Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q50: nástupce modelu G je oficiálně venku, má přepsat sportovní pravidla
14.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský sedan dorazí se dvěma motory V6, automatickou převodovkou a novým elektrickým řízením, jehož posilovač může řidič sám nastavit.
V segmentu prémiových sedanů začíná být poslední dobou pěkně horko. Zatímco ale německá trojka Audi, BMW a Mercedes-Benz má svou modernizaci za sebou, pro japonské alternativy s logem Lexusu a Infiniti nastal čas právě nyní na detroitském autosalonu. Zajímavé přitom je, že třetí generace modelu IS i zcela nové Q50 debutují na výstavišti Cabo bok po boku. Zatímco ovšem u Lexusu si na podrobné technické informace musíme ještě počkat, Infiniti nám svá data servíruje na stříbrném podnosu. Přičemž podle šéfa značky Johana de Nysschena se máme připravit „na opravdovou změnu pravidel hry v segmentu sportovních sedanů“.
Co si pod tím představit? Pokud vás v první chvíli napadá dieta v podobě alespoň 200 kil ve srovnání nově pojmenovaného sedanu s předchozím modelem G37, citelné navýšení výkonu, podvozek se schopnostmi Nissanu GT-R nebo vrácení manuální převodovky do nabídky pro celý svět, pak jste poměrně vedle. I když korekci hmotnosti inženýři Infiniti na paměti měli, neboť přední dvojité lichoběžníky i zadní víceprvková náprava jsou ve větší než malé míře vyrobeny z hliníku. Přesné údaje o váze však zůstávají tajemstvím.
Místo nich japonská automobilka zmiňuje především nový systém řízení Direct Adaptive Steering, kterým je sedan Q50 vybaven jako první na světě. Tato technologie využívá nezávislé kontroly úhlu natočení kol i zásahů do řízení, přičemž reagovat na jakékoliv výkyvy dokáže rychleji než systém mechanický. Řidič si přitom může vybrat ze čtyř předvolených variací, kdy je různě upravena míra účinku posilovače a dokonce i ostrost převodu.
Mimo to Infiniti Q50 dostalo pokročilý systém Active Lane Control, který vychází z technologie monitorování jízdy v daném jízdním pruhu Lane Departure Prevention. Díky kameře umístěné až nad zpětným zrcátkem však dokáže snímat silnice daleko dopředu a připravit tak elektronické systémy na možné imperfekce vozovky, změny povrchu nebo boční vítr. Což jinými slovy znamená aktivní zásah do řízení.
Právě tyto systémy by zřejmě podle Nysschena měly do segmentu sportovních sedanů přinést onu revoluci, což značka dokládá testováním na Nürburgringu, kde se za volant posadil Sebastien Buemi. Kromě toho zasáhl do vývoje novinky také trojnásobný světový šampion Sebastian Vettel, přičemž oba piloti Formule 1 na sedan Q50 pěli chválu. Čemuž se ale nelze s ohledem na to, čí chleba v tu chvíli jedli, divit.
Než však Infiniti definitivně odsoudíme do role přetechnizovaného, ale rozhodně ne sportovního sedanu, počkáme si na usednutí za volant. To ovšem proběhne zřejmě až někdy na podzim nebo v zimě. Do amerického a kanadského prodeje jde totiž nové Infiniti až ve druhé půli letošního roku, Evropa má následovat pár měsíců poté. Cenu ovšem japonská značka neoznámila pro žádný trh.
Víme ovšem tolik, že globálně bude nový model Q50 nabízen se dvěma šestiválcovými motory. První o objemu 3,7 litru nabídne 333 koní, druhý 3,5litrový by pak v kombinaci s elektromotorem měl dávat k dobru 359 koní. Speciálně pro Evropu pak značka zřejmě v Ženevě představí benzinový a dieselový čtyřválec z produkce Mercedesu.
Pro všechny pohonné jednotky přitom standardem bude sedmistupňová automatická převodovka s pádly pod volantem. Volit ovšem budete moci mezi pohonem zadních kol nebo systémem 4x4. V základu pak dostanete 17palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 225/55, za příplatek jsou však devatenáctky s pneu 245/40.
Zajímavou finesou nabízenou v základu je pak inteligentní klíč i-Key, který dokáže podle přicházejícího řidiče již dopředu nastavit posez za volantem, hlasitost audio systému, navigaci nebo telematiku. K dispozici je přitom 96 přednastavených variant, přičemž ke každému vozu můžete dostat až čtyři klíče.
Další výbava bude záviset na daném trhu, počítat se ovšem dá s novými sedadly podporujícími páteř, audio systémem Bose se 14 reproduktory, kamerovým systémem nabízejícím i tzv. ptačí pohled nebo hliníkovými obklady ve stylu samurajů či dřevěných dekorů malovaných technikou Urushi z 16. století.
Více informací pro evropskou klientelu si zřejmě značka schovává až na zmiňovanou Ženevu. V mezičase bychom ovšem měli jistě přijít s dalšími fotografiemi a možným videem. A samozřejmě také s detaily o konkurenčním novém Lexusu IS.
Nové Infiniti Q50 se v Detroitu představilo se dvěma benzinovými motory V6, pro Evropu zřejmě dostane i benzinový a dieselový čtyřválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 3 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 4 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 6 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 7 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 19:57 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 17:39 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus