Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní
22.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po elektrické prvotině Fuselage z roku 2011 míří Italové do segmentu supersportů. Je ale zrychlení 0-200 km/h pod 10 sekund na takový výkon dostatečné?
Rozjet v dnešním světě zcela novou automobilku není vůbec těžké. Stačí jen trochu chtít, přijít s názvem, který si ještě nikdo nezaregistroval a v počítači s trochou znalostí vytvořit dechberoucí návrh. Pokud navíc máte vazby na různé subdodavatele, tím lépe, pochlubit se jimi totiž můžete ve svém prvním tiskovém prohlášení. Mezi ním a vyrobením prvního sériového exempláře je ovšem ještě hodně dlouhá cesta, kterou ne každý dokáže ujít. Italská karosárna a designérský dům Icona má ovšem docela slušné tempo, jež by nakonec mohlo být korunováno úspěchem. Po prvním konceptu Fuselage z roku 2011 (přišel jen dvanáct měsíců po založení značky) se totiž firma hodlá na letošním autosalonu v Šanghaji blýsknout novou studií Vulcano.
Kromě pohledu shůry o novince sice nemáme mnoho informací, jedna ale budí naši zvědavost. Icona se totiž nechala slyšet, že o pohon tohoto sportovního modelu by se měl starat vidlicový dvanáctiválec, o jehož zkonstruování se postaral Claudio Lombardi. Ten si přitom jméno udělal v 90. letech minulého století prací pro Ferrari, potenciál je zde tak značný. Nová italská firma přesný výkon sice neudává, v zákulisí se ovšem spekuluje o 900 koních.
S ohledem na tuto sílu se ovšem zdá, že Vulcano by mohlo mít problém s přenosem na silnici. První náznaky totiž hovoří o zrychlení z klidu na 200 km/h pod 10 sekund a nejvyšší rychlosti 350 km/h, což jsou hodnoty, jakých dosahují o poznání méně výkonné supersporty. Než však značku Icona odsoudíme k nezdaru, počkáme si na šanghajský autosalon, na který je plánována premiéra. Tamtéž se pak dozvíme i finální design.
Dá se přitom předpokládat, že s předchozím konceptem Fuselage nebude mít novinka pranic společného. Francouzský designér Samuel Chuffart totiž tentokráte potřeboval do nízké karoserie zabudovat jen motor V12, zatímco předchozí studie vyžadovala kvůli svému elektrickému pohonu dodatečné místo pro baterie. Těm by Vulcano mělo zamávat, tisková zpráva se totiž o žádných kilowatthodinách ani jiných podobných aspektech nezmiňuje.
I v tomto směru ovšem budeme mít o mezinárodním projektu jasno až v Šanghaji, kde bylo vystaveno druhé návrhářské studio značky. To prý dokonce odpovídá za většinu současné stylizace, zatímco na ústředí v Itálii zbyly jen detaily. Na apeninském poloostrově by ovšem (zřejmě jako kompenzace) měla probíhat samotná výroba.

Nová značka Icona v Šanghaji představí model Vulcano s výkonem 900 koní
Koncept Fuselage z roku 2011 byl elektromobilem, realitou se ovšem nestal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 9 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 10 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
dnesNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva