Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I Pininfarina se odvrací od elektřiny, poslední novinka firmy se vrátila ke spalovacímu šestiválci
1.3.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto působí jako posel z budoucnosti, technicky se ale drží docela při zemi. Ač Pininfarina už přišla s elektrickými novinkami, pod kapotou její Enigmy GT se znovu nachází motor V6, akorát živený vodíkem.
Italská karosárna Pininfarina byla po většinu své existence spojena s Ferrari. Nicméně toto partnerství skončilo v roce 2012, kdy přišlo na svět dvanáctiválcové kupé F12. To bylo vůbec posledním modelem navrženým mimo Maranello, poté si totiž design nových vozů se vzpínajícím se koníkem vzalo na povel domácí studio Centro Stile. Lidé z Pininfariny se pak sice ještě podíleli na vzhledu Californie T z roku 2014, nicméně už šlo jen o částečnou spolupráci. O pouhých pár měsíců později pak trápící se karosárnu pohltil indický koncern Mahindra.
Italové se pochopitelně ani po odchodu svého nejznámějšího zákazníka nenudili. Následně to ovšem byly spíše začínající značky, které se partnerstvím chlubily, než aby tomu bylo naopak - Pininfarina totiž navrhl většinu modelů vietnamského VinFastu, stejně jako elektrické SUV T10X od tureckého Toggu. K bateriovému pohonu pak ostatně přešla i karosárna v rámci vlastních aut, přičemž ve spojení s Rimacem Italové představili kupé Battista založené na chorvatské Neveře.
Momentálně se přitom Pininfarina znovu hlásí o slovo, elektřina u toho ale chybí. Novinka zvaná Enigma GT chce v prvé řadě pochopitelně zaujmout designem, když se pokouší kráčet ve stopách konceptů z hloubi minulého století, které se točily okolo předpokládaných tvarů aut z budoucnosti. Tedy takových, jaké měly být v prodeji nyní.
Máme zde tedy čtyřmístné kupé, u kterého však po dveřích budete pátrat marně - dovnitř se totiž cestující dostanou po odklopení celé prosklené kukaně. Něco takového je možná dobré na efekt a dá se předpokládat, že zvednutí části střechy rovněž usnadní nastupování a vystupování. Ovšem pokud zrovna bude pršet, hlavně posádka v první řadě asi nebude štěstím bez sebe. Jak jsme ale zmínili, jde zatím pouze o koncept.
Přesunout se tak můžeme k pohonu, o který se primárně stará turbodmychadlem přeplňovaný 2,5litrový šestiválec, což je v dnešní době pozoruhodné samo o sobě. Motor V6 byl nicméně uzpůsoben ke spalování vodíku, aby byl patřičně bezemisní. Produkuje 440 koní, které posílá na zadní osu, pohonu auta nicméně dále pomáhá také 286koňový elektromotor starající se o kola přední. S 10kWh baterií je spíše do počtu, ale to je rozumné řešení.
Protože novince nechybí ani aktivní aerodynamické prvky, koeficient odporu vzduchu činí jen Cd 0,24. Snad ještě překvapivější je ovšem hmotnost, neboť i přes přítomnost dvou jednotek, nádrže a baterií má Enigma vážit ještě přijatelných 1 690 kg. Čtveřice cestujících by přitom díky rozvoru, který překročil metu 2,8 metru, neměla mít problém s nedostatkem místa či komfortu. Jakkoliv cestovat by měla bez zavazadel, která není kam dát. Pininfarina dodává, že více dat o voze bude oznámeno později. Zda se dočkáme i oznámení sériové výroby, je pro tuto chvíli otázkou.
Enigma GT možná není tak líbivým vozem jako předchozí Battista, o to zajímavější ale má pohon. Zadní kola u něj roztáčí přeplňovaný 2,5litrový šestiválec spalující vodík. Foto: Pininfarina
Zdroj: Pininfarina
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB