Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Interiér Tesly Model 3 bude skutečně takto jednoduchý, potvrdil to šéf firmy
29.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Doufali jste u Model 3 v aspoň trochu normální přístrojový štít? Nebo displej promítaný na sklo? Máte smůlu, říká Musk, ale prý vám to bude jedno.
Tesla Model 3 bude mít opravdu extrémně minimalistický interiér a na palubní desce nenabídne více než jediný displej. Nebude se tak konat ani přístrojový štít umístěný tradičně před volantem, ani tzv. head-up-displej promítaný na sklo či před něj. Potvrdil to šéf Tesly Elon Musk s tím, že jediným zdrojem informací pro řidiče bude na šířku orientovaný centrální displej, ohromný „tablet” přilepený doprostřed palubní desky.
Už dříve Musk řekl, že vnitřek bude jak v kosmické lodi a nejednou jsme se ptali, zda může zůstat tak jednoduchý jako u konceptu, přesto dosud se spekulovalo, že finální palubní deska bude vypadat trochu jinak, než ta, která se původně představila. Řada lidí např. doufala aspoň v head-up displej, který by zobrazoval rychlost a pár dalších důležitých údajů. Nic takového ale v produkčním voze zákazníci nedostanou a je tak velmi pravděpodobné, že ani zbylé základní linie vnitřku Model 3 se od konceptu podstatně nezmění.
Středové displeje místo přístrojových štítů nejsou zas tak neobvyklé, vzpomeňme na někdejší Toyotu Yaris nebo minimálně dvě poslední generace Toyoty Prius, mimo mnoha jiných aut. A skutečné budíky jsou také občas k vidění uprostřed palubní desky, např. v BMW Z8 nebo v Mini Cooperu. Tesla tedy není s tímto řešením zas tak inovátorská, jenže všechna tahle auta mají pro rychlost, resp. pro údaje podstatné pro řidiče, vlastní prostor, Tesla nikoli.
Model 3 těmto údajům vyhradil levý horní roh plochy displeje, jehož primárním úkolem je zobrazení navigačních informací. Jistě, je to displej gigantický a všechno se na něj vejde, ale i tak je ukazatel rychlosti velmi daleko od linie pohledu řidiče na vozovku. Navíc je třeba říci, že žádné z výše zmíněných aut s neobvykle umístěnými „budíky” úspěchy neslavilo.
Podle Elona Muska to prý nebude vadit, zákazníkům to bude jedno. Buď, nebo si na nové umístění zvyknou. Anebo si Model 3 prostě nekoupí, není to jediné elektroauto na světě a třeba Chevrolet Bolt má přístrojový štít normálně pod volantem. Všimněte si níže zobrazených tweetech, že tázající se fanoušek hovoří o „nás, kteří nechceme Autopilot”. Elon Musk nicméně uvádí jako důvod pro faktickou absenci přístrojového štítu právě to, že čím autonomnější je vůz, tím méně informací na palubní desce potřebujete.
Musk je rezolutní, nic než jeden displej nebude, ani za příplatek
Výrobci aut se už před drahnou dobou rozhodli, že my jako řidiči nepotřebujeme znát ani teplotu oleje, o tlakoměru či voltmetru nemluvě. V poslední době často mizí i teploměr chladicí kapaliny a stejně jako dva starší budíky je nahrazován kontrolkou. Je Tesla Model 3 první vlaštovkou vývoje, kdy z aut zmizí i otáčkoměry a palivoměry a budeme mít jen malý displej s číslem rychlosti a pár kontrolkami? Zrovna elektromobilu by se hodil teploměr pro baterie, protože jejich přehřátí je důvodem k omezení výkonu.
I přes to všechno odhadujeme, že fanoušci Tesly budou kupovat Model 3 jako teplé housky. Když si koupíte auto s centrálním displejem místo klasických budíků, také si dříve nebo později zvyknete. I na to, že kontrolka levého blinkru bude blikat někde vpravo, ne vlevo od středu volantu, jak je obvyklé. Pokud tam vůbec bude. Nicméně, pořád by mohl být v Modelu 3 displej jen pro řidiče nebo HUD, aspoň za příplatek. I to však Musk nyní striktně odmítá...
Palubní deska Modelu 3 bude opravdu vypadat jen takto. Bez HUD, bez displeje jen pro řidiče
Ani exteriér vozu se příliš nezmění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie