Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Indové začali prodávat novou obdobu nejlepšího SUV Mercedesu, i s jeho technikou stojí zlomek
16.4.2022 | Petr Prokopec
Ze strany Indů je to už osvědčený recept, který německou legendu napodobuje vlastně docela sympaticky. Ve své třetí generace dorazila obdoba G-Wagenu s dosud nevídanou výbavou, přesto celá stojí tolik, co na Mercedes pár prvků výbavy.
Indická automobilka Force Motors není v Evropě příliš známá, přestože její historie sahá až do roku 1958. Dáno je to i tím, že po většinu této doby užívala název Bajaj Tempo Motors. Odkazovala tím přitom na spolupráci firem Bachraj Trading a Tempo, z nichž druhá zmíněná pochází z Německa. V roce 1971 ji koupil Mercedes-Benz, který tak rázem získal i podíl ve Force Motors. Ten ovšem o čtyřicet let později prodal s tím, že mezi oběma automobilkami panují pouze velmi malé synergie.
Otázkou nicméně je, zda tomuto oficiálnímu komuniké budeme věřit. Spolupráce mezi oběma značkami totiž dál pokračuje, neboť Force Motors vyrábí motory Mercedesu pro některé asijské země. Mimo to třícípá hvězda využívá také zázemí značky pro testování svých aut. Indové pak pro změnu některé odebírají některé pohonné jednotky, zvláště pak ty dieselové. Jedním z nich je i nový 2,6litrový agregát, který produkuje 90 koní výkonu a 250 Nm točivého momentu a který používá také Gurkha nové generace.
Za tímto názvem se skrývá indická třída G, jak ostatně už samo jméno napovídá. Ta byla nicméně poslední generací originálu pouze inspirována, jinak s ním techniku nesdílí. Němcům to zjevně nevadí, nechávají to tak být už od roku 2008. Přesto nepředpokládáme, že by třícípá hvězda na tento vůz pohlížela se zalíbením - její Géčko je dramaticky dražší a levnější obdoba z Indie může značce nějakého toho zákazníka přece jen ukrást.
Na druhou stranu je třeba dodat, že mezi Force Motors a Mercedesem se asi rozhoduje málokdo, koneckonců jde o stejnou volbu jako v případě Dacie a Ferrari. Neznamená to nicméně, že by zcela nová Gurkha nebyla zajímavá. Kromě zmíněné pohonné jednotky totiž od třícípé hvězdy dostala také pětistupňový manuál, uzamykatelné diferenciály či dokonce redukční převodovku. Nechybí pak pochopitelně pohon všech kol, s nímž SUV zvládá kopce se sklonem až 35 stupňů.
Součástí standardní výbavy je i šnorchl, který vylepšuje brodivost. S tímto prvkem byla spojena také minulá generace, která tak zvládala hloubku až 55 centimetrů. Novinka ovšem počítá dokonce se 70 cm, načež lze Indům věřit, že se opravdu jedná o nejschopnější off-road ve svém segmentu. Souběžně s tím je ovšem také nejprostornější, neboť karoserie byla prodloužena i rozšířena. Cestující přitom mohou počítat se čtyřmi „kapitánskými“ sedadly a zavazadelníkem o objemu 500 litrů.
Zvenčí tu pak máme G-Wagen jako vyšitý, byť starší provedení se originálu přibližovalo ještě o trochu více. Stála za tím hlavně čelní maska, v jejímž středu se skvělo písmeno F v kroužku a které až nápadně připomínalo třícípou hvězdu. Novinka nicméně přepřáhla na moderní trendy, napříč maskou se tak objevuje název modelu. Pokud nicméně budete na vůz koukat ze strany či boku, zmatení bude takřka dokonalé. Jakkoliv přední kapota se oproti originálu svažuje o trochu více.
Můžeme už jen dodat, že kromě výše zmíněného Gurkha počítá také s diodovými světlomety, jimiž se pochlubí jako jediný vůz ve svém segmentu. Dále tu máme dva airbagy, ABS, EBD či úchyty Isofix na všech sedadlech s výjimkou toho řidičova. Opomenout ovšem nesmíme ani zadní parkovací senzory, monitoring tlaku v pneumatikách či multimediální systém, který nedisponuje pouze portem na USB, ale dokonce i funkcemi Android Auto a Apple CarPlay.
Nová Gurkha tak vlastně snese srovnání i s některými evropskými, japonskými či americkými SUV, oproti mim bude ovšem mnohonásobně levnější. Force Motors už auto prodává a k dispozici je od 1 449 000 INR, tedy asi na 428 tisících Kč. Skutečně směšné peníze vedle třídy G - ta u nás stojí od 3 333 550 Kč, za jedno Géčko tedy můžete mít 7 Gurkh a ještě vám zbydou peníze na spoustu nafty.
Force Gurkha je indickou obdobou Mercedesu G, jenž dokonce používá techniku třícípé hvězdy. Automobilka totiž pro Němce vyrábí motory určené pro asijské trhy. Svůj produkt ale nabízí téměř osmkrát levněji. Foto: Force Motors
Zdroj: Force Motors
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024 - Neuvěřitelný obrat Porsche. S elektromobily narazilo tak moc, že slibuje vrátit spalovací motory i dřív jen elektrickým modelům
26.10.2024 - Číňané dokazují, že ať už dnes evropské automobilky přijdou skoro s čímkoli, oni to hned udělají lépe a levněji
26.10.2024 - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024 - Porsche začalo nabízet vlastní kávovar za 160 tisíc, za pár hodin mělo vyprodáno
26.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis