Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další svolávací akce jen ukázala, čím je ve skutečnosti nová Toyota Supra
10.10.2019 | Petr Prokopec
I přes marketingovou blamáž, v níž se proměnila předchozí svolávací akce týkající se nové Toyoty Supra, se z té další japonská automobilka nepokusila vybruslit ani o trochu elegantněji.
Před pár dny se jasně ukázalo, pod jakého výrobce skutečně spadá nová Supra. Jakkoliv totiž kupé nese na přídi i zádi emblém Toyoty, jeho výrobu má na starosti partnerské BMW, a to v rakouských továrnách společnosti Magna Steyr. Byla to tedy právě mnichovská automobilka, která povolala zpět do servisů sedm exemplářů kvůli problémům s ukotvením sedadel.
Byla z toho slušná blamáž, neboť i když všichni věděli, jak nová Supra vznikla a kde se vyrábí, asi nikoho ani ve snu nenapadlo, že by Toyota nechtěla mít nic společného s opravováním závad, které se na ní vyskytnou. I kdyby se ve výsledku mělo stát to, že japonská značka svolá auta do svých servisů a pak zařídí opravdu u BMW, vyznělo by to lépe než dát od věci ruce pryč a nechat vlastní zákazníky řešit problém v neobvyklém servisu jiného výrobce. Čekali jsme tedy, že příště k tomu Toyota přistoupí citlivěji, ale ouha - máme tu další svolávací akci, která se Supry rovněž týká, ovšem i tentokrát se vše odehrává pod taktovkou BMW. A to jde jen o software.
Nový problém je spojen se zpětnou kamerou, kterou není osazena pouze Supra, ale také vozy značky Rolls-Royce. A samozřejmě všechny modely mnichovské automobilky vyrobené od roku 2018 až dodnes. Týká se tak hned 257 481 aut, tedy téměř veškeré produkce prodané na americkém kontinentu. Zatím není jasné, zda na stejný krok dojde také ve zbytku světa, neboť potenciální riziko spatřuje v technice BMW zatím jen agentura NHTSA monitorující bezpečnost na amerických silnicích.
Jádro pudla tkví v tom, že u zpětných kamer lze nastavit jas a kontrast. Dle NHTSA ovšem až na takovou úroveň, že „obraz již není déle viditelný“. Toto nastavení přitom zůstane aktivní i po vypnutí vozu, při každém couvání byste tedy kameru nemohli používat - samozřejmě jen do chvíle, než byste vše přenastavili. Agentura podotýká, že to je v rozporu s federálními bezpečnostními standardy, pročež BMW musí v rámci softwarové modifikace omezit rozsah nastavení jasu a kontrastu.
Je tedy zjevné, že o žádnou velkou potíž nejde, tedy v rámci BMW. Spíše je překvapivý dvojí metr, dle kterého americké úřady pohlíží na bezpečnost. Vedle nového problému mnichovské automobilky totiž lze postavit systém Smart Summon, se kterým vyrukovala Tesla. I jím se NHTSA aktuálně zabývá, ovšem dosud nic nenařídila. Přestože je evidentní, že jde o nedotaženou technologii, která se vůbec neměla objevit v provozu - zde je ohrožení veřejnosti nepopiratelné.
V případě zpětných kamer je ovšem riziko velmi malé. Pokud se totiž lidé dostali v palubním menu do stavu, kdy byli schopni zredukovat jas i kontrast na takovou úroveň, že obraz již nebyl viditelný, dá se předpokládat, že jsou schopni vše zase napravit. A i kdyby ne, mají pořád parkovací senzory a vlastní oči. Zajímavý přístup, ale třeba NHTSA u Smart Summonu brzy zakročí s podobnou razancí.
Americká agentura NHTSA rozhodla o velké svolávací akci...
...jenž se týká všech BMW i modelů Rolls-Royce a Toyoty Supra. Problém přitom ani zdaleka nedosahuje rozměrů Smart Summon od Tesly, jenž zůstává stále legální
Supra jednoho z majitelů s logy BMW stále přesněji reflektuje realitu. I přes marketingovou blamáž první svolávačky se Toyota ani nepokouší tvářit, že jde o její auto
Zdroj: NHTSA
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 10 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nejnovější články
- Trpělivost vám může ušetřit desítky tisíc jako nic. Nezájem o ojetiny tlačí jejich ceny dolů, sami prodejci letos čekají, že dál zlevní
před hodinou - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 3 hodinami - Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
před 4 hodinami - Nová Škoda Elroq se dá už teď koupit s obrovskými slevami přes 150 tisíc Kč, bude to „provar”, který automobilka ještě nezažila
před 6 hodinami - Indové ovládající Land Rover ukázali levnější vlastní obdobu chystaného Range Roveru, nevypadá vůbec zle
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva