Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q80 Inspiration detailně, „narušitel segmentu” dostal 550 koní
1.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Koncept Q80 nabídne 550 hybridních koní, jeho V6 je předzvěstí nové rodiny motorů Infiniti. Uvnitř je nový třeba head-up displej.
Pařížský autosalon světu ukáže kromě spousty jiných novinek také Infiniti Q80 Inspiration, tedy koncept vlajkové lodi této japonské značky, luxusní odnože Nissanu. Měl by z něj vzniknout jak produkční model, konkurující strojům jako Audi A7 či Porsche Panamera a dokonce také Aston Martin Rapide.
Infiniti tento vůz nazývá „prvním nájezdem na kategorii prémiových sedanů”. Lze podotknout, že něco podobného měl udělat už sedan Q45, který se objevil v roce 1990 na americkém trhu. Podle konkurentů, zejména toho britského, však lze tušit, že tentokrát by se Infiniti chtělo podívat do ještě vyšších sfér.
Značka o Q80 říká, že je „narušitel segmentu” a že přináší „femininní eleganci a svalnaté nebezpečí stejnou měrou”. Tato slova utřiďme do kategorie marketingových řečí při představování konceptů, něco na tom však přeci jen bude - karoserie rozhodně vypadá neobyčejně a velmi elegantně, ale zároveň z ní vyzařuje síla. Otázka pochopitelně zní, do jaké míry odlišný by byl produkční model.
Že bude velmi nízký, přes pět metrů dlouhý a s obřími dvaadvacetipalcovými koly, se dá předpokládat, stejně jako, že se bude dozadu opticky zužovat. Koncept má jen asi 135 cm na výšku a přes 505 cm na délku, takže o trochu do výšky nejspíš povyroste, ale siluetu fastbacku by si mohl z velké části zachovat.
Vnitřní uspořádání Infiniti označilo jako 1+1+1+1. My se držme starých pořádků a označme tento vůz prostě za čtyřmístný, podle fotografií interiéru je ale vidět, že jednotlivá sedadla jsou od sebe docela výrazně oddělena. Vzadu se o ničem jako lavice mluvit nedá a přístup spolujezdce na středovou konzoli je také značně ztížen. Ostatně, středová konzole tu ani moc není, najdeme tu jen nepříliš velký dotykový displej, který bude ovládat všechno podstatné, a hliníkový knoflík, pravděpodobně volič automatické převodovky. Spolujezdec se sem ale moc nedostane zejména proto, že řidičovo pracoviště je uspořádáno jako kokpit sportovního vozu.
Po stránce čalounění a obložení čekejte hladkou i semišovou kůži, alcantaru a také broušený hliník. Koberečky jsou údajně vyrobeny z koňských žíní. Každý cestující má k dispozici barevný dotykový displej a vzadu je dokonce hliníková placatka. Co si do ní nalijete, už ale bude záležet jen na vás.
Za dojmem síly, který budí karoserie, pohonné ústrojí rozhodně nezaostává. Je to hybrid, jehož celkový výkon je 550 koní a 753 Nm. Základ tvoří třílitrový dvakrát přeplňovaný šestiválec, který doplňují elektromotory. Výkon standardně směřuje na zadní kola, ale když si to situace nebo řidič žádají, může být čtyřkolkou - na přední kola lze poslat až 50 procent veškeré síly. Stejně tak může zůstat pouze zadokolkou.
Zrychlení na stovku samozřejmě zatím nebylo změřeno, Infiniti je však odhaduje někam pod čtyři vteřiny. Maximálka by se mohla pohybovat okolo 250 km/h a euronormovanou spotřebu odhaduje automobilka někam k pěti a půl litrům paliva na 100 km. Ve skutečném světě bychom se mohli dočkat nějakých 9 - 10 litrů. Podle Infiniti je tento šestiválec předzvěstí nové rodiny motorů, které se v již existujících vozech budou objevovat v průběhu příštích dvou let; to je také časový horizont, kdy bychom se mohli dočkat produkčního Q80.
Uvnitř konceptu Q80 Inspiration najdeme hromadu moderních prvků. Dost jich směřuje k autonomnímu řízení, které jiné modely Infiniti již docela dobře ovládají, jen se o tom moc nemluví z legislativních důvodů. Konečná rozhodnutí, kudy jet, kdy přidávat plyn a kdy brzdit však stále mají zůstávat na řidiči.
Kromě výše zmíněných dotykových displejů pro každého pasažéra zvlášť je na palubě spousta další podobné zobrazovací elektroniky. Čelní sklo například funguje jako komplexní head-up displej, ovládaný touchpadem na středovém tunelu. "S přidáváním nových věcí a technologií se tíhne k větší složitosti. Idea za Q80 Inspiration je interakci zjednodušit," říká Alfonso Albaisa, ředitel designu Infiniti.
Zda bude někdo jakkoliv velké a luxusní Infiniti někdy brát jako konkurenci pro Aston Martin, ukáže až čas. Koncept Q80 Inspiration k tomu má zatím nakročeno. Co z něj zůstane na produkčním voze, bychom měli vidět zhruba za dva roky.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.













Rádoby inspirativní Infiniti naživo ve Francii
„Femininní elegance a svalnaté nebezpečí v narušiteli segmentu”, tak Infiniti popisuje design konceptu Q80 Inspiration
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 4 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 6 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 7 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 9 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva