Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type s manuálem má české ceny, víme i kolik stojí pohon AWD
6.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ručně řazená převodovka srazila první cenu F-Type Coupé na 1,8 milionu Kč, zatímco vrcholný Roadster s 550 koňmi a systémem 4x4 stojí 3 396 228 Kč.
Britská automobilka nám loni udělala neskutečnou radost, když se vydala proti proudu a původně pouze automatický Jaguar F-Type osadila rovněž manuálem. Po tom sice podle odhadů značky sáhne jen nějakých deset procent zákazníků, i ti však stojí za veškeré úsilí, náklady a vývoj. Pokud to tedy s ježděním myslíte opravdu vážně a velká kočka z Coventry je vaším šálkem kávy, pak zde máte opravdu lákavou nabídku. Ve srovnání s modely, jež jsou osazeny osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, navíc ušetříte nemalé peníze.
První cena Jaguaru F-Type osazeného manuálem totiž vychází na 1 834 965 Kč. Jde samozřejmě o verzi kupé, která dostala do vínku třílitrový šestiválec naladěný na 340 koní. Pokud byste přitom do této konfigurace zahrnuly automatickou převodovku, pak na dřevo musíte vysázet o více než sedmdesát tisíc korun více (přesně stojí základní kupé s automatem ZF 1 905 145 Kč).
O stupínek výše je již rozdíl o trochu nižší, stále se však jedná o příjemnou úsporu. Zatímco totiž za verzi S, kde již zmíněný šestiválec produkuje 380 koní, platíte v kombinaci s automatem 2 244 913 Kč, manuální provedení vás vyjde na 2 176 064 Kč. Tím ale bohužel vaše možnosti končí, vrcholné provedení R se prodává pouze se samočinnou převodovkou. My se proto přesuneme k Roadsteru.
Otevřený model je k dispozici s těmi samými pohonnými jednotkami, přičemž za 340 koní platíte 2 034 010 Kč, zatímco výkonnější varianta vychází na 2 374 988 Kč. Ve srovnání s modely osazenými automatem se tak jedná rovněž o úsporu nějakých sedmdesáti tisíc korun, ta je však vykoupena zrychlením z klidu na stovku horším o čtyři, respektive šest desetin sekundy.
Pokud vám ovšem jde o bleskurychlé rozjezdy na semaforech, pak namísto manuálu můžete zašilhat po verzi osazené pohonem všech kol. Ta vždy používá automatickou převodovku, přičemž do prodeje dorazila se šestiválcem (za 2 424 598 Kč) nebo ve vrcholné verzi R, která již sází na osmiválec o výkonu 550 koní. S ním dáte stovku za 3,9 sekundy, přičemž platit budete 3 197 909 Kč.
Řeč byla samozřejmě pouze o kupé, se systémem AWD je ovšem možné spojit také plátěnou skládací střechu. Motorizace jsou shodné, za 380 koní tedy dáte 2 620 981 Kč a za výkonnější provedení 3 396 228 Kč. Tak jako u modelu s pevnou střechou se přitom vůči zadokolce vždy bavíme o rozdílu 170 000 až 180 000 korun.
Bližší informace najdete na stránkách českého zastoupení, kde si kromě konkrétního přehledu všech cen můžete prohlédnout také standardní či příplatkovou výbavu. S tou přitom zdaleka nebude problém dostat se až přes čtyřmilionovou hranici.
Jaguar F-Type osazený manuálem je podstatně levnější než verze s automatem. České ceny tak startují již na 1,8 milionu korun za kupé, roadster je pak k mání za sumu lehce přesahující dva miliony korun
Pokud ovšem chcete jaksepatří utrácet, pak vrcholem řady je provedení osazené pohonem všech kol, za které dáte v kombinaci s 550 koňmi 3,2 milionu korun, respektive 3,4 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva