Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar odhalil svou dojnou krávu, nový E-Pace nemůže nebýt prodejní hit
14.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vizuálně má hodně blízko k Porsche Macan a přinejmenším stejně blízko chce mít i k jeho prodejům. Že by se mu to nepovedlo, nelze předpokládat.
Na příchod nového menšího SUV britská automobilka upozornila vcelku nedávno. Při té příležitosti nám Jaguar E-Pace dokonce i ukázala, byť pouze z boku a bez jakýchkoliv doprovodných informací. Oba „dluhy“ ale můžeme smáznout dnes jednou ranou, novinka je oficiálně venku. Jaguar E-Pace se uvedl spektakulárním kouskem v bondovském stylu. Kaskadér Terry Grant s ním udělal tzv. vývrtku, skok s výkrutem, a současně tím vytvořil světový rekord v této disciplíně.
Nový zápis do Guinnessovy knihy rekordů ale již nechme stranou, dále se budeme věnovat jen samotnému vozu. Ten měří 4 395 milimetrů na délku, přičemž z této porce 882 mm připadá na přední převis, 832 mm na zadní převis a 2 681 mm na rozvor mezi nápravami. Kromě toho je novinka 1 984 mm široká a 1 649 mm vysoká, její hmotnost startuje na 1 700 kilogramech.
Designově navazuje na existující modely, přehlédnout nelze ale ani vizuální blízkost jednomu z úhlavních konkurentů, Porsche Macan. Výrazná čelní maska převzatá z Jaguaru F-Type ovšem dává jasně najevo rodovou příslušnost a povšimnout si můžeme i dynamicky stylizovaného nárazníku či výdechů za předními koly. Z profilu zaujme výrazně zkosená záď s velkým křídlem. Vzhled budou moci zákazníci přizpůsobit vlastnímu vkusu, na výběr bude nejen široké množství litých kol končící průměrem 21", ale také barva střechy. Tu bude možné nechat nalakovat v barvě karoserie, kontrastním nátěrem či vybavit výrazným prosklením. Při volbě paketu R-Dynamic přibudou ještě lemy karoserie ve stejné barvě.
V motorovém prostoru nás víceméně žádné překvapení nečeká, na výběr budou motory z rodiny Ingenium. V benzinovém i dieselovém případě dorazí dvoulitrové čtyřválce, v prvním případě s výkonem 249 a 300 koní. Benzínové motory doprovází devítistupňový automat a systém 4x4, stovku tak E-Pace zvládne za 7, resp. 6,4 s.
U dieselů bude nabídka o trochu širší, na výběr jsou varianty naladěné na 150, 180 či 240 koní. První z nich je možné mít jak se základním pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem, tak se systémem 4x4 a automatem. Ve druhém případě ale již můžete volit pouze mezi převodovkami, ve třetím je pak automat i pohon všech kol opětovně standardem.
Základní varianta osazená základními 17palcovými litými koly zvládne jezdit v průměru za 4,7 l/100 km, vrcholný diesel zase z klidu na stovku zrychluje za 7,4 sekundy. Prostřední varianta je s automatem na 100 km/h za 9,3 s, což je o 0,6 s lepší než s manuálem.
Otázkou, zda Jaguar do budoucna nabídne nějakou extrémnější verzi. Konkurence je v tomto ohledu o přibližně sto koní výše a motory by na to Jaguár měl. Zatím se ovšem nezdá, že by verze E-Pace R či dokonce SVR byla za dveřmi, vsadíme si ale na příchod E-Pace S s kompresorem přeplňovaným třílitrovým šestiválcem. My se tedy přesuneme k podvozku, který vpředu užívá vzpěry MacPherson a vzadu multi-link.
Ty je možné doplnit adaptivním podvozkem Adaptive Dynamics, který systém pohonu všech kol zaměřuje hlavně na zadní nápravu (a s nímž Jaguar vyrukoval vůbec poprvé). Díky tomu má E-Pace nabízet působivé jízdní zážitky, přičemž systém monitoruje pohyby vozu každé dvě milisekundy, tlumící síla v tlumičích je pak měněna každých 10 milisekund.
Řidič dále dostane k dispozici čtyři jízdní režimy Normal, Dynamic, Eco a Rain, Ice and Snow či systém All Surface Progress Control a vektorování točivého momentu. E-Pace by tedy měl být ovladatelný za všech situací na jakémkoliv - i kluzkém - povrchu. A dokonce i na okruhu, v rámci testování totiž Jaguar zamířil nejen na Nürburgring, ale také na italské Nardo.
Ve finále můžeme zmínit interiér, kde výše zmíněný 2,7metrový rozvor zajišťuje dostatek prostoru pro cestující vpředu i vzadu. V rámci zavazadelníku je možné počítat s 577 až 1 234 litry při sklopení zadních sedadel, další úložné schránky ale najdeme i v kabině. Ta mezi předními sedadly má objem 8,42 l , před spolujezdcem dokonce 10,56 l.
Základem je multimediální systém Touch Pro s desetipalcovým displejem a hlasovým ovládáním, nicméně zákazníci si mohou připlatit i za 12,3palcový přístrojový štít či dva prémiové audio systémy Meridian s výkonem až 825 wattů. Nechybí ani vylepšený obraz head-up displeje či připojení k internetu skrze 4G WiFi hotspot, jenž počítá až s osmi zařízeními.
Po stránce bezpečnostní pak nebudou chybět autonomní brzdy s detekcí chodců, monitoring jízdních pruhů či detekci dopravního značení, na přání ovšem bude možné E-Pace vybavit i systémem Forward Traffic Detection. Ten přitom při snížené viditelnosti varuje řidiče před přibližujícími se vozy na křižovatce.
Ceny pak startují na 966 669 Kč a opravdu nelze předpokládat, že by vás při zájmu o tento vůz v dohledné době čekalo u Porsche cokoli jiného než pořadník. SUV frčí, prémiová SUV ještě více a ta kompaktní úplně nejvíce, zvláště pokud jsou šik a technicky na výši. Nový E-Pace splňuje nepochybně všechno z toho...
Oficiální fotogalerie nového Jaguaru E-Pace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 3 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nejnovější články
- Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
před hodinou - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
před 2 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
před 3 hodinami - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
před 4 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.26. 10:17 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.26. 10:02 - delphin
- Policejní kontroly a měření 11.26. 08:05 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova