Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Itálie chce sebrat Stellantisu dvě jeho značky a nabídnout je Číňanům, bylo by to kupodivu dokonale legální
13.7.2024 | Petr Miler
Působí to jako zpráva z 30. let minulého století, bohužel jde ale o shrnutí aktuálního dění. Nová italská vláda si se Stellantisem očividně nesedla a dělá první poslední, aby mu znepříjemnila život.
Říci, že si současné vedení koncernu Stellantis s aktuální italskou vládou příliš nesedlo do noty, by bylo velmi slabým tvrzením. Italové jako by šli konglomerátu ovládanému primárně italským Exorem patřícím klanu Agnelliů po krku a problémy hledají, kde se jen dá. Vzpomeňme na rozličné patálie s používáním italských insignií na autech Fiatu, na které právě Fiat zareagoval tím, že si z italské vlády začal utahovat. Ta ale jako kdyby chtěla dát najevo, že to bude ona, kdo bude mít v této tahanici poslední slovo.
Podle italského Il Sole 24 Ore a agentury Reuters chce italská přistoupit k tomu, že automobilce odebere dvě z jejích značek a nabídne je čínské konkurenci. Proč? Protože může, řečeno ve stručnosti.
Jakkoli takový postup působí jako z časů dávno minulých - u nás těch komunistických, v Itálii spíše těch fašistických - má být legálně možný. Reuters zmiňuje, že zákony mají vládě dovolit získat pod svou moc historické italské značky, které jsou „nepoužívané po dobu nejméně pěti let, popř. ty, které jsou v procesu ukončení jejich používání ze strany „majitelů”. Tomu se říká úcta k soukromému vlastnictví. Il Sole 24 Ore dokonce zmiňuje, že italské ministerstvo obchodu už požádalo o převedení registrace těchto značek pod svou ochranu a mělo mu být vyhověno.
O jaké značky jde? Autobianchi a Innocenti, tedy jistě ne ty nejznámější, které Stellantis ovládá. Mimo Itálii dnes už moc neznamenají a mimo Evropu vůbec ne, obě ale byly aktivní až do poloviny 90. let a mají za sebou dekády poměrně květnaté historie. Zejména Innocenti má díky své spojitosti s De Tomasem, Maserati, ale i Daihatsu a Chryslerem pořád slušný zvuk. Nakonec i sémanticky je to zajímavé slovo.
Je pochopitelně otázkou, co mají Italové reálně za lubem, proč jsou se Stellantisem na nože a čeho se podobnými kroky snaží dosáhnout. Je ale třeba říci, že pro Číňany mohou být i takové „marky” atraktivním zbožím, neboť jistě musí být inspirováni úspěchem MG. To je dnes fakticky čínská automobilka, protože ale nezní jako „Samajamadomyfuč”, lidé ji přijímají mnohem lépe než třeba Dongfeng. A přitom MG bylo též dlouho prakticky mrtvé a v Česku neznamenalo nikdy nic velkého. Značky Autobianchi a Innocenti by tedy kupce jistě nehledaly těžko a mohly Číňanům pomoci uspět hlavně v Itálii. Proč zrovna o to Italové bojují, je otázkou.



V jednom z posledních modelů Autobianchi jistě uvidíte dobovou Lancii Ypsilon. Oficiální fotky aut značky lze pořád najít v tiskové databázi Stellantisu, právě tomu ale chtějí Italové jména Autobianchi a Innocenti sebrat. A nabídnout je Číňanům ke koupi. Foto: Stellantis
Zdroje: Il Sole 24 Ore, Reuters
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Cena pouhých koberečků do Putinovy limuzíny bere dech, aspoň v něčem se skutečně vyrovná Rolls-Roycu a Bentley
před 8 hodinamiZa cenu Fabie je k mání na míru postavený, dodnes nejetý světově unikátní šestiválcový kombík ze zlatých časů BMW
před 10 hodinamiArogantní chování se Volvu opravdu vyplácí, někde jen během posledních tří měsíců přišlo o pětinu dealerů
před 11 hodinamiZ ceny Tesly původně za 3,2 milionu zbylo majiteli už po třech letech krutě málo, levněji by ho vyšlo i Ferrari nebo Porsche
dnesTohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva