Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q30: japonská třída A plně odhalena, prý jde prakticky o produkční auto
9.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Japonský „cross-back“ narostl oproti dárcovskému vozu o 37 mm do výšky. Na délku a šířku pak překonává i Q3 či X1.
Den před zahájením frankfurtského autosalonu rozhodně nemůžeme nazvat klidem před bouří. Dá se totiž očekávat, že v následujících hodinách dorazí celá řada informací o chystaných premiérách, které buď odhalí samy automobilky, nebo se dostanou na svět takříkajíc pod rukou. Typickým takovým příkladem je studie Infiniti Q30, která se na světlo začala drát už v předchozích týdnech.
Nyní vám chystaný „cross-back“ můžeme konečně představit ze všech stran, a to včetně poněkud futuristické kabiny. Podle značky je však 95 procent všech prvků, které vidíme, produkční realitou. Dá se tedy předpokládat, že do roku 2015, kdy má jít novinka do prodeje, se již bude měnit pouze minimum. Zvenčí tak zřejmě jen přibudou kliky dveří, trochu se zjemní nárazníky a lehce padne i velikost kol. Jinak ale opravdu koukáme na sériový model.
Uvnitř těch změn bude již o trochu více, přeci jen měděné doplňky asi do výroby nedorazí. Stejně jako zajímavě stylizované ozdobné švy sedadel. Kůží potažená palubní deska či obklady v lesklé piánové černi by ovšem již cestu do produkčního modelu najít mohly. Koneckonců, Infiniti se chce maximálně odlišovat od davu, aby mohlo co nejvíce zaujmout mladé, kteří prý v roce 2020 budou představovat na 80 procent veškeré kupní síly. Již od roku 2015 by tak modelu Q30 mělo být prodáváno na 50 tisíc kusů ročně.
Je samozřejmě otázkou, nakolik se představy Infiniti vyplní - registrace japonské značky jsou letos na klíčovém americkém trhu o nějakých sedm procent nižší. A to i přes zahájení prodeje nového sedanu Q50, kterého se v USA v srpnu prodalo pouze 2 434 kusů. Přitom Infiniti původně plánovalo, že vůz bude enormním hitem, po kterém ročně sáhne nějakých 65 tisíc zákazníků. Ale nebudeme předbíhat, třeba se tento plán nakonec podaří naplnit.
Od produkční reality se tedy opět vrátíme ke konceptu, který je již dle předchozího oznámení postaven na platformě Mercedesu třídy A. Ve srovnání s dárcovským vozem však jeho výška narostla o 37 mm na 1 470 mm. S délkou 4,46 metru a šířkou 1,85 metru pak Infiniti Q30 dokonce překonává i modely Audi Q3 nebo BMW X1, čímž je potvrzena jeho snaha zaskočit za hatchback, kupé i crossover.
I když se přitom Infiniti sebevíc snaží tuto variabilitu zdůraznit, jednou okolností jakoukoliv věrohodnost svého tvrzení narušuje. A sice názvem. Pouhé „Q“ v názvu totiž odkazuje na silniční zaměření, neboť při terénních ambicích bychom nyní měli tu čest s modelem QX30. To se ovšem nestalo, proto naše přezdívka „cross-back“.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu













Infiniti Q30 s výjimkou několika detailů skutečně vypadá na produkční verzi
Infiniti Q30 má být podle automobilky hatchbackem, kupé i crossoverem. Jeho název však podle nomenklatury značky naznačuje, že nepočítá s ničím jiným než se silničním využitím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 4 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 6 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 7 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 9 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva