Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Balení klíče k novému Koenigseggu za 71 milionů Kč připomíná klenot, vypadá jako Fabergého vejce
15.4.2024 | Petr Miler
A není to náhoda, přesně tak mělo „zázemí” klíče od jednoho z nejexkluzivnějších aut světa působit. Netušíme, kolik takovou věc stálo vyrobit, přijde nám ale velmi adekvátní stroji s cenovkou blížící se 100 milionům korun.
Zní jako stíhačka a omylem zajíždí rekordy okruhů. Tak lze ve stručnost definovat Koenigsegg Jesko, nejnovější stroj švédské automobilky, který ohromuje svým vzhledovým pojetím, interiérem, motorem, převodovkou, aerodynamikou, hmotností... A také svým klíčem resp. jeho balením či jak nazvat místo, kde jej můžete ponechat, když zrovna nikam nejedete.
Jeho pojetí se rozhodl ukázat sám Koenigsegg, který otevřeně přiznává, že se při tvorbě „zázemí” klíče nechal inspirovat Fabergého vejci. Někdo řekne kýč, jiný umělecké dílo svého druhu - do kterého tábora se řadíte vy, posuďte sami. Na každý pád jde o něco adekvátně mimořádného samotnému vozu, který si s cenou od 3 milionů USD (asi 71 milionů Kč) najde cestu nanejvýš do 125 garáží na celém světě.
Nakonec normálně od výrobce k novému autu dostanete prostě pár klíčů ve svazku, i kdyby šlo o něco výjimečného typu elektronický klíč k luxusním BMW. „Šém” k Jesku je ale dodáván v trubici vyrobené z uhlíkových vláken s hliníkovými prvky, podpisem zakladatele automobilky a znovu hliníkový držákem uvnitř, který samotný klíč nese. Vše je pak vyvedeno ve stejných materiálech jako celý interiér vozu, typicky karbonu a kůže.
Kdybyste chtěli vidět víc, můžete jej na videu níže vidět i spolu s prvním Jeskem dodaným do Velké Británie, které vám ukáže Mr JWW. Tento youtuber je zároveň člověkem, který se podílí na přípravách tamního dealerství Koenigseggu, a tak se postaral i o dodání jednoho ze 125 vyrobených Jesek s šasí číslo 7382 některému z tamních zákazníků. Auto dnes nechme být, vidět ale můžete, jak se klíč z balení vyndává - je to jako vidět zrod kreatury z jiné planety. A i samotný klíč je neobvyklý, jeho tlačítka jakbysmet. Zejména pak to, které spustí tzv. Ghost Mode, který otevře víko zavazadelníku, kapotu, motoru a dveře, abyste s vozem mohli na veřejnosti řádně „flexit”.
Podívejte se na to všechno sami níže. Dodejme, že samotné Jesko ze svého 5,0litrového V8 s turby posílá na kola až 1 600 koní výkonu a 1 500 Nm točivého momentu. S hmotností 1 420 kg je pro srovnání lehčí než Porsche 911 GT3 RS, i když má o víc jak tisíc koní k dobru. Motor je spojen se specifickou devítistupňovou převodovkou LST (Light Speed Transmission) s osmi spojkami (!), která má řadit rychlostí světla. No je to dílo, ona extrémní základní cena v tomto případě snad i odpovídá.



Klíč k novému Koenigseggu Jesko je vážně mimořádné dílo. Foto: Koenigsegg
Ostatně i samotné Jesko je nepochybně mimořádné auto. Foto: Koenigsegg
Zdroje: Koenigsegg, MrJWW@Youtube
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 5 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 7 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 8 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 10 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva