Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Infiniti Emerg-E: tentokrát i s technickými detaily
4.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Na Emerg-E zdánlivě není co odhalovat, předchozí úniky odhalily vše. Ale jen co do vzhledu, teď přidáváme i technické parametry.
Infiniti postupné odhalování Emerge-E vůbec nevyšlo. Možná se tak stalo i proto, že s ním začalo již loni v listopadu, tento a následující krok ale byly na každý pád těmi posledními, které proběhly pod kontrolou automobilky. Již v první polovině února totiž unikly patentové snímky vozu a nakonec se ven dostaly i ty skutečné. Měli jsme zprvu zato, že jde o oficiální odhalení, ale byl to další únik. A aby toho nebylo málo, i technické specifikace pro vás máme zatím bez oficiální premiéry. Jsou ale bezpochyb těmi, které se dozvíme zítra, nebo v úterý.
Již z dřívějška víme, že koncept nejenže naznačuje design příštích modelů Infiniti, má i svou technickou výjimečnost. Mělo jít o sportovní vůz poháněný sílou elektřiny generovanou mimo jiné zážehovým spalovacím motorem 1,2 s kompresorem, to byly ale veškeré známé technické podrobnosti. Teď víme mnohem více.
Pohon samotného auta totiž bude mít na starosti dvojice vzadu uložených elektromotorů s úctyhodným celkovým výkonem 300 kW (408 koní). Ty budou brát energii ze skromnějšího, leč zatím blíže neupřesněného „paklíku” lithio-iontových akumulátorů, které se postarají o dojezd maximálně 50 kilometrů. Bída s nouzí? To tedy, ale jak už bylo zmíněno, navrch bude elektřinu vozu dodávat také generátor poháněný tříválcovým „benzinem” o objemu 1,2 litru s přeplňováním kompresorem. Jde o stejný motor, který najdeme v produkčním Nissanu Micra DIG-S Turbo, jenž se může pochlubit stokoňovým výkonem. S ním a konvenční palivovou nádrží by se pak měl dojezd prodloužit až na teoretických 480 kilometrů bez nutnosti dobíjet či tankovat. A to není vůbec špatné číslo.
Že je tolik motorů v jednom autě holý nesmysl? Jak se to vezme. Docela nedávno jsme psali o podobně koncipovaném autě, které nám smysl dávalo. A zdá se, že Infiniti přesně o takovém uvažuje, i když motor 1,2 s kompresorem může být až příliš skromný. Tato koncepce totiž dovoluje vozu mít na jednu stranu ohromující výkon (což 400 koní jistě je), adekvátní dynamiku a přitom jím příliš nezatěžovat vůz jako celek, a to ani z hlediska provozních nákladů.
U Infiniti to tedy s cenou příliš nevychází, i když ani ta vlastně nevypadá špatně. Jde o lehké sportovní kupé využívající řadu drahých materiálů (celá karoserie je z uhlíkových vláken) a nikoli tuctový sedan - v takovém kontextu není předpokládaná cena 150 000 amerických dolarů (necelé 3 miliony Kč) vůbec přehnaná. Použití stejného řešení v obyčejnějším voze by pak mohlo vést k ještě mnohem příznivější kombinaci ceny a výkonu.
A o jakých že výkonech to vlastně hovoříme? Přesné specifikace zatím neznáme, možná je ani Infiniti nezveřejní - vůz by každopádně měl nabídnout zrychlení na 100 km/h za 4 sekundy a uhánět rychlostí alespoň 210 km/h. To není mnoho, ale zde lze očekávat spíše elektronické omezení než přirozené maximum. Jestli něco vozy podobného ražení (tzv. range-extenders) nezvládají, pak je to dlouhodobá jízda pod vysokou zátěží, což přirozeně pramení z nesouladu maxim výkonu elektromotorů a spalovacího agregátu.
Co je jistě zajímavé, toto auto se může dostat do výroby. Infiniti z toho co víme zatím nemá žádný konkrétní plán, ale něco takového si minimálně přeje. Zda si to s ohledem na výše zmíněné přejete i vy, to nám můžete prozradit v přiložené diskuzi.






Naživo v Ženevě vypadá Emerg-E stejně dobře jako na studiových fotkách
Dříve uniklé snímky Emerg-E řekli vše podstatné, teď známe i klíčové technické parametry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 9 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 2 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 3 hodinamiPolibky smrti: Smutný osud Lancie připomíná, co většina automobilek dokola dělá svým legendám
před 5 hodinamiUniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
před 6 hodinamiZlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.01. 14:56 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 13:54 - Předseda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 04.01. 04:42 - aups68
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB