Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italská vláda jde po další značce za to, že se chlubí italským původem, tentokrát ale oprávněně
21.6.2024 | Petr Prokopec
Jít po Fiatu za to, že se neoprávněně hlásí k Itálii, nám přijde nesmírně pošetilé, tohle je ale jiný případ. Řeč je o překvapivě úspěšné značce DR Automobiles, která je ale italská asi tak, jako je Fiat německý. Pokuta tak přichází právem, jen trochu pozdě.
Od automobilek Fiat a Alfa Romeo by člověk čekal, že jsou v italských zákonech kované. A možná jsou, přesto jsou obě spojovány s kontroverzí, za níž stojí spor s italskou vládou. Ta totiž považuje za ilegální cokoli, co má spojitost s apeninským poloostrovem, ovšem nemá na něm pevně zapuštěné základy. Z toho důvodu bylo nové SUV Milano pět dnů po premiéře přejmenováno na Junior, protože se nevyrábí v Miláně. Měsíc na to bylo zabaveno 130 Fiatů Topolino vyrobených v Maroku, neboť dle politiků tak neměly právo nosit italskou trikolóru. Tu pak automobilka raději preventivně odstranila z Fiatu 600, neboť ten se pro změnu montuje v Polsku.
Dost by nás zajímalo, proč vláda tolik pase po národním pokladu. Veškeré tyto kroky totiž obě značky staví do nelichotivého světla, kvůli čemuž mohou být ohroženy prodeje. Čím méně aut si přitom lidé koupí, tím méně peněz Fiat a Alfa Romeo odvedou do státní kasy. Navíc mohou být nucené k propouštění. Přitom to vše je zcela zbytečné, třeba takové BMW každý považuje za německou značku a modely jako X3 či X5 za německá auta, i když se obě vyrábí v americkém Spartanburgu.
Zatímco navíc skutečně domácím značkám dělají politici ze života peklo, v případě výrobce zvaného DR Automobiles byli po dlouho dobu nečinní. Přitom ta se od počátku chlubí tím, že je italskou automobilkou. A z toho důvodu také nepokrytě používá jakožto ozdobný motiv zmíněnou trikolóru. Na nic z toho ale vlastně nemá právo. I když má totiž kanceláře v Římě, Pescaře a Campobassu, celá její produkce je založena na čínských vozech. Jediným lišícím se prvkem je její logo.
Značka DR pak sice od počátku připouštěla, že její auta mají čínský základ, zároveň však dodávala, že z Říše středu pochází pouze některé komponenty či moduly. Finální montáž ale měla probíhat na apeninském poloostrově. A právě proto automobilka zmiňovala Itálii jakožto svou domovinu. Založena přitom byla v roce 2006, na dané praktiky přešla pouhý rok poté. V podstatě se tak 17 let pohybovala na tenkém ledě.
Zatímco ale na Milano politici zareagovali po oněch pěti dnech, v případě DR Automobiles si dali opravdu na čas, jak nyní informuje agentura Reuters. Italská komise AGCM zabývající se rovnými podmínkami na trhu totiž značce udělila pokutu ve výši 6 milionů Eur (cca 149 milionů Kč) za její „neférové obchodní praktiky“. Činit tak měla od prosince 2021, kdy mělo začít vycházet najevo, že na výrobu dochází v Číně, přičemž s Itálií jsou spojeny pouze „drobné finální zásahy a kompletace“.
AGCM pokutu doložila řadou videozáběrů a fotografií, ze kterých je patrné, že vozy jsou vykládány z kontejnerů ve zcela složeném stavu, přičemž mnohdy jim chybí pouze logo. Jeho nalepení na apeninském poloostrově ale v té chvíli značce nedává právo pyšnit se italským původem. Nyní tak konečně přichází oprávněný trest, přičemž jsme velmi zvědavi, jak se ten promítne do prodejů, po takové době a jistém etablování DR v Itálii ale očekáváme, že nijak.
DR 4.0 není nic jiného než Chery Tiggo 5x, které se dočkalo jiného loga. Jeho nalepení bylo u mnoha kusů tím jediným, nač došlo v Itálii, firma se tak italským původem chlubila neoprávněně. Že ale za to byla pokutována až nyní, je v souladu s útoky vlády na značky Fiat a Alfa Romeo trochu překvapivé. Foto: DR Automobiles/Chery
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
před 11 hodinami - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
před 3 hodinami - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
před 4 hodinami - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
před 6 hodinami - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
před 7 hodinami - Faceliftovaná Tesla Model Y se poprvé ukázala na reálných fotkách. A nevypadá dobře, i když zkazit moc nebylo co
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva