Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italové se nezapřou. Před 2 měsíci představené auto ještě před začátkem prodejů přejmenovali, teď mu změnili výkon
21.6.2024 | Petr Prokopec
Jakoby blamáž spojená s přejmenováním už plně odhaleného auta nestačila, přidává nyní Alfa Romeo ještě podivné čachry týkající se výkonu motoru. Ten má najednou produkovat 280 koní, ještě v dubnu jich bylo o 40 míň.
Alfa Romeo měla podle původních plánů prodávat aktuálně stovky tisíc aut ročně a být vážnou konkurencí především drahým německým značkám. Nestalo se a automobilka je pořád ráda za desítky tisíc ročních prodejů. Bojovat ale nepřestává a nejnověji si hodně slibuje od 4 170 milimetrů dlouhého SUV, které představila 10. dubna letošního roku jako nepřímého nástupce modelů MiTo a Giulietta. I když ale měla odhalování tohoto modelu jistě dobře naplánované, z celé věci se stává klasická italská tragikomedie plná pozoruhodných přešlapů.
Novinka totiž původně dorazila pod názvem Milano, čímž bylo odkázáno na domovské město Alfy Romeo, tedy Milán. Jenže už pouhých pět dnů po premiéře došlo na přejmenování vozu na Junior. Italská vláda totiž přišla s tím, že je ilegální značit cokoli italským jménem, pokud takový produkt není vyráběn v Itálii. Nové SUV se přitom bude montovat v polském Tychy, a to kvůli redukci nákladů. Pokud by totiž zůstalo na apeninském poloostrově, bylo by dražší o zhruba čtvrt milionu korun.
Za poťouchlost italských politiků Alfa Romeo pochopitelně nemůže, jakkoli by jí italské zákony jakožto italské značce měly být důvěrně známé. Právní oddělení automobilky tedy selhalo, to ale víme a pro dnešek to hoďme za hlavu. Junior má totiž další pihu na kráse. Spojena je s vrcholnou elektrickou verzí Veloce, která dle původního oznámení měla produkovat 240 koní. Jenže nyní Alfa Romeo oznámila, že výkon činí 280 koní, stále aniž by auto začala pořádně prodávat.
Automobilka vše vysvětluje tím, že původní specifikace byly oznámeny ještě předtím, než došlo na dokončení dynamických testů. A právě během nich se mělo ukázat, že motor je výkonnější. Což není nic až tak nového, něco podobného se děje i u ostatních výrobců. Jenže v jejich případě jsou korekce sotva postřehnutelné - jde kupříkladu o posun z 278 na 280 koní. Junior Veloce ale během dvou měsíců nabral 17 procent původního výkonu, aniž by se cokoli fakticky změnilo.
Tento krok navíc (zatím?) nemá žádný vliv na jízdní dynamiku, s šestisekundovým sprintem na stovku bylo nové SUV spojováno již dříve. A stejná hodnota u něj svítí i nyní. Skoro se tak zdá, jakoby Alfa Romeo zkoušela onu „milánskou blamáž“ přebít čísly stavějícími ji do velmi dobrého světla. To je ale značně riskantní krok, může se to snadno obrátit proti ní.
Junior Veloce sice nejspíš oněch 280 koní nabízet skutečně bude, o to tu ale opravdu nejde. Spíše než cokoli jiného zde zkrátka máme zbytečně negativní publicitu, navíc spojenou se značkou, která není zrovna proslulá kvalitou či spolehlivostí. Itálie prostě zůstane Itálií, i kdyby trakaře padaly. Neříkáme, že ji proto nemáme rádi, ale některé projevy italského chaosu jsou vážně úsměvné i zarážející současně.
Junior Veloce se oproti výchozímu SUV liší nejen vyšším výkonem, ale také podvozkem sníženým o 25 milimetrů, silnějšími stabilizátory či diferenciálem Torsen na přední nápravě. Dále se dočkal také 20palcových kol, za nimiž se vpředu skrývají 380milimetrové kotouče a čtyřpístkové třmeny. Dříve měl koní 240, teď jich má 280. A jede pořád stejně. Co už... Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Alfa Romeo
Bleskovky
- Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
před 3 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
1.11.2024 - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024
Nejčtenější články
- Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
5.10.2024 - John Cena prodává auto, které považuje za největší finanční omyl svého života. Nasypal přes 11 milionů do nesmyslu
5.10.2024 - Zájem o diesely ve Velké Británii roste pětkrát rychleji než o elektrická auta, tolik k úspěšnosti nařizování těch druhých
5.10.2024 - Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
5.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva