Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti FX 2012: jemný facelift pro jemného Japonce
4.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Středně velké SUV od Infiniti je na trhu teprve dva roky, automobilka se ale rozhodla jej již pro ten třetí vylepšit. S čím faceliftované FX přichází?
Možná se vám slovo facelift bude v tomto případě zdát až příliš silné, na první pohled jde spíše o větší množství novinek pro další modelový rok. Ale vzhledem k tomu, že inovace se dotkly i vzhledu vozu, není označení „jemný facelift” zcela nemístné. A tak se jej v tomto článku podržíme i my.
Druhá generace modelu FX vytáhla do boje o zákazníky teprve v roce 2009, nám ale může připadat ještě novější. Ještě chvíli poté totiž trvalo, než Infiniti začalo nabízet svá auta prakticky po celém světě, do té doby šlo hlavně o americkou záležitost. Na druhou stranu relativně brzké vzhledové inovace nejsou u japonských aut ničím až tak zvláštním - zatímco v Evropě se většina výrobců drží zažitého schematu „čtyři roky na trhu - facelift - tři roky na trhu - konec” jen s jemnými modifikacemi, Japonci jsou schopni nadělit svým autům větší vzhledová vylepšení klidně každý druhý rok. Ať už ale načasování jemného faceliftu FX vnímáte jakkoli, pojďme se společně podívat, s čím přichází.
Na první pohled se může zdát, že s ničím. A na ten druhý... také. Někde mezi třetím a desátým pohledem se ale začnou rýsovat vizuální úpravy přední části vozu, která se nechala inspirovat liniemi posledních konceptů značky, třeba crossoverem Etherea. Projevuje se to především ve ztvárnění masky chladiče a tím i předního nárazníku, které dostaly několik „živěji” tvarovaných linií. Jinak vypadá i okolí předních mlhových světel a vůz bude dále k mání v jedné nové barvě (šedé Graphite Shadow, která nahradí šedou Platinum Graphite). Tím vnější vzhledové novinky v podstatě končí, uvnitř pak na první pohled zaujme leda upravená přístrojová deska s výraznějším podsvětlením bílou barvou.
Další odlišnosti pramení především z úpravy výbav - standardem pro všechna provedení se stala vyhřívaná sedadla, k FX35 Deluxe Touring si budete moci nově přikoupit 20" kola v novém designu, pro FX50 Sport pak adaptivní přední světla a konečně u FX35 Deluxe Touring se stanou standardem ventilovaná kožená sedadla známá již z výbavy Premium.
Pod kapotou nedošlo k žádným změnám, a tak i pro rok 2012 bude FX nabízeno v Americe se dvěma benzinovými motory 3,5 V6 s 303 koňmi (FX35) a 5,0 V8 s 390 koňmi (FX50). V Evropě navíc zůstane zachována i nabídka třílitrového turbodieselu pro model FX30d, roli menšího benzinového šestiválce na starém kontinentu zastává motor 3,7 ve verzi FX37S. Vůz bude dále k dispozici výlučně se samočinným řazením prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky, pro osmiválec zůstane zachován jako standard pohon všech kol, u šestiválcových provedení bude na výběr z pohonu pouze zadní, nebo obou náprav.
Novinkou v nabídce pro další rok se stane i provedení FX35 AWD Limited Edition, zatím to ale vypadá, že půjde pouze o americkou specialitku. Jak již název napovídá, půjde o omezenou edici založenou na provedení FX35 AWD, jež se bude pyšnit specifickým modrým lakem Iridium Blue (na snímcích) doplněným o 21" kola z lehkých slitin obutá do pneumatik 265/45 R21. Z další výbavy nabídne adaptivní přední světla s tmavým pozadím, tmavé výdechy chladícího vzduchu v předních blatnících a podobně ztvárněné hliníkové střešní ližiny. Uvnitř najdeme opět hliníkové nášlapy pedálů, tmavě šedé koberečky s modrým obšitím, navigaci a kamerový systém Around View pro lepší výhled z vozu zejména při parkování.
V USA se inovované Infiniti FX dostane do prodejů v průběhu října, na přesné informace o pojetí evropské verze a její dostupnosti si patrně budeme muset ještě chvíli počkat.













Infiniti FX pro rok 2012 vč. dvou snímků FX35 AWD Limited Edition
A pro srovnání FX modelového roku 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
před 6 hodinamiDrzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025
Nejčtenější články
Mercedes vzbudil rozruch, začal testovat revoluční nové baterie. BMW ale říká, že tudy cesta nevede
26.2.2025Šéf výrobce elektromobilů si sbalil svých pět baterek, okamžitě končí. Na jeho „budoucnost“ aut asi nebyl nikdo zvědavý
26.2.2025Dvě z největších silničních stíhaček automobilových dějin si to rozdaly ve sprintu, je to souboj aut za víc než 300 milionů
26.2.2025Zapomenutá německá lidová rodinná střela dnes v bazarech nikoho nezajímá, i hezkou ji koupíte za hubičku
26.2.2025Nového šéfa Stellantisu čeká krutá volba, bude muset rozhodnout, kterou z upadajících značek koncernu zařízne
26.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva