Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type Project 7: nejostřejší kočka dostala 574 koní a punc exkluzivity
25.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
V Goodwoodu se ukáže nejvýkonnější Jaguar všech dob. Vvýtvor divize Special Operations s 574 koňmi zvládne stovku za 3,9 s. Vznikne 250 kusů.
Pokud patříte mezi fandy Jaguaru, rozhodně se vám musel vrýt do povědomí velkolepý koncept modelu F-Type z loňského roku, který nesl název Project 7. Šlo o jednomístný ultimativní vůz postavený na základě už tak zajímavého roadsteru s brutálně vysokým výkonem a jednoznačnou orientací na sportování. Lépe se dal popsat už jen jako továrna na adrenalin, z níž emoce doslova tryskaly už z prvních fotek. Nejlepší zprávou dneška je, že dostane sériově vyráběného následovníka, i když světlo světa spatří jen 250 kusů.
Neméně působivě zní prohlášení, že se z něho stane nejen nejsilnější, ale také jeden z nejrychlejších Jaguarů všech dob, což zní s ohledem na existenci XJ 220 jako velmi odvážné tvrzení. Pod novým dílem bude podepsána nově založená divize Special Operations, z jejíchž dílen mají do budoucna vyjíždět samé lepší třešničky a produkční verze Project 7 bude premiérovým vozem. V akci ho zachytí fandové poprvé na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který se bude konat už od zítřejšího dne. Podle prvních informací se máme rozhodně na co těšit...
Novinka bude podle očekávání vycházet z otevřené verze F-Typu, avšak dostane do vínku o něco dramatičtější design. Stačí letmý pohled na bodykit v čele s obloukem za hlavou řidiče a mohutným spoilerem a hned je zcela jasné, že to není jen na ozdobu. Vůz odkazuje sedmičkou v názvu na sedminásobná vítězství modelu D-Type v Le Mans, která začal Jaguar sbírat v padesátých letech. Zrovna ten navíc v letošním roce slaví šedesát let od svého vzniku.
Každý z 250 kusů s názvem F-Type Project 7 vyjde bratru na 135 tisíc liber, tedy při dnešním kurzu na více než 4,62 milionu korun. Oplátkou z ně ovšem svému řidiči nabídne z kompresorem přeplňovaného pětilitrového osmiválce výkon 574 koní, 681 Nm v rozmezí 2 500 a 5 500 otáček a schopnost akcelerace na stokilometrovou rychlost za úctyhodných 3,9 sekundy (se zadním pohonem). Zběsilý zátah prý nadále nebude polevovat až do magické třístovky (přesněji do 299 km/h), tam zřejmě zasáhne omezovač. Osvalená karoserie prý disponuje takovou aerodynamikou, že ani v nejvyšší rychlosti nebude jediný problém se stabilitou - při té dosahuje o 177 procent vyšší hodnoty než standardní provedení.
Díky odtučnovací kůře, kterou zajistilo zahození původní střechy včetně mechanismu a dále zástavbou lehčích, karbonem opatřených sedadel, došlo k poklesu hmotnosti o 80 kilogramů, což dává ve výsledku 1 585 kilogramů. Ve srovnání s výchozím modelem se ostrá novinka odlišuje novým předním nárazníkem s lízátkem, zkráceným čelním oknem, zmíněným aerodynamickým obloukem, dále novými prahy, difuzorem a mohutným zadním spoilerem. Uvnitř se mohou fandové těšit na alcantarou potažený volant a několik barevně odlišených detailů včetně plakety s pořadovým číslem a podpisem Iana Calluma.
Project 7 přijede na dvacetipalcových kolech navlečených do příplatkových pneumatik Continental ContiForceContact, skrze které budou prosvítat standardně dodávané 398milimetrové kotouče karbon-keramických šestipístků. Vzadu pak najdeme o dva pístky chudší, ale o nic méně odolné partnery. Výjmečností se stává také upravená osmistupňová automatická převodovka od ZF a speciálně nastavený elektronický samosvor na zadní nápravě. Zvukový projev výfukové soustavy se čtveřicí matných koncovek obohacených o keramiku půjde regulovat z kabiny tlačítkem.
Z hlediska dalších úprav je nutné zmínit přepracovaný stavitelný podvozek v čele s přední nápravou, která dostane větší negativní odklony. Další výzbrojí pro brutální jízdu se stávají například silnější stabilizátory, tužší tlumiče a pružiny. Elektronickou kooperaci mezi podvozkem a elektronickým diferenciálem bude vylepšovat funkce torque vectoring prostřednictví přibržďování jednotlivých kol za účelem vyvození většího stáčivého momentu v zatáčce a celkově lepší ovladatelnosti. Podle automobilky se máme připravit na tužší jízdu, lepší odezvu řízení, rychlejší změny převodů i brysknější reakce na plyn.
V produkční verzi se dočká oněch 250 šťastlivců příležitostně využitelné látkové střechy, kterou bude možné převážet v zavazadelníku se zhruba 200litrovou kapacitou. Omezená produkce zamíří do Jižní Afriky, Austrálie, Ruska, Brazílie, některých zemí v Pacifiku a samozřejmě i do USA a Evropy. Americká verze bude od těch ostatních údajně odlišná, i když podrobnosti o tom nevíme. Bezpečně však lze prohlásit, že plné odhalení proběhne už v závěru léta a dodávky prvním zákazníkům Jaguar naplánoval na polovinu roku 2015.



















Jaguar F-Type Project 7 nebude obyčejným natuněným F-Typem R, ale unikátní libovkou pro fajnšmekry. Škoda, že je tak drahý
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 8 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 11 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
