Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti QX Sport Inspiration detailně a naživo, bude to nová QX50
27.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept SUV má délku 4,6 m, rozvor 2,8 m a světlou výškou 230 mm. Dorazit by mohl s výkonem až 405 koní.
Přiznejme si na rovinu, že někdejší Infiniti EX nebylo zrovna modelem, ze kterého by se lidem podlamovala kolena. S příchodem roku 2013 došlo k přejmenování na QX50, tento krok však japonské značce nevyšel tak, jak si asi plánovala - prodeje na evropském i americkém kontinentu klesly na polovinu někdejších čísel. Náprava se ovšem rýsuje, neboť Infiniti na autosalonu v Pekingu představilo nový koncept QX Sport Inspiration.
Původně přitom nebylo jasné, za který ze stávajících modelů značky tato studie v budoucnu zaskočí. Nyní však jsou venku i některá technická data, QX Sport Inspiration měří 4,6 m na délku, 1,9 m na šířku a 1,65 m na výšku. Tím víceméně kopíruje rozměry stávajícího crossoveru QX50, což lze říci také o rozvoru 2,8 m. Pro úplnost pak jen dodáme, že světlá výška činí 230 milimetrů.
O pohonném ústrojí se značka prozatím nezmiňuje, nicméně pohled na otáčkoměr s červeným polem startujícím okolo osmi tisíc otáček naznačuje, že pod kapotou bychom mohli nalézt nový třílitrový šestiválec bi-turbo. Ten aktuálně existuje ve dvou verzích, z nichž ta slabší produkuje 305 koní a 400 Nm, ta silnější 405 koní a 475 Nm. Maximum točivého momentu je přitom pokaždé k dispozici v pásmu 1 600 až 5 200 ot./min.
U modelů Q50 a Q60 je tato pohonná jednotka pokaždé spjata se sedmistupňovým automatem a pohonem zadních kol, který lze za příplatek vyměnit za systém 4x4. Obdobnou kombinaci nejspíše dostane i příští QX50, ačkoliv v případě crossoveru možná bude čtyřkolka standardem. Mimo to nejspíše dorazí také dieselový třílitr a hybridní varianta kombinující benzinový šestiválec s elektromotorem.
Více bychom se měli dozvědět v řádu měsíců, neboť stávající Infiniti EX/QX50 přišlo na svět již v roce 2007. Ve světle dnešních životních cyklů automobilů tak již přesluhuje, pročež nástupce nejspíše dorazí do dvou let. Při pohledu na design Alfonso Albaisy můžeme jen litovat, že v České republice již nebude oficiálně k mání, jakkoli nedávný odchod značky pochopitelně nemusí být definitivní.
Infiniti QX Sport Inspiration se naživo ukázalo v Pekingu, jako příští QX50 by mělo dorazit v řádu dvou let
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nejnovější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
včera - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
včera - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
včera - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
včera - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva