychle a dělat řidiči pomyšlení.”) nám omezovač rychlosti nějak nejde pod vousy.
Jak už Jaguar sliboval od začátku, Project 7 je studie, které vznikne přesně jeden kus. Ukáže se na Goodwoodské trati s Mikem Crossem za volantem, do budoucna by ale mělo inspirovat přinejmenším jednu verzi - GT nebo R s výkonem patrně kolem 550 koní, odlehčenou stavbou a méně kompromisně naladěným podvozkem. To se ale teprve uvidí, Project 7 si můžete prohlédnout hned...
Project 7 je jednomístním speedsterem pro zábavu. Bohužel zatím jen lidí z Jaguaru...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 11 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 2 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 3 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 5 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 6 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva