Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům

Jediná úprava Inifiniti M35h pro další modelový rok ukazuje, komu se dnes v prvé řadě šijí na míru auta. Zákazníci to rozhodně nejsou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům

30.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jediná úprava Inifiniti M35h pro další modelový rok ukazuje, komu se dnes v prvé řadě šijí na míru auta. Zákazníci to rozhodně nejsou.

Je to jeden z mnoha hmatatelných důkazů o tom, kdo dnes vládne trhu s automobily. Svého času to byl zákazník, ten už je ale dnes od primárního vlivu na nabídku odfiltrován nepřeberným množstvím všemožných příkazů, zákazů nebo limitů a z nich vyplývajících pokut.

Chcete auto s hydraulickým posilovačem řízení? Nelze, nepasuje do norem na měření spotřeby. Chcete vůz s pořádným atmosférickým motorem? Nelze, ani ten není s eurotestem spotřeby kompatibilní. Chcete sedan s nízkou stavbou přídě? Nelze, to si nenotuje s normami na ochranu chodců při srážce. Chcete auto bez ABS, ESP nebo rádce, který rychlostní stupeň máte zařadit? Nelze, to je povinné. Chcete auto s alespoň trvale vypínatelným systémem start and stop nebo nejlépe zcela bez něj? Nelze, to by pak opět nesplnilo podmínky pro promítnutí jeho vlivu do výsledků měření spotřeby. Chcete auto, které na vás nebude hulákat, když si při přeparkování nezapnete pás? Nelze, to by pak nedostalo hvězdičku v crash testu.

Podobných přímých či nepřímých omezení je dnes ve světě aut tolik, že bychom v podobném duchu mohli pokračovat ještě dobrou hodinku. Jako zákazník pak můžete své preference uplatnit jen v rámci mála vlastností, jejichž charakter zůstává po vší té „filtraci” v rukou výrobců. Tedy pokud nemáte dostatek prostředků na exotický vůz s multimilionovou cenovkou, nebo ještě více peněz na to, abyste si nějaký postavil sami. Cokoli konfekčního, tedy alespoň trochu dostupného striktně podléhá výše zmíněnému a utéci se tomu nesnaží ani firmy vyrábějící relativně malé množství aut.

Dnešní příklad je relativně banální, tento přístup ale dokládá v plné nahotě. Japonské Infiniti se rozhodlo vylepšit pro nový modelový rok sedan M35h (prodává se i u nás) tak, že lehce přenastavilo fungování hybridního pohonného ústrojí, aby při studených startech dříve pracovalo s elektrickým motorem. Žádné další změny se s novým rokem nedostavily, vizuálně i technicky zůstává vůz zcela nedotčen.

Dynamické parametry vozu jsou tedy pochopitelně stejné jako dosud - s výkonem nejvýše 364 koní zrychlí na stovku za 5,5 sekundy a dosáhne omezené rychlosti nejvýše 250 km/h. Změny ale mají za následek snížení kombinované spotřeby benzínu z 7,0 na 6,9 l/100 km. Dojme tahle změna někoho, kdo si pořizuje vůz stojící 1,5 milionu Kč? Těžko, jenže současně s tím znamená snížení emisí CO2 ze 162 na 159 gramů na kilometr. Stále nic? No u nás to opravdu nic neznamená, britský zákazníkům to ale přináší možnost dvakrát rychlejších odpisů (rozložených do 5 místo 10 let - co vše spotřeba dokáže ovlivnit...) a posun do nižšího daňového pásma obdoby silniční daně. To by mělo 40 % britských daňových poplatníků ušetřit kolem 180 liber za rok.

Co se přitom reálně změní? No samozřejmě nic, je to jen virtuální, v tomto případě daňová realita. Příklady z praxe naopak ukazují, že podobné modifikace spotřebu v reálném světě kolikrát i zvýší, protože co vyhovuje eurocyklu měření spotřeby nemusí vyhovět skutečnému jízdnímu profilu zákazníků. Ale to už je dnes druhořadé, na prvním místě jsou dnes všemožné přímé i nepřímé regulace - kdo by kdy řekl, že o charakteru vašeho auta se bude vlastně rozhodovat někde na ministerstvu financí...


Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 1 - Infiniti M35h 01Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 2 - Infiniti M35h 02Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 3 - Infiniti M35h 03Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 4 - Infiniti M35h 04Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 5 - Infiniti M35h 05Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 6 - Infiniti M35h 06Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 7 - Infiniti M35h 07Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 8 - Infiniti M35h 08Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 9 - Infiniti M35h 09Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 10 - Infiniti M35h 10Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 11 - Infiniti M35h 11Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 12 - Infiniti M35h 12Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 13 - Infiniti M35h 13Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 14 - Infiniti M35h 14Infiniti M35h 2012: se sníženou spotřebou proti britským berňákům - 15 - Infiniti M35h 15
Infiniti M35h je nyní o desetinu litru úspornější, papírově. U nás to zřejmě nepoznáme vůbec nijak...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.