Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Inovovaný vrcholný VW Golf předem odhalil skoro vše, může jít o rozlučku s jedním z nejlepších kompaktů historie
15.6.2024 | Petr Prokopec
Volkswagen Golf 8.5, jak ho označí znalci, už se ukázal v řadě provedení, absolutně vrcholné provedení R ale automobilka teprve hrne ven. Svými technickými parametry znovu ohromí, cenou už méně.
Před pár dny Volkswagen odhalil inovovaný Golf GTI ve verzi Clubsport. Ta zůstala u stejného motoru jako dosavadní provedení, přepracován byl ovšem podvozek. Novinka by tak měla nabídnout zajímavější svezení na okruzích, zvláště pak na Nordschleife, kde byla vyvíjena. Zda ji na cílové rovince zvládnete roztáhnout až na 267 km/h, zatím nevíme. Přenastavení omezovače je nicméně součástí paketu Race, který počítá rovněž s hlučnějším výfukem Akrapovič.
Němci kupodivu po premiéře nezpomalili, nýbrž dál topí pod kotlem se sportovními deriváty. Aktuálně si tak můžeme posvítit na Golf R, který se zatím ukázal v předprodukčním balení. Ke snímkům lehce zakamuflovaného vozu přitom VW přihodil i pár klíčových informací. Víme tedy, že přeplňovaná dvoulitrová jednotka posílila a nyní nabízí 333 koní a 420 Nm již ve standardu. Dříve byl ovšem daný výkon spojen jen s limitovanými edicemi.
Se čtyřválcovou jednotkou je spojen už jen automat (v Evropě tomu tak bylo už dřív, v USA ne a manuál tam chtělo 40 procent kupců, které VW poslal k šípku), se kterým hatchback zvládá stovku za 4,8 sekundy. Pokud jej nicméně osadíte paketem Performance, lze počítat s 4,6sekundovým zrychlením a posunem maximálky z 250 na 270 km/h. Vedle méně praktického provedení pak Golf R dorazí i ve verzi Variant, u které je třeba počítat s časy vždy o dvě desetiny horšími. Nejvyšší rychlost se ale již v případě kombíku nemění.
VW se rozhodl, že také faceliftované provedení dostane driftovací režim, v jehož rámci míří 100 procent výkonu pouze na zadní kola. Kromě toho Golf R disponuje také vektorováním točivého momentu, načež 100 procent dostupného výkonu může zamířit jen na jedno venkovní kolo, čímž je redukována nedotáčivost. Standardem je pak adaptivní podvozek DCC, přičemž Němci snížili světlou výšku oproti předchozí verzi o 25 milimetrů.
Golf R je nově možné osadit 19palcovými kovanými koly Warmenau, jenž jsou pojmenovány po městě, kde sportovní divize VW sídlí. Zároveň váží jen 8 kg, načež v nemalé míře snižují neodpruženou hmotnost. Za nimi se skrývající brzdy jsou nicméně beze změn převzaté z předchozí verze, menší nárůst výkonu tak zjevně nebylo třeba jakkoli kompenzovat. Ostatně kolegové z Autocaru, kteří prototyp řídili, si posílení ani nevšimli.
Dodávají, že Němci po odchodu manuálu přepracovali DSG tak, že při volbě sportovních režimů drží vámi zvolený převodový stupeň a nepřeřadí ani ve chvíli, kdy jste již v červeném poli otáček. Řízení je pak velmi precizní, přičemž k absolutní kontrole nad vozem přispívají i zmiňované adaptivní tlumiče. Zpoza volantu pak inovovaný Golf R působí lehčím dojmem než Mercedes-AMG A35, vtáhnout do hry jako Honda Civic Type-R ale nedokáže.
Kdy přesně lze čekat zahájení prodeje a kam naroste cena, nebylo upřesněno. Standardně ale u toho budou 10,2palcový digitální přístrojový štít a 12,9palcová obrazovka multimédií. Za příplatek pak bude možné sáhnout po head-up displeji, v plné palbě tedy nejspíše nový Golf R zamíří někam ke dvěma milionům korun. To je na „lidový vůz“ již opravdu slušná pálka, přesto je třeba ho vítat. Může jít o rozlučku s jedním z nejlepších kompaktů historie, ne jen těch ostrých.















Golf R znovu dorazí jako hatchback a kombík. Obě verze se dočkají výkonnějšího motoru, ten ale na všechna čtyři kola bude přenášet už jen automat, manuál navzdory vysokému zájmu skončil i v USA. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen, Autocar
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nejčtenější články
Námluvy Nissanu a Hondy se zhroutily hned v zárodku. Trochu se opakuje scénář, který vedl k pádu spasitele firmy
6.2.2025Další a další evropské země zvyšují povolené rychlosti na silnicích, Česko nevyjímaje. Ledy se hnuly po mnoha dekádách
6.2.2025Majitel elektromobilu při parkování ťuknul do sloupku u cesty. Následky jsou sotva vidět, cena opravy by ho přesto zruinovala
6.2.2025Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
7.2.2025 (1)Šéf Fordu kapituloval. Po letech mazání medu kolem úst přiznal, že elektromobily trpí „neřešitelnými” problémy
7.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva