Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai znovu dramaticky mění design svých aut, nové pojetí zádě budí vášně
24.2.2019 | Petr Miler
Korejci mění designový styl tak rychle, že jeden nestihnou použít ani na celé generaci všech modelů svých aut. Dosud preferované trojúhelníky se ani pořádně nerozšířily a už tu máme zase něco jiného.
Před pár dny jsme vám do detailu představili nové Hyundai Santa Fe, které by se u nás mohlo jednoho dne prodávat s přídomkem Grand. Auto zaujalo jednak některými svými technickými vychytávkami, jako je nový systém bezklíčového otevírání a startu, pozornost si ale získalo i svým designem. Zejména pojetí zádě bylo úplně nové a přes podobnost s jinými vozy se zadními světly ve tvaru písmene C dosti originální, zejména pak kvůli spodní lince obě světla propojující.
Mysleli jsme si, že půjde o specialitu nového Santa Fe, ale není tomu tak, jde o projev nového designového stylu, který velmi rychle nahrazuje ten, který Korejci ukázali teprve loni. Trojúhelníkové tvary, na které vsadila nová Elantra, měly být vlastní i dalším novým modelům, zřejmě jejich nepříliš vřelé přijetí se ale postaralo o to, že budoucí Hyundai takovou stylizaci nedostanou, alespoň ne všechna.
Svědčí o tom přiložené snímky, na kterých není znovu k vidění zmíněné Santa Fe, ale nová, zatím oficiálně neodhalená generace modelu Sonata. Jeden ze světových bestsellerů značky se v novém provedení též nevydá „trojúhelníkovým směrem”, vyrazí po stejné cestě, jako nejnovější SUV Hyundai. Také na něm můžeme vidět prakticky stejně pojatou záď mající blízko k potomkovi poslední Hondy Civic a aktuálních Volv.
Snímky vzbudily na internetových fórech poměrně dost vášní. Někteří chválí nový design za jeho originalitu, jiní naopak kritizují jeho neoriginalitu. Dalším se líbí, jak vůz opticky rozšiřuje, jiným nevoní, jak jej příliš rozšiřuje. Možná si nyní myslíte, že si z vás děláme legraci, ale skutečně ne - až takto protichůdných pohledů na úplně stejnou věc můžeme být v diskuzích svědky.
Názor na novinku si tedy udělejte sami, my už jen dodáme, že tento styl má (ale věřte tomu, když Hyundai nemá problém změnit cokoli a kdykoli...) být vlastní i dalším chystaným novinkám, které se - na rozdíl od Sonaty - dostanou i k nám. Nový zevnějšek se navíc pojí i s novým interiérem mj. s kontroverzním tlačítkovým ovládáním automatické převodovky.
Vizuálně a uživatelsky tedy bude další Sonata hodně jiná, po technické stránce ale dramata nečekejme - pohon předních kol, automaty a manuály a hlavně motor 2,0 turbo budou tím, čím bude tento vůz „jízdně živ.”




Nová generace Hyundai Sonata byla nafocena v továrně automobilky bez špetky maskování. Přináší zcela nový design, hlavně pak zádě
Fotky vozu s maskováním nabízí pohled z lepší perspektivy
Nová, jistě odvážná záď má být nyní vlastní dalším a dalším novinkám značky
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Bulega před Toprakem 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek 09:00
- Superpole vyhrál Bulega 08:00
- Fakta a čísla týkající se Phillip Islandu včera 16:00
- Superpole pro Bendsneydera, 16. Vostatek včera 08:35
Nejnovější články
Audi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 2 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 4 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 5 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 7 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie