Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
I na Škodu došlo, kvůli současné krizi zastavila výrobu v první továrně, druhá má namále
20.6.2021 | Petr Miler
Může se zdát, že Škoda proplouvá současnou situací bez větších problémů a i když realita není tak růžová, jak se navenek může jevit, výrobu zastavovat nemusela. Až dosud.
Pokud jste se právě neprobrali z kómatu, patrně vám neřekneme nic převratného, když konstatujeme, že automobilky trápí nedostatek komponentů, zejména pak čipů. Prodeje nových aut jsou sice pořád mizerné, obvykle jedny z nejhorších za mnoho dekád, s nabídkou je to ale z výše zmíněného důvodu ještě komplikovanější, a tak je vlastně otázkou, kolik nových vozů by se prodalo, kdyby jich bylo možné vyrobit více.
Tak či onak se potíže nedotýkají všech automobilek stejnou měrou. Někdo na ně byl připraven lépe, jiný hůře, někdo na ně zareagoval tak a někdo onak. A pochopitelně, některé automobilky používají více nedostatkových dílů než jiné, to je pak těžké najít rozumné řešení. Buď jak buď, česká Škoda se dosud zdála být dotčena relativně málo.
Její podíl na evropských trzích vytrvale stoupá a má nakročeno k tomu stát se druhou největší automobilkou kontinentu. Není to ale tak, že by všechno bylo růžové, i zástupci značky se nechali slyšet, že firma nemá dost dílů a musí při výrobě preferovat dražší modely s vyššími maržemi. Zavírat ale dosud nemusela, teď už došlo i na ni.
Firma oznámila, že spolu s celým Volkswagen Group Rus musí zastavit výrobu svých aut v továrně v ruském Nižném Novgorodu. Tam ve spolupráci s GAZem vyrábí Karoq, Kodiaq a Octavii. Svůj klíčový model Rapid pak vyrábí v továrně ve městě Kaluga, která zatím jede dál, podle našich informací je ale zastavení výroby na spadnutí i tam.
Potíží je nedostatek jednoho z kontrolních modulů dodávaných firmou Continental, který kvůli nedostatku čipů prostě není a není ani jasné, kdy bude. Výroba stojí od čtvrtka a nerozjede se dříve než ve středu. Mluvčí Volkswagen Group Rus ale odmítl potvrdit, že by tehdy stoprocentně najela - všechny značky koncernu se prý pružně přizpůsobují vyvíjející se situaci a v tuto chvíli je jasné, jen to, že díly nejsou.
Kaluga by měla jet z posledních zásob a pokud se situace do středy nezmění, zavře i ta. Pro Škodu je to smutné, neboť ruský trh pro ni dnes jeden z těch největších a lokální výroba ji pomáhá dosahovat citelně nižších cen u prakticky stejných aut, jaká jsou prodávaná u nás. Návrat jakkoli normálních časů je zjevně v nedohlednu.




Škoda v Rusku vyrábí celou řadu modelů, mj. Karoq a Kodiaq. Právě jejich výroba už stojí, Octavie též, Rapid se může přidat záhy. Foto: Škoda Auto
Zdroje: Volkswagen Group Rus, Škoda Auto
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
včeraPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
včeraElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
včeraNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
včeraPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva