Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai zvažuje prémiové SUV na bázi Genesisu, i kvůli klesajícím prodejům
9.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro Korejce je letošek nejhorším obdobím za poslední roky. Prodeje klesají, v segmentu velkých crossoverů, pick-upů a SUV však nemá mnoho co nabídnout.
Korejská automobilka Hyundai a její sesterská značka Kia byly ještě před několika málo měsíci považovány za symbol úspěchu a růstu. Letošní rok však vůči těmto výrobcům není zrovna příznivý, zvláště ve Spojených státech. Ačkoliv tamní trh v květnu rostl o 2 %, první zmíněná automobilka se dočkala desetiprocentního poklesu vůči předchozímu roku. Jde přitom o nejhorší sestup za posledních pět let, který navíc není náhodný či ojedinělý. Jen během letošního roku totiž registrace zamířily dolů o 18 procent, což je nejhorší výsledek ze všech globálních značek.
Důvod je vcelku prostý a skrývá se v nabídce Hyundai. Korejská automobilka totiž nemá za oceánem příliš členitou nabídku crossoverů, pick-upů a SUV. Právě tento segment přitom razantně roste ve Spojených státech a Jižní Koreji, tedy na druhém a třetím největším trhu značky po Číně. Zatímco třeba taková Toyota se může pochlubit hned osmi SUV a dvěma pick-upy, Hyundai v tomto ohledu nabízí pouze kompaktní Tucson a středně velké Santa Fe.
Donedávna sice bylo za Velkou louží nabízeno i velké SUV Veracruz, jeho prodej ovšem bude na konci příštího měsíce ukončen. V minulém roce totiž automobilka neprodala ani pět tisíc kusů, přičemž všechny navíc skončily na domácím trhu. To je přitom opravdu razantní pokles vůči roku 2007, kdy celosvětové registrace počítaly s 54 325 novými vozy. Mluvčí značky již tento krok potvrdil, zároveň však dodal, že Hyundai nehodlá zcela opustit dobitá území.
„Zvažujeme velké prémiové SUV, které by se přesně trefilo do požadavků našich zákazníků,“ uvádí značka ve svém oficiálním prohlášení. Tím ovšem naznačuje, že jeho vývoj ještě zdaleka nezačal, kvůli čemuž můžeme danou novinku očekávat ve více než tříletém horizontu. Navíc není ani potvrzeno, že velké SUV vůbec dorazí, neboť v segmentu dražších vozů nemá Hyundai dostatečné renomé. Kromě toho začínají opět narůstat obavy ze zvyšujících se cen benzinu.
Pokud ovšem nakonec nový model dostane oficiální požehnání, měl by být založen na sedanu Genesis. To rozhodně není překvapivé, neboť prodeje tohoto modelu za období od ledna do května narostly vůči loňskému roku o třetinu na 15 000 exemplářů. Navíc má toto Hyundai více než dobrou image, neboť bývá velmi často srovnáváno s konkurencí především od BMW.
Absence velkého SUV ovšem není jediným problémem značky, dále tu máme nedostatečnou kapacitu továren. Druhá korejská montážní linka pro model Tucson totiž nebude hotova dříve než v září, továrna přímo ve Spojených státech pak vznikne až v roce 2017. To sice postačí v případě příchodu prémiového SUV, do té doby ale nejspíše bude strádání Hyundai pokračovat.
To je pro dnešek vše, poslední zmínku můžeme věnovat produkční verzi konceptu Santa Cruz. I ten je v plánu, ani v tomto případě jsme ovšem neviděli zelené světlo. Pro Korejce by však mohl být výraznou vzpruhou, neboť daný segment se za mořem podílí na celkových prodejích hned 14 %. Také v jeho případě však nemůžeme počítat s brzkým příchodem.





















Hyundai Genesis se dočkalo za mořem vřelého přijetí. Není proto divu, že značka zvažuje výrobu SUV dle stejného receptu a na stejném základu
Kromě toho je plánu také produkční verze konceptu Santa Cruz
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Dutch Round včera 12:45
- Honda Test Days 2025: otestujte motocykly Honda včetně novinek včera 10:02
- Startovní listina Le Mans 2025 včera 10:00
- Šéf Trackhouse Marks: „To je důvod, proč jsme přivedli Oguru“ 5.4.2025
- Cremona: Test WorldWCR 2. den 4.4.2025
Nejnovější články
Novou obří jachtu majitele Astonu Martin přesouvali prťavými kanály nizozemského městečka, perle za 4,5 miliardy klestili cestu 4 dny
před 9 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 10 hodinamiČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraŠéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
včeraMalá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření před 5 hodinami - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich včera - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? včera - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.06. 12:59 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.06. 12:09 - Stepan
- Onboard videa 04.06. 12:02 - brnenska.odchytova
- S větrem ve vlasech.... 04.05. 13:11 - jerry
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch