Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní

Po elektrické prvotině Fuselage z roku 2011 míří Italové do segmentu supersportů. Je ale zrychlení 0-200 km/h pod 10 sekund na takový výkon dostatečné?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní

22.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po elektrické prvotině Fuselage z roku 2011 míří Italové do segmentu supersportů. Je ale zrychlení 0-200 km/h pod 10 sekund na takový výkon dostatečné?

Rozjet v dnešním světě zcela novou automobilku není vůbec těžké. Stačí jen trochu chtít, přijít s názvem, který si ještě nikdo nezaregistroval a v počítači s trochou znalostí vytvořit dechberoucí návrh. Pokud navíc máte vazby na různé subdodavatele, tím lépe, pochlubit se jimi totiž můžete ve svém prvním tiskovém prohlášení. Mezi ním a vyrobením prvního sériového exempláře je ovšem ještě hodně dlouhá cesta, kterou ne každý dokáže ujít. Italská karosárna a designérský dům Icona má ovšem docela slušné tempo, jež by nakonec mohlo být korunováno úspěchem. Po prvním konceptu Fuselage z roku 2011 (přišel jen dvanáct měsíců po založení značky) se totiž firma hodlá na letošním autosalonu v Šanghaji blýsknout novou studií Vulcano.

Kromě pohledu shůry o novince sice nemáme mnoho informací, jedna ale budí naši zvědavost. Icona se totiž nechala slyšet, že o pohon tohoto sportovního modelu by se měl starat vidlicový dvanáctiválec, o jehož zkonstruování se postaral Claudio Lombardi. Ten si přitom jméno udělal v 90. letech minulého století prací pro Ferrari, potenciál je zde tak značný. Nová italská firma přesný výkon sice neudává, v zákulisí se ovšem spekuluje o 900 koních.

S ohledem na tuto sílu se ovšem zdá, že Vulcano by mohlo mít problém s přenosem na silnici. První náznaky totiž hovoří o zrychlení z klidu na 200 km/h pod 10 sekund a nejvyšší rychlosti 350 km/h, což jsou hodnoty, jakých dosahují o poznání méně výkonné supersporty. Než však značku Icona odsoudíme k nezdaru, počkáme si na šanghajský autosalon, na který je plánována premiéra. Tamtéž se pak dozvíme i finální design.

Dá se přitom předpokládat, že s předchozím konceptem Fuselage nebude mít novinka pranic společného. Francouzský designér Samuel Chuffart totiž tentokráte potřeboval do nízké karoserie zabudovat jen motor V12, zatímco předchozí studie vyžadovala kvůli svému elektrickému pohonu dodatečné místo pro baterie. Těm by Vulcano mělo zamávat, tisková zpráva se totiž o žádných kilowatthodinách ani jiných podobných aspektech nezmiňuje.

I v tomto směru ovšem budeme mít o mezinárodním projektu jasno až v Šanghaji, kde bylo vystaveno druhé návrhářské studio značky. To prý dokonce odpovídá za většinu současné stylizace, zatímco na ústředí v Itálii zbyly jen detaily. Na apeninském poloostrově by ovšem (zřejmě jako kompenzace) měla probíhat samotná výroba.


Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní - 1 - Icona Vulcano concept 2013 teaser
Nová značka Icona v Šanghaji představí model Vulcano s výkonem 900 koní

Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní - 2 - Icona Fuselage 2011 01Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní - 3 - Icona Fuselage 2011 02Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní - 4 - Icona Fuselage 2011 03Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní - 5 - Icona Fuselage 2011 04Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní - 6 - Icona Fuselage 2011 05Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní - 7 - Icona Fuselage 2011 06Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní - 8 - Icona Fuselage 2011 07Icona Vulcano: nové kupé s motorem V12 od inženýra Ferrari má nabídnout 900 koní - 9 - Icona Fuselage 2011 08
Koncept Fuselage z roku 2011 byl elektromobilem, realitou se ovšem nestal

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.