Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti FX50S Sebastian Vettel: 200 k víře, 300 jen na papíře
14.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) Infiniti dále trvá na tom, že se svým dvoutunovým SUV s cejchem mistra světa F1 zvládne 300 km/h. Nějak to ale nevychází.
Počítejte s námi. Sériové Infiniti FX50S vydoluje za svého atmosférického pětilitrového osmiválce 390 koní. Hmotnost vozu činí 2 095 kg. To dělá nějakých 186 koní na tunu a stačí na stovku za 5,8 s a též maximální rychlost (Infiniti uvádí, že elektronicky limitovaných) 250 km/h.
A teď si shrňme, jak chce Infiniti vydolovat dalších alespoň 50 km/h. Přitvrzený podvozek speciálního konceptu FX50S Sebastian Vettel má o 20 mm sníženou světlou výšku a na karoserii pár karbonových aerodynamických doplňků. Ty obvykle aerodynamický odpor zvyšují, ale budeme věřit Infiniti, které tvrdí, že se jim ho povedlo snížit o pět procent při současném zlepšení koeficientu vztlaku o třicet procent. To jsou hodně slušná čísla, dosažená prý i takovou péčí o detaily, jako byla změna tvaru vnějších zpětných zrcátek.
Nyní k mechanickým úpravám. Hmotnost vozu se povedlo srazit o 46 kg na celkových 2 049 kg. Výkon motoru V8 má podle tvrzení Infiniti „spoustu výkonu na to, aby se dostalo za uměle omezenou rychlost, ale přesto byl zajištěn další výkon, aby FX dosáhlo 300 km/h“. Ten další výkon představuje - a teď byste se měli něčeho podržet - rovných 30 (slovem třicet) koní. Může za to úprava výfukového potrubí a přeprogramování řídicí jednotky. Ve výsledku tu tedy máme pořád dvoutunový vůz se 420 koni, jehož výkonová hmotnost se zlepšila na 205 koní na tunu a akceleruje na stovku za 5,6 s.
Pro lepší ilustraci bychom si mohli uvést nějaký příklad ke srovnání. Nové Porsche 911 typ 991 má ve verzi Carrera S má o něco menší motor i výkon, dává maximálně 400 koní, což je oproti zvettelovanému SUV o 20 koní méně. Odpor vzduchu bude ale nesrovnatelně menší, ani ne tak kvůli nižšímu koeficientu, ale hlavně kvůli výrazně subtilnější stavbě a tedy i menší čelní ploše. Přesto se příliš daleko za hranici 300 km/h nepodívá, když ve spojení se sedmistupňovou manuální převodovkou (asi trochu účinnější než automat Infiniti) dosáhne „jen“ 304 km/h. Navíc potřebuje oproti slabší Carreře s 350 koňmi plných 50 hřebců na to, aby místo 289 zvládla 304 km/h.
Podle Infiniti je to ale zřejmě mrhání výkonem, tomu stačí 420 koní na pokoření třístovky v autě nikoli nepodobném letící cihle. Navíc pouhých 30 koní navíc, aby z auta, které se tak tak šplhá k omezené maximálce na 250 km/h, udělalo letadlo drtící rychlost 300 km/h s ledovým klidem.
Pokud bychom tady měli tuningovou firmu s ambicí zaujmout za každou cenu, její počin by sice vyvolával úsměvy, ale byl by celkem pochopitelný. Ale renomovaná značka, navíc zastřešující se jménem a výroky mistra světa ve formuli 1... Možná nejsem sám, kdo by se na to ohýbání fyzikálních zákonů v praxi rád podíval.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.

























Infiniti má v plánu předvést s modelem FX50S Sebastian Vettel velký zázrak, ve Frankfurtu to ale na Ježíše na kolech nevypadalo
Infiniti FX50S Sebastian Vettel na studiových snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07