Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Inovovaná Škoda Octavia dorazí už příští měsíc, největší změny se opět dotknou předních světel
3.1.2024 | Petr Prokopec
Poslední modernizace Octavie se kvůli dvojitým světlům stala velmi kontroverzní a roky diskutovanou událostí, nyní má škodovka šanci vzít věci za lepší konec. Co s Octavií provedla, ukáže už v únoru.
Na odhalení Škody Octavia čtvrté generace došlo 11. listopadu 2019, a tak není překvapením, že facelift vozu je na spadnutí. Původně se mluvilo o tom, že se premiéra Octavie 2024 odehraje ještě před loňskými Vánoci, druhou půli roku však mladoboleslavská automobilka spojila s příchodem nového Kodiaqu a Superbu. Octavia se tak ukáže až letos v únoru, jak potvrzuje nové video, na kterém se ukázaly také čelní partie. Respektive jejich náznak, neboť vidíme pouze zatmavenou siluetu vozu, navíc ještě překrytého plachtou.
I tak je nicméně patrné, že největší změny budou spojené opět se světlomety. Jejich základní tvar se zřejmě nezmění, takže podobnou kontroverzi jako při faceliftu trojky můžeme snad vyloučit, doplněn je ale o diodový „šlinc“ směřující šikmo dolů. V souvislosti s tím zcela jistě dojde na úpravu čelní masky, stejně jako nám již předchozí práce špionážních fotografů potvrdila, že měnit se bude také nárazník. Do nabídky se kromě toho nastěhuje také podsvícené čelní logo, tím ale veškeré zásahy vpředu skončí. Vzadu pak lze čekat jen modifikaci detailů, tedy zřejmě jinou grafiku lamp a přeprofilovaný nárazník.
Co se interiéru týče, jistotou je nový multimediální systém, přičemž Škoda bude reflektovat změny, na které dochází u mateřského Volkswagenu. Znamená to tedy, že stejně jako faceliftovaný Golf bude také inovovaná Octavia osazena pár fyzickými tlačítky navíc, které vylepší uživatelskou přívětivost. Protože ale jinak na kabinu českého vozu neprší taková kritika, jako je tomu v případě toho německého, nedá se předpokládat, že změny budou enormní. Spíše dále čekejme už jen jiné čalounění nebo dekory.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kam se dle dosavadních informací vrátí litrový tříválec produkující 115 koní. Momentálně je totiž základní jednotkou přeplňovaná jedna-pětka se 150 koňmi, s ní ovšem Octavia startuje na 619 900 Kč. To je hlavně na český trh již značná suma, pročež se Škoda rozhodla své sebevědomí trochu snížit. Dochází k tomu ovšem podobně, jako když elektromobil osadíte menším paketem baterií - tedy snížením jeho schopností.
Ona jedna-pětka se pak vrátí, stejně jako dvoulitr v dieselové i benzinové verzi. Ve druhém případě ale zřejmě už jen v souvislosti s verzí RS, která by měla pokračovat také jako plug-in hybrid. Stávající jedna-čtyřku by nicméně mohla nahradit nová jedna-pětka, se kterou je navíc spojen větší paket baterií. Toto ústrojí přitom pod kapotou nového Volkswagenu Passat dává až 272 koní, Octavia ale nejspíše tak vysoko nezamíří. I proto, že by tím ohrozila spekulovaný Superb RS.
Nic bližšího momentálně nelze dodat, nicméně s ohledem na zmíněnou únorovou premiéru faceliftu se dá předpokládat, že se k Octavii budeme v následujících týdnech průběžně vracet. Navíc ještě tento měsíc má debutovat inovovaný Golf, který bude co do změn asi největším vodítkem. V obou případech by pak mělo jít o vůbec poslední inkarnace obou aut osazené spalovacím pohonem. Při pohledu na váznoucí zájem o elektromobilitu se nám tomu ale nechce příliš věřit.
Stávající Octavia je na trhu již čtvrtý rok, v Mladé Boleslavi tak nepřekvapivě chystají premiéru faceliftu. Ten bude zvenčí spojen hlavně s příchodem nových světel, zatímco v interiéru bude největší novinkou přepracovaný multimediální systém. Pod kapotu se pak má vrátit litrový tříválec, což má srazit současné až příliš sebevědomé ceny. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
včera - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
15.1.2025 - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nejčtenější články
- Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
18.12.2024 - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva