Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I ty, Brute? Maserati GT po faceliftu je plné falešných vstupů a výdechů vzduchu
6.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Falešné cokoli je synonymem dnešní automobilové doby, na Maserati byste ale takové věci nečekali. Má jich ale spoustu, i v nejostřejší verzi MC.
Uplynulý víkend se v britském Goodwoodu opětovně konal Festival rychlosti a jeho součástí byla i představení několika sportovních stálic. Mezi nimi se ukázalo i faceliftované Maserati GranTurismo a GranCabrio, což je samo o sobě docela překvapivé. GranTurismo bylo představeno v roce 2007, GranCabrio dorazilo o tři léta později. V obou případech bychom tedy čekali spíše novou generaci, ale nedočkali jsme se.
Stalo se tak přesto, že Italové již mnohokrát naznačili, že zhruba v této době představí zcela novou generaci kupé, to je ale zjevně ještě kdesi v dáli. Proč tomu tak je, můžeme jen spekulovat, nejčastěji se hovoří o tom, že značce se nedaří tak moc, jak si sama představovala. Maserati si mnohé slibovalo od modelů Quattroporte a Ghibli, jejich registrace však byly vysoké jen zpočátku. Kromě toho se extrémní zákaznické oblibě netěší ani první firemní SUV Levante a na zcela nové modely či nové generace tak asi prostě nejsou peníze.
Proto tedy nakonec nedorazil zcela nový vůz, ale pouhý facelift. Ten si bere inspiraci z konceptu Alfieri, dostal od něj novou šestiúhelníkovou čelní masku, přepracované nárazníky či vylepšený multimediální systém s 8,4palcovým displejem a kompatibilitou s Apple CarPlay a Android Auto. Jiná je i spodní část středové konzole, pod kapotou i nadále pohání atmosférický osmiválec se 460 koňmi a 520 Nm.
Právě za pohonnou jednotku bychom Maserati měli být vděční, nepřeplňované motory se dnes již tak často nevidí, a to ani u vrcholných supersportů. Nicméně místo toho, abychom kupé a kabrioletu dali palec nahoru, nás Italové nutí, abychom jej dali dolů. Za vším přitom leží zejména venkovní modernizace, která sice na jedné straně přinesla agresivnější tvary, nicméně ty jsou stejně pravé jako poprsí plavčic z Pobřežní hlídky.
Nevěříte? Stačí se pozorněji podívat na přepracovaný centrální otvor v čelním nárazníku, kde zhruba jedna třetina je zaslepená. Ještě horší je to u vstupů chladícího vzduchu v rozích karoserie, ty jsou falešné zcela. Zcela zaslepené jsou pak i výdechy horkého v blatnících a skutečné - i když se to z některých pohledů také nezdá, jsou jen výstupy chladícího vzduchu od brzd a jeho vstup v přední kapotě.
Kupodivu tomu tak navíc není jen u standardní verze kupé a kabrioletu, ale rovněž u varianty MC Stradale, která by měla být tím nejsportovnějším, co lze dnes u automobilky s trojzubcem ve znaku pořídit. Ta se oproti základu může pochlubit pouze pravými výstupy v zádi, u výchozího provedení jsou znovu falešné.
Na obranu Maserati lze říci, že stejným směrem se vydala řada automobilek, slavně třeba nová Honda Civic, včetně verze Type-R. Ale je to omluvou? Maserati má být něco jako „malé Ferrari”, ne „velká Honda” - forma by tu měla následovat funkci a to se zjevně neděje. Agresivní stylizace faceliftovaného GranTurisma je jen jedno velkou hrou a na přídi asi dvě třetiny všech komponentů ukazují něco, co ve skutečnosti neexistuje. A to je podle nás to poslední, co italský trojzubec potřebuje, aby zase přišel k sobě...















Faceliftovaná Maserati GranTurismo a GranCabrio jsou přehlídkou falešných průduchů a otvorů...
...i když se to na první pohled nezdá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle