Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
JAC Heyue SC Coupe: Ferrdihyni dostalo jméno po Pagani, techniku z kompaktu
25.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Designové rizoto čínské značky JAC může netrénovanému evropskému oku způsobit šedý zákal. Podle Číňanů je design SC Coupe naprosto v pořádku.
Názory na čínskou mentalitu se různí, nicméně samotní Číňané jsou obvykle vnímáni jako lidé pracovití, šetrní, podobně jako Japonci oddaní autoritám, nechybí jim vytrvalost, disciplína či zdvořilost a jsou v nich silně zakořeněné etické normy. Jak se ale tyto vesměs pozitivně vnímané vlastnosti mohli promítnout do něčeho tak omezeného jako je tupé kopírování západních technologií, v našem případě tedy hlavně automobilů?
Potíž je v tom, že pro Číňana je tohle neuchopitelná otázka. Jednak rádi přejímají nové vzory, ale hlavně - a to by mohlo být jádro pudla - jedním ze základu konfuciánství je téměř posvátné učení „následuj mistra“. Zní to divně, ale oni to opravdu chápou jako proces zdokonalování vzděláváním se u někoho zkušenějšího a v tomto smyslu rozdíl mezi konstrukcí a designem prostě nevidí.
To samozřejmě neznamená, že je to v pořádku, především proto, že do průmyslových vzorů a návrhářství automobilky investují závratné částky, nicméně o Číňanech to vysvětluje mnohé. Třeba i to, proč jsme v novém sportovním voze od koncernu JAC byli schopni najít stylistické prvky Ferrari, Audi či Lamborghini a v názvu slyšíme jméno modelu Pagani. Nám to připomíná kyselý guláš podávaný s lívanci, ale jim to tak prostě chutná. Stačí se podívat do diskusí na čínských serverech, kde je tento vůz bez výjimky obdivován, přestože (nebo možná protože) si tamní čtenáři podobnost s evropskými vozy uvědomují.
Oproti minulé zmínce už víme, že vůz JAC opravdu chce vyrábět a známe i jeho jméno. Přímo Huayra to není, ale Heyue se při troše snahy dá v některých jazycích číst přinejmenším podobně.
Úplně jasno zatím nemáme v technice, i když to podstatné víme. V přídi Heyue vycházejícího z konceptu Tong Jian S11 je instalován přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 163 koní a nejvyšším točivým momentem 217 newtonmetrů, který je posílán na kola zadní nápravy. Maximální rychlost tohoto designového kompilátu je docela skromných 205 km/h.
Sériová produkce odstartuje ke konci roku 2013, respektive počátkem 2014, cena je zatím neznámou. Nějakých 200 tisíc korun by to ale mohlo spravit, a to za megamix těch nejlepších sporťáků planety nebude moc...
V tvarech Heyue se nesnoubí jen design italských supersportů, kdo chce, najde v něm kus Fiatu Coupe nebo připomínku na Hyundai Coupe
Zdroje: carscoop.blogspot.com, autoblog.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva