Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Q30 2015: tomuhle Japonci hatchback neříkejte, chce být i kupé a SUV
27.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Infiniti skutečně použije platformu i motory Mercedesu. Neobvyklý vzhled a jméno Sebastiana Vettela mu pak mají zajistit enormní prodeje.
Tak tu konečně máme první reálný pohled na nový hatchback Infiniti. I když slovo „hatchback“ bychom asi neměli používat bez dalších souvislostí, neboť japonská automobilka vidí svůj nový model Q30 jako mix tří karosářských verzí. Koncept, který se v roce 2015 stane realitou, má stylem připomínat kupé, praktičností se rovnat hatchbacku a vyšší světlou výškou zařadit poblíž SUV. Rozhodně bychom tak neměli očekávat nic obyčejného.
V tomto smyslu ostatně již Andy Palmer, šéf globálního produktového plánování mateřské značky Nissan, naznačil, že produkční Infiniti Q30 zamíří někam „mezi Audi A3 a Q3“. To podle kolegů z britského Autocaru znamená, že vůz dostane podvozek stavitelný ve třech různých výškách. Na luxusnější Nissan Qashqai ale máme zapomenout, místo toho chce novinka posouvat nastavené mantinely trhu o trochu dále.
Po stránce technické ale již Infiniti takovým průkopníkem nebude. Q30 totiž má jako základ využít platformy MFA od Mercedesu, na které již stojí třída A, třída B, CLA a GLA. I japonský „hatchback“ tak bude předokolkou (v jeho případě systém 4x4 ani neočekáváme), do finálního naladění šasí by ale měl své zkušenosti vnést i Sebastian Vettel.
Od třícípé hvězdy pak budou pocházet čtyřválcové motory, v rámci snižování emisí by ale Infiniti klidně mohlo zamířit i do skladů Renaultu. V tomto směru ale prozatím nebylo nic upřesněno, nebudeme tedy zbytečně spekulovat. Ostatně, od výroby je Infiniti Q30 vzdáleno nějaké dva roky, přihodit se tak může všelicos.
Samotná montáž by přitom měla probíhat v továrně Nissanu v britském Sunderlandu, kde již začaly práce spojené s vybudováním nových oddělení. Pokud ovšem bude Infiniti Q30 úspěšné, pak automobilka zapojí do hry i výrobní zařízení v Mexiku, které bude zásobovat severoamerický trh.
Značka přitom očekává, že nový model Q30 by se mohl v Evropě vyrábět v počtu 50 tisíc kusů ročně. To je ovšem poměrně odvážný plán, pokud uvážíme, že za sedm letošních měsíců Infiniti celosvětově prodalo 66 tisíc exemplářů z celého svého portfolia. Q30 se tak bude muset opravdu snažit.






Nové Infiniti Q30 nebude jen klasickým hatchackem, přidat má také líbivost kupé a vyšší světlou výšku SUV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 31 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 31 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan