I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag

Nemá dokonce ani chlazení vodou, je to hotový pojízdný automobilový skanzen. Přesto je pro fandy Porsche žádoucí více než jakýkoli nový model.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag

16.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nemá dokonce ani chlazení vodou, je to hotový pojízdný automobilový skanzen. Přesto je pro fandy Porsche žádoucí více než jakýkoli nový model.

Společnost Singer si udělala jméno přestavbami klasických Porsche 911, kterým ponechává původní v podstatě jen základy karoserie. Všechno ostatní je nové, včetně plechových panelů karoserie, které jsou nahrazovány lehčími z karbonových vláken. Za zadní nápravu umísťuje daleko modernější pohonné jednotky doplněné modifikovaným podvozkem. Každé z aut staví na individuální objednávku a bývají to ohromující díla, která lze jejich majitelům jen závidět.

Před několika málo měsíci Singer oznámil, že hodlá zajít ještě dále. Kalifornská společnost se spojila s firmou Williams Advanced Engineering (ano, má spojitost s týmem Formule 1) a vyvinula vlastní pohonnou jednotku. Tou samozřejmě je plochý šestiválec, ovšem na rozdíl od moderních motorů značky nadále počítá se vzduchovým chlazením. Přitom disponuje i čtyřventilovou technikou na válec.

Atmosférická pohonná jednotka produkuje nejen výkon 500 koní, ale zejména tradiční hrdelní zvuk, jak dokazuje pár dnů staré video z testů. Motoru je vlastní také extrémně nízká hmotnost, která podstatou projektu zvaného Dynamics and Lightweighting Study (DLS). Toho se kromě Singeru a Williamsu účastní i společnosti Michelin, Brembo nebo BBS Motorsport.

Kalifornská firma zapojila do hry i legendárního Hanse Mezgera, tvůrce v podstatě všech nejlepších závodních i silničních motorů značky posledních dekád, stejně jako Norberta Singera z divize Porsche Motorsport, jenž měl na starosti pokročilou aerodynamiku. Pohonná jednotka přímo navazuje na karoserii, v rámci zadních bočních oken jsou integrovány vstupy, jež motorový prostor zásobují vzduchem.

Agregát, stejně jako karoserie, přitom užívá celé řady exotických materiálů, mezi než patří především uhlíková vlákna. Karbon souvisí i s brzdami od Bremba, jež se skrývají za 18palcovými kovanými hořčíkovými koly. Ze stejného materiálu je pak šestistupňová manuální převodovka Hewland, zmínit pak můžeme i titanový výfuk či zakázkové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.

Jde o více než zajímavý komplet, díky kterému hmotnost vozu skončila na pouhých 990 kilogramech. Výsledkem je 500 koní na tunu, o působivé jízdní dynamice tak netřeba pochybovat. Podrobnosti bohužel zveřejněny nebyly, na rozdíl od informace o omezené dostupnosti. Singer plánuje pouze sérii 75 exemplářů, jež budou vyrobeny u Williamsu ve Velké Británii.

Na obrázcích vidíme první kus. Má zelenou absintovou karoserii a krvavě červený kožený exteriér. Pod jeho naladěním je kromě výše zmiňovaných společností podepsán také známý novinář a moderátor Chris Harris, který se spolu s britským závodním jezdcem Marino Franchittim staral o testování.

Neznáme ani cenu této úžasnosti, ovšem vezme-li se do úvahy, že běžnější, pokud to tak lze říci, kreace Singeru stojí něco okolo deseti milionů korun, lze v případě projektu DLS počítat s ještě vyšší sumou. I přesto je více než jisté, že oněch 75 exemplářů zmizí rychleji než pára nad hrncem - jiné, v podstatě nové auto se vzduchem chlazeným motorem, které nemá turbo, automat, elektrický posilovač řízení či dokonce ani airbag v roce 2017 v civilizovanějších zemích nekoupíte...


I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 1 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 01I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 2 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 02I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 3 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 03I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 4 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 04I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 5 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 05I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 6 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 06I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 7 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 07I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 8 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 08I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 9 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 09I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 10 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 10I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 11 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 11I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 12 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 12I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 13 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 13I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 14 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 14I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 15 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 15I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 16 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 16I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 17 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 17I takto může vypadat auto postavené v roce 2017. Nemá turbo, automat ani airbag - 18 - Porsche 911 Singer DLS 2017 prvni exemplar 18
Projekt Dynamics and Lightweighting Study neboli Porsche 911 upravené firmou Singer a osazené zcela novým motorem o výkonu 500 koní se ukázalo v prvních exempláři. Vzniknout jich pak má ještě dalších čtyřiasedmdesát

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.