Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type s manuálem má české ceny, víme i kolik stojí pohon AWD
6.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ručně řazená převodovka srazila první cenu F-Type Coupé na 1,8 milionu Kč, zatímco vrcholný Roadster s 550 koňmi a systémem 4x4 stojí 3 396 228 Kč.
Britská automobilka nám loni udělala neskutečnou radost, když se vydala proti proudu a původně pouze automatický Jaguar F-Type osadila rovněž manuálem. Po tom sice podle odhadů značky sáhne jen nějakých deset procent zákazníků, i ti však stojí za veškeré úsilí, náklady a vývoj. Pokud to tedy s ježděním myslíte opravdu vážně a velká kočka z Coventry je vaším šálkem kávy, pak zde máte opravdu lákavou nabídku. Ve srovnání s modely, jež jsou osazeny osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, navíc ušetříte nemalé peníze.
První cena Jaguaru F-Type osazeného manuálem totiž vychází na 1 834 965 Kč. Jde samozřejmě o verzi kupé, která dostala do vínku třílitrový šestiválec naladěný na 340 koní. Pokud byste přitom do této konfigurace zahrnuly automatickou převodovku, pak na dřevo musíte vysázet o více než sedmdesát tisíc korun více (přesně stojí základní kupé s automatem ZF 1 905 145 Kč).
O stupínek výše je již rozdíl o trochu nižší, stále se však jedná o příjemnou úsporu. Zatímco totiž za verzi S, kde již zmíněný šestiválec produkuje 380 koní, platíte v kombinaci s automatem 2 244 913 Kč, manuální provedení vás vyjde na 2 176 064 Kč. Tím ale bohužel vaše možnosti končí, vrcholné provedení R se prodává pouze se samočinnou převodovkou. My se proto přesuneme k Roadsteru.
Otevřený model je k dispozici s těmi samými pohonnými jednotkami, přičemž za 340 koní platíte 2 034 010 Kč, zatímco výkonnější varianta vychází na 2 374 988 Kč. Ve srovnání s modely osazenými automatem se tak jedná rovněž o úsporu nějakých sedmdesáti tisíc korun, ta je však vykoupena zrychlením z klidu na stovku horším o čtyři, respektive šest desetin sekundy.
Pokud vám ovšem jde o bleskurychlé rozjezdy na semaforech, pak namísto manuálu můžete zašilhat po verzi osazené pohonem všech kol. Ta vždy používá automatickou převodovku, přičemž do prodeje dorazila se šestiválcem (za 2 424 598 Kč) nebo ve vrcholné verzi R, která již sází na osmiválec o výkonu 550 koní. S ním dáte stovku za 3,9 sekundy, přičemž platit budete 3 197 909 Kč.
Řeč byla samozřejmě pouze o kupé, se systémem AWD je ovšem možné spojit také plátěnou skládací střechu. Motorizace jsou shodné, za 380 koní tedy dáte 2 620 981 Kč a za výkonnější provedení 3 396 228 Kč. Tak jako u modelu s pevnou střechou se přitom vůči zadokolce vždy bavíme o rozdílu 170 000 až 180 000 korun.
Bližší informace najdete na stránkách českého zastoupení, kde si kromě konkrétního přehledu všech cen můžete prohlédnout také standardní či příplatkovou výbavu. S tou přitom zdaleka nebude problém dostat se až přes čtyřmilionovou hranici.
Jaguar F-Type osazený manuálem je podstatně levnější než verze s automatem. České ceny tak startují již na 1,8 milionu korun za kupé, roadster je pak k mání za sumu lehce přesahující dva miliony korun
Pokud ovšem chcete jaksepatří utrácet, pak vrcholem řady je provedení osazené pohonem všech kol, za které dáte v kombinaci s 550 koňmi 3,2 milionu korun, respektive 3,4 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel