Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Pace se odhaluje na záběrech z testů, zvládl chlad Švédska i žár Dubaje
29.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britská novinka při vývoji najezdila přes 400 tisíc km. Vůbec poprvé přitom značka do programu zařadila i nezpevněné horské průsmyky.
Do zahájení frankfurtského autosalonu zbývá pouhých sedm týdnů. Připravit se tedy můžeme na stále četnější virtuální premiéry či alespoň zmínky o novinkách, které budou v hesenské metropoli debutovat. Jednou takovou je Jaguar F-Pace, vůbec první crossover britské automobilky. Ten bude postaven na modulární platformě iQ[Al] stejně jako sedany XE a XF, přičemž s těmito modely hodlá sdílet rovněž pohonné jednotky.
Momentálně je známo, že většinu portfolia budou tvořit čtyřválce, na vrcholu ovšem najdeme třílitrové šestiválcové provedení. Kromě toho se v zákulisí šušká, že do motorového prostoru by klidně mohl zamířit také přeplňovaný pětilitrový osmiválec. Nejspíše se tak ovšem stane pouze u verze SVR, která ale rozhodně nebude k dispozici od zahájení prodeje, nýbrž o nějaký ten rok později.
Tím jsme se však již dostali na pole spekulací, proto rychle zpátky do reality. Ta je spojena s novou sadou snímků a videem, jež mapují testování vozu v extrémních podmínkách. Jaguar F-Pace totiž vyrazil jak do švédského Arjeplogu, kde byl vystaven teplotám - 40 stupňů Celsia, tak i do Dubaje, kde musel naopak čelit obrovskému horku. Při venkovní teplotě 50 stupňů Celsia se přitom kabina rozpálila na sedmdesátku.
Během vývoje novinka najela více než 400 tisíc kilometrů, přičemž vůbec poprvé v historii značky byly do programu zakomponovány také nezpevněné horské průsmyky. Ve zmiňovaném Švédsku navíc Jaguar nechal vystavět speciální 60kilometrovou trať, která se zaměřila zejména na prozkoumání systému pohonu všech kol. V oné Dubaji pak byla testována především klimatizace a multimediální systém.
Nic bližšího již Britové momentálně neprozradili, na samotné odhalení novinky ale již nebudeme muset dlouho čekat. Z dostupných informací totiž víme, že virtuálně bude představena zhruba týden před autosalonem. Do prodeje pak zamíří příští rok, přičemž společně se zmiňovaným sedanem XE má pomoci navýšit registrace z loňských 80 tisíc exemplářů na plánovaných 200 000 kusů ročně.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Nový Jaguar F-Pace se během testů podíval do chladného švédského Arjeplogu i rozpálené Dubaje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 55 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva