Jaguar potvrdil, že sebevraždu spáchá, i kdyby to po něm náhodou nikdo nechtěl

Stále častěji se mluví o tom, že zákazy spalovacích aut se stanou neuskutečnitelnými, však už i britský premiér veřejně odmítá trvat na roku 2030. Automobilky by si tedy mohly oddychnout a začít znovu jednat v souladu s požadavky trhu, Jaguaru jste ale jako zákazníci putna.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jaguar potvrdil, že sebevraždu spáchá, i kdyby to po něm náhodou nikdo nechtěl

29.7.2023 | Petr Prokopec

Jaguar potvrdil, že sebevraždu spáchá, i kdyby to po něm náhodou nikdo nechtěl

/

Foto: Jaguar

Stále častěji se mluví o tom, že zákazy spalovacích aut se stanou neuskutečnitelnými, však už i britský premiér veřejně odmítá trvat na roku 2030. Automobilky by si tedy mohly oddychnout a začít znovu jednat v souladu s požadavky trhu, Jaguaru jste ale jako zákazníci putna.

V roce 1881 byla odborným tiskem vůbec poprvé vydána disertační práce s názvem Sebevražda, kterou sepsal český filozof, sociolog a pozdější prezident Tomáš Garrigue Masaryk. Ten uváděl, že ve většině případů je dobrovolný odchod ze světa spojen se ztrátou víry a životních jistot. Něčím takovým zřejmě prochází i vedení britských automobilek Jaguar Land Rover.

Je ironií osudu, že jsme dnes ráno glosovali, že automobilky místo slov: „Budeme prodávat, co si zákazníci přejí, dokud legálně budeme moci,” zákazníkům raději říkají něco ve styl: „Budeme vám vnucovat, co nechcete, i kdybychom náhodou nemuseli.” Jaguar totiž v podstatě přesně tohle říká. Jeho nový šéf Adrian Mardell už uvedl, že plány na elektrifikaci celého portfolia se nezmění, i kdyby politické tlaky zmizely.

Mardell takto zareagoval na dění, které je momentálně s ostrovním královstvím spojeno. Britové totiž chtěli zezelenat dříve než Evropská unie a původně oznámili, že od roku 2030 dojde na zákaz prodeje nových aut se spalovacím ústrojím. O pět let později pak z nabídky měly zmizet i hybridní auta, přičemž povolena by byla jen elektrická. Země se pak chtěla stát globálním lídrem v oblasti bateriového pohonu. Jenže tyto plány byly od začátku utopické a jasně ukazovat se to začíná už nyní.

Současný britský premiér Rishi Sunak už odmítl potvrdit, že na zavedení zákazu spalovacích aut od roku 2030 trvá a že přednost dostane pragmatický přístup. To by mohla být voda na mlýn automobilkám, jako je Jaguar Land Rover, které dříve slíbily oddanost elektřině a musí nyní vidět, že s takto jednostrunným portfoliem leda narazí. Téhle šance odvolat nesmyslné plány ale Britové nevyužijí - muž se spalovacím autem prostě nesmí projet.

„Plány zůstávají při starém,“ řekl k věci Mardell s tím, že i kdyby náhodou Britové plánovaný zákaz odložili nebo zrušili, Jaguar stejně nic jiného nabízet nebude. Uvidíme, jak dlouho mu takové odhodlání vydrží. Zájem o vozy této značky totiž soustavně chřadne, a to nikoli kvůli pohonnému ústrojí. Že by je spasilo něco, co šíři zákaznické obce leda zužuje? Nakonec sám Jaguar musí vidět, jakým propadák je jeho elektrický I-Pace. Realita ho ale nezajímala a nezajímá. A teď už ho nezajímají ani politické tlaky, které jej jako jediné k sázce na čistě elektrickou kartu vedly. Není to fascinující?


Jaguar potvrdil, že sebevraždu spáchá, i kdyby to po něm náhodou nikdo nechtěl - 1 - Jaguar I-Pace 2021 nove foto 02Jaguar potvrdil, že sebevraždu spáchá, i kdyby to po něm náhodou nikdo nechtěl - 2 - Jaguar I-Pace 2021 nove foto 03Jaguar potvrdil, že sebevraždu spáchá, i kdyby to po něm náhodou nikdo nechtěl - 3 - Jaguar I-Pace 2021 nove foto 05
Stávající elektrické SUV I-Pace má sice na kontě velké množství mezinárodních cen, po stránce obchodní jde ale o propadák. Proč si přitom Britové myslí, že s dalšími elektromobily, které navíc budou podstatně dražší, budou úspěšnější, je vskutku záhadou. Foto: Jaguar

Zdroj: The Guardian

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše