Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další svolávací akce jen ukázala, čím je ve skutečnosti nová Toyota Supra
10.10.2019 | Petr Prokopec
I přes marketingovou blamáž, v níž se proměnila předchozí svolávací akce týkající se nové Toyoty Supra, se z té další japonská automobilka nepokusila vybruslit ani o trochu elegantněji.
Před pár dny se jasně ukázalo, pod jakého výrobce skutečně spadá nová Supra. Jakkoliv totiž kupé nese na přídi i zádi emblém Toyoty, jeho výrobu má na starosti partnerské BMW, a to v rakouských továrnách společnosti Magna Steyr. Byla to tedy právě mnichovská automobilka, která povolala zpět do servisů sedm exemplářů kvůli problémům s ukotvením sedadel.
Byla z toho slušná blamáž, neboť i když všichni věděli, jak nová Supra vznikla a kde se vyrábí, asi nikoho ani ve snu nenapadlo, že by Toyota nechtěla mít nic společného s opravováním závad, které se na ní vyskytnou. I kdyby se ve výsledku mělo stát to, že japonská značka svolá auta do svých servisů a pak zařídí opravdu u BMW, vyznělo by to lépe než dát od věci ruce pryč a nechat vlastní zákazníky řešit problém v neobvyklém servisu jiného výrobce. Čekali jsme tedy, že příště k tomu Toyota přistoupí citlivěji, ale ouha - máme tu další svolávací akci, která se Supry rovněž týká, ovšem i tentokrát se vše odehrává pod taktovkou BMW. A to jde jen o software.
Nový problém je spojen se zpětnou kamerou, kterou není osazena pouze Supra, ale také vozy značky Rolls-Royce. A samozřejmě všechny modely mnichovské automobilky vyrobené od roku 2018 až dodnes. Týká se tak hned 257 481 aut, tedy téměř veškeré produkce prodané na americkém kontinentu. Zatím není jasné, zda na stejný krok dojde také ve zbytku světa, neboť potenciální riziko spatřuje v technice BMW zatím jen agentura NHTSA monitorující bezpečnost na amerických silnicích.
Jádro pudla tkví v tom, že u zpětných kamer lze nastavit jas a kontrast. Dle NHTSA ovšem až na takovou úroveň, že „obraz již není déle viditelný“. Toto nastavení přitom zůstane aktivní i po vypnutí vozu, při každém couvání byste tedy kameru nemohli používat - samozřejmě jen do chvíle, než byste vše přenastavili. Agentura podotýká, že to je v rozporu s federálními bezpečnostními standardy, pročež BMW musí v rámci softwarové modifikace omezit rozsah nastavení jasu a kontrastu.
Je tedy zjevné, že o žádnou velkou potíž nejde, tedy v rámci BMW. Spíše je překvapivý dvojí metr, dle kterého americké úřady pohlíží na bezpečnost. Vedle nového problému mnichovské automobilky totiž lze postavit systém Smart Summon, se kterým vyrukovala Tesla. I jím se NHTSA aktuálně zabývá, ovšem dosud nic nenařídila. Přestože je evidentní, že jde o nedotaženou technologii, která se vůbec neměla objevit v provozu - zde je ohrožení veřejnosti nepopiratelné.
V případě zpětných kamer je ovšem riziko velmi malé. Pokud se totiž lidé dostali v palubním menu do stavu, kdy byli schopni zredukovat jas i kontrast na takovou úroveň, že obraz již nebyl viditelný, dá se předpokládat, že jsou schopni vše zase napravit. A i kdyby ne, mají pořád parkovací senzory a vlastní oči. Zajímavý přístup, ale třeba NHTSA u Smart Summonu brzy zakročí s podobnou razancí.

Americká agentura NHTSA rozhodla o velké svolávací akci...
...jenž se týká všech BMW i modelů Rolls-Royce a Toyoty Supra. Problém přitom ani zdaleka nedosahuje rozměrů Smart Summon od Tesly, jenž zůstává stále legální
Supra jednoho z majitelů s logy BMW stále přesněji reflektuje realitu. I přes marketingovou blamáž první svolávačky se Toyota ani nepokouší tvářit, že jde o její auto
Zdroj: NHTSA
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Superpole - Sprint Race Bulega 07:00
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před hodinouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 2 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 4 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan