Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar Land Rover odhaluje nové motory Ingenium, slibují výkon i kultivovanost
10.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové kladou na bedra nových agregátů neskromná očekávání. Jako první dorazí dvoulitrový diesel, který prý bude nejefektivnější ve své třídě.
Pařížský autosalon se nezadržitelně blíží, a tak řada automobilek vytahuje své budoucí trumfy z rukávu. Jen v posledních dnech jsme si tak mohli představit nový Volkswagen Passat nebo Opel Corsa E, mimo ně ovšem budou ve městě nad Seinou debutovat také Jaguar XE a Land Rover Discovery Sport. Tyto dva modely se nám postupně odhalují, přičemž další dílek do britského puzzle přiložíme dnes.
Řeč bude o motorech Ingenium, které budou tuto dvojici pohánět. Navrženy prý byly tak, aby ve svých třídách převzali úlohu lídrů v oblasti výkonu, točivého momentu i kultivovanosti. Navíc jsou flexibilní natolik, aby mohly pohánět zadní nebo všechna čtyři kola. Spolupracovat přitom mohou s automatickými i manuálními převodovkami, stranou pak nezůstává ani hybridní pohonné ústrojí.
Každý agregát dostane identické vrtání, zdvih, stejné rozmístění válců i jejich půllitrový objem. Díky tomu budou moci Britové v závislosti na svých potřebách snadno měnit celkovou kubaturu, ať již směrem nahoru nebo směrem dolů. Pokud tedy bude třeba snížit emise, dorazí 1,5litrový tříválec. Kvůli vyššímu výkonu pak pro změnu nebude problémem výroba třílitrového šestiválcového motoru.
To jsou ovšem plány do budoucna, proto zpět do přítomnosti. Ta počítá s výrobou čtyřválcových dvoulitrů, které budou oproti momentálně používaným motorům lehčí o neskutečných 80 kilogramů. Sáhnout přitom budete moci po benzinových nebo dieselových verzích, „naftožrouti“ s označením AJ200D však do výroby dorazí jako první.
Automobilka bohužel nikterak nespecifikovala jejich výkon či spotřebu, pouze zmínila o 17 procent nižší tření vůči současným motorům. Díky tomu by turbodiesely měly nabídnout nejvyšší efektivitu i reakce ve svém segmentu. Dvojitý chladicí okruh by pak měl napomoci ve snižování emisí CO2, zároveň ovšem přispěje k rychlejšímu ohřevu kabiny.
Dále si pak britské automobilky chtějí být jisté spolehlivostí. Pohonné jednotky Ingenium proto mají na svém „hrbu“ ekvivalent osmiletého vývoje, do nějž spadá 72 000 hodin testů na dynometru a 3,2 milionu kilometrů na silnici. Jaguar a Land Rover pak navíc investovaly 40 milionů liber (cca 1,32 mld. Kč) do rozšíření a vylepšení motorářské divize v technickém centru ve Whitley.
Nové motory Ingenium slibují vysoký výkon, nízkou spotřebu a výjimečnou kultivovanost. Jsme zvědavi, zda tomu i dostojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 55 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva