Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I VW zavede způsob, jak vás nechat dál platit za pořízení auta, když už je vaše
30.3.2019 | Petr Prokopec
Automobilový svět se v posledních letech rychle mění a výrobci musí hledat nové způsoby, jak si zajistit přežití. VW chce vydělávat na pořízení auta i po jeho prodeji.
Alkohol v malém množství neškodí v jakýchkoliv dávkách, zaznělo v dnes již legendárním filmu Limonádový Joe. Toto pořekadlo lze aplikovat na celou řadu činností a pokaždé bude pravdivé. Lidé zkrátka mají tendenci si myslet, že kupříkladu pokud snědí jen jednu sušenku denně, neztloustnou. A že pokud natankují palivo jen za 200 Kč denně, neprojedou v rámci měsíce tolik, kolik by platili, kdyby se nežinýrovali a pokaždé brali plnou nádrž. Přesně na tomto uvažování chtějí nyní začít stavět výrobci aut.
I ti totiž pochopili, že jen málokdo je schopen dát dohromady patřičně velký balík peněz, aby si koupil vytoužený vůz s veškerou příplatkovou výbavou, kterou dokáže využít. Tedy pořídit si auto s takovými prvky, na nichž automobilky mohou vydělat nejvíce. Každý ve výsledku zvolí specifikaci, která odpovídá jeho možnostem a trpí tím v podstatě obě strany obchodu - automobilka vydělá méně a zákazník si během dalších let čas od času vzpomene, že do některého z výbavových prvků raději investovat měl, že by jej přece jen využil.
Dosud se zdálo, že na tento problém není jak vyřešit. Ochota výrobců slevit má své limity, stejně jako ochota zákazníků si třeba půjčit více peněz. S řešením ale nakonec přišel Mercedes, který už rozjíždí platformu, jenž umožní lidem, aby si připláceli za různé prvky i později. Jinými slovy, auto bude prodáno ve stavu, kdy jeho technika umožní například kompletní navigační funkce, když si ale zákazník za tento prvek při koupi nezaplatí, nedostane jej. A když si později před dovolenou vzpomene, že by vestavěná navigace byla přece jen fajn, koupí si jí na dálku přes jakýsi App Store, který známe ze světa mobilních telefonů.
Prakticky stejnou cestou se nyní hodlá vydat i Volkswagen, který chce tímto způsobem - tedy online tržištěm, kde si budete moci zpřístupnit různé funkce či naopak ukončit jejich funkčnost - výrazně navýšit své příjmy.
Šéf prodejního oddělení Jürgen Stackmann uvedl, že počátek komercializace online služeb je naplánován na rok 2020. O pouhých pět let později by ovšem Volkswagen chtěl v jejich případě dosáhnout ročního obratu okolo 1 miliardy Eur (25,8 mld. Kč). Při vývoji platformy přitom automobilce napomáhá Microsoft, stejně jako společnost WirelesCar, kterou Volkswagen loni koupil za 1,1 miliardy švédských korun (2,7 mld. Kč) od Volva.
Pro Němce je přitom chystaná platforma, která počítá s online cloudovým úložištěm, součástí rozsáhlé transformace. Automobilka se totiž hodlá přesunout z pozice pouhého masového výrobce aut do role poskytovatele přepravních služeb. Z toho důvodu ostatně VW již v srpnu vyrukoval s car-sharingovými službami. Zrovna tato cesta nám ale přijde spíše trnitá než snadno schůdná. Na rozdíl od oněch online příplatků. Koneckonců, kdo si při koupi auta v červnu uvědomí, že potřebuje vyhřívaná sedadla? A kdo si pak v listopadu přizná, že by je raději měl? VW takto umožní vybavit auto i dodatečně, dost možná ke spokojenosti všech stran.















Takový VW Touareg nabušený výbavou od podlahy až po střechu si může dovolit jen málokdo. Němci však chystají novou strategii, jenž sníží pořizovací cenu. Za řadu funkcí totiž bude možné připlácet v průběhu vlastnictví, jejich funkčnost navíc bude omezená. Tím se ale nakonec ve výsledku příjmy Volkswagenu mají zvýšit
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před 5 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Assen: Superpole vyhrál a PP získal Sam Lowes 11:18
- V pátek v Kataru na čele Morbidelli včera 21:29
- Nejlepší čas pro Gonzalese, 20. Salač včera 20:48
- Nejrychlejším byl lídr šampionátu Rueda včera 20:29
- Vítězem Superpole SSP v Assenu Can Öncü, 22. Vostatek včera 16:40
Nejčtenější články
VW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
14.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
14.3.2025Ruský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
14.3.2025Toyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
14.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.12. 05:49 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon