Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I ty, Brute? Maserati GT po faceliftu je plné falešných vstupů a výdechů vzduchu
6.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Falešné cokoli je synonymem dnešní automobilové doby, na Maserati byste ale takové věci nečekali. Má jich ale spoustu, i v nejostřejší verzi MC.
Uplynulý víkend se v britském Goodwoodu opětovně konal Festival rychlosti a jeho součástí byla i představení několika sportovních stálic. Mezi nimi se ukázalo i faceliftované Maserati GranTurismo a GranCabrio, což je samo o sobě docela překvapivé. GranTurismo bylo představeno v roce 2007, GranCabrio dorazilo o tři léta později. V obou případech bychom tedy čekali spíše novou generaci, ale nedočkali jsme se.
Stalo se tak přesto, že Italové již mnohokrát naznačili, že zhruba v této době představí zcela novou generaci kupé, to je ale zjevně ještě kdesi v dáli. Proč tomu tak je, můžeme jen spekulovat, nejčastěji se hovoří o tom, že značce se nedaří tak moc, jak si sama představovala. Maserati si mnohé slibovalo od modelů Quattroporte a Ghibli, jejich registrace však byly vysoké jen zpočátku. Kromě toho se extrémní zákaznické oblibě netěší ani první firemní SUV Levante a na zcela nové modely či nové generace tak asi prostě nejsou peníze.
Proto tedy nakonec nedorazil zcela nový vůz, ale pouhý facelift. Ten si bere inspiraci z konceptu Alfieri, dostal od něj novou šestiúhelníkovou čelní masku, přepracované nárazníky či vylepšený multimediální systém s 8,4palcovým displejem a kompatibilitou s Apple CarPlay a Android Auto. Jiná je i spodní část středové konzole, pod kapotou i nadále pohání atmosférický osmiválec se 460 koňmi a 520 Nm.
Právě za pohonnou jednotku bychom Maserati měli být vděční, nepřeplňované motory se dnes již tak často nevidí, a to ani u vrcholných supersportů. Nicméně místo toho, abychom kupé a kabrioletu dali palec nahoru, nás Italové nutí, abychom jej dali dolů. Za vším přitom leží zejména venkovní modernizace, která sice na jedné straně přinesla agresivnější tvary, nicméně ty jsou stejně pravé jako poprsí plavčic z Pobřežní hlídky.
Nevěříte? Stačí se pozorněji podívat na přepracovaný centrální otvor v čelním nárazníku, kde zhruba jedna třetina je zaslepená. Ještě horší je to u vstupů chladícího vzduchu v rozích karoserie, ty jsou falešné zcela. Zcela zaslepené jsou pak i výdechy horkého v blatnících a skutečné - i když se to z některých pohledů také nezdá, jsou jen výstupy chladícího vzduchu od brzd a jeho vstup v přední kapotě.
Kupodivu tomu tak navíc není jen u standardní verze kupé a kabrioletu, ale rovněž u varianty MC Stradale, která by měla být tím nejsportovnějším, co lze dnes u automobilky s trojzubcem ve znaku pořídit. Ta se oproti základu může pochlubit pouze pravými výstupy v zádi, u výchozího provedení jsou znovu falešné.
Na obranu Maserati lze říci, že stejným směrem se vydala řada automobilek, slavně třeba nová Honda Civic, včetně verze Type-R. Ale je to omluvou? Maserati má být něco jako „malé Ferrari”, ne „velká Honda” - forma by tu měla následovat funkci a to se zjevně neděje. Agresivní stylizace faceliftovaného GranTurisma je jen jedno velkou hrou a na přídi asi dvě třetiny všech komponentů ukazují něco, co ve skutečnosti neexistuje. A to je podle nás to poslední, co italský trojzubec potřebuje, aby zase přišel k sobě...
Faceliftovaná Maserati GranTurismo a GranCabrio jsou přehlídkou falešných průduchů a otvorů...
...i když se to na první pohled nezdá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie