Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR dostane přes 600 koní, stovku by mohl udělat za 3,5 s
28.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná vrcholná verze se bude pyšnit rovněž upraveným bodykitem či karbonovými brzdami. Nejspíše však dorazí až v roce 2017.
Britská automobilka nám v posledních měsících představila dva nové sedany XE a XF. Ty by měly razantním způsobem nakopnout prodeje, které zejména v prvním letošním čtvrtletí na evropské půdě začínají poměrně rychle klesat. Mimo to ovšem značka chystá také zcela nového „image-makera“, tedy model, o jehož vlastnictví by snil celý svět. Asi přitom nebude překvapením, že základem pro takový vůz se stane Jaguar F-Type.
Jak asi očekáváte, řeč je o verzi SVR, za kterou bude stát divize Special Operations. Ta by měla jaksepatří upravit přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který by v důsledku této kúry měl produkovat více než 600 koní. To je ovšem prakticky jediný údaj, s nímž můžeme stoprocentně počítat, veškerá další fakta jsou již zahalena mlhou spekulací a dohadů.
Pokud si ovšem posvítíme na speciální provedení F-Type Project 7, pak bychom daný opar měli trochu rozehnat. Toto provedení by totiž pro verzi SVR mohlo být odrazovým můstkem, neboť v jeho případě Jaguar vyladil motor na 575 koní a 680 Nm točivého momentu. S tímto výkonem pak dvoumístné kupé zvládlo sprint na stovku za 3,9 sekundy.
Výkonnější novinka by tuto disciplínu mohla stlačit někam k 3,5 sekundám, v případě verze s pohonem všech kol pak možná ještě níže. Zatím ovšem nebylo potvrzeno, že Jaguar pustí do prodeje jak systém 4x4, tak i zadokolku. Stejně tak se ostatně můžeme ptát, zda k mání bude pouze automatická převodovka, či rovněž manuál.
Dá se však předpokládat, že zcela jistě můžeme počítat s aktivním zadním diferenciálem, karbon-keramickými brzdami a bodykitem z uhlíkových vláken již ve standardu. Modifikován pak nejspíše bude i podvozek, řízení a změnami projde rovněž interiér. Na jakékoliv náznaky v těchto oblastech si ale budeme muset jaksepatří počkat.
Momentálně navíc ani není jisté, kdy by se F-Type SVR mohl objevit. Pokud ovšem vezmeme v potaz, že v roce 2017 Jaguar oslaví 95. výročí vzniku, přičemž standardní provedení někdy v té době bude čekat facelift, pak možná nejsme daleko od středu terče.
Chystaný Jaguar F-Type SVR použije jako odrazový můstek edici Project 7
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva