Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai změnilo své ošklivé SUV s faceliftem tak, že by ho nepoznali ani tvůrci originálu, bude to ještě větší prodejní hit
12.1.2024 | Petr Miler
Nikdy se neprodávalo špatně, za své úspěchy ale vděčilo hlavně nízké ceně. Ty se Hyundai snažil už dříve dále podpořit rychlým přepracováním podivného designu, na klíčovém trhu v Indii ale ponechal Cretu původní. Změnil ji až teď, opravdu radikálně.
Co má největší vliv na prodejnost toho či onoho auta? Design, technika, cena? Statistiky tradičně praví, že je to vzhled, Hyundai Creta ale dokazuje, že jde spíše o kombinaci mnoha faktorů, mezi nimiž hraje design významnou, nikoli ale nutně dominantní roli. Tohle auto ve své poslední iteraci přišlo na trh v roce 2020 a okamžitě si vysloužilo záplavu palců dolů pro svůj „extraterestriální” vzhled. A tohle zvláštní slovo jsme použili schválně, neboť „mimozemský” dostatečně nevystihuje, jak ujetý byl.
Auto v jeho původní podobě můžete vidět v galerii níže - líbivé opravdu nebylo. Přesto se Creta v této podobě stala třetím nejprodávanějším Hyundai vůbec na celém světě, protože šlo o levné kompaktní SUV věrohodné značky, a to zkrátka většině lidí stačilo. I tak Korejci cítili, že vůz má na víc, a tak mu už v roce 2021 nadělili zásadně jiný styling, který v zásadě vsadil na příď z Tucsonu a zbytek nechal, jak je. Na posun prodejních výsledků ještě výš to stačilo.
Na některých trzích, zejména pak v Indii, ale Creta zůstala dosud původní. Jak jsme vás ale nedávno informovali na základě prvních upoutávek, také tam se chystá změna, která bude radikální ještě víc. Nyní máme před sebou první kompletní fotky zevnějšku i vnitřku, a tak se na vůz můžeme podívat pořádně.
Jak informuje sama automobilka, auto se dočkalo „hluboce přepracovaného exteriéru”. Je to znovu zvláštní formulace, ale výmluvná - z původní kudrlinek na přídi i zádi nezůstalo nic, auto je tak jiné, že by ho nepoznali ani tvůrci originálu. Přednost dostal hranatý vzhled, který se dalece odlišuje i od onoho Tucsonu, jde spíše o mix jeho pojetí a elektrických modelů značky. Stejným způsobem byla navíc přepracována i záď a automobilka potvrzuje, že faceliftem zůstaly nedotčené pouze dveře a střecha, všechno zbylé je nové.
Týká se to také kol, která budou mít v průměru 17 nebo 18 palců, a interiéru. Ten dostal digitální přístrojový štít spojený s větší obrazovku mediálního systému (úhlopříčka obou displejů je 10,25 palce) a nové vychytávky z ranku komfortní i bezpečnostní výbavy. Po technické stránce auto dál používá stejný základ, k motoru 1,5 bez turba o výkonu 115 koní ale přibude jedna-pětka s přeplňováním, která pošle až 160 koní výkonu na přední kola přes 7stupňový automat
To je vše, co vám pro tuto chvíli můžeme říci, další podrobnosti budou zveřejněny příští týden. Jak moc radikální facelift změní ceny vozu, uvidíme možná až později, dnes je k mání od sympatických 1 000 870 INR, což je na koruny asi 287 tisíc Kč. Není divu, že lidé tohle auto kupovali i ošklivé, s novým vzhledem z něj bude jen větší prodejní hit.
Hyundai Creta 2024 pro Indii a okolí už se odhalilo v novém. Je to na pohled úplně jiné auto. Foto: Hyundai
Vůz si prošel jinde proměnou z intergalaktické ošklivky přes auto jakoby poslepované ze dvou typů. V Indii byl dosud k mání v poslední vyobrazené podobě, ve které se dal snést snad jen takto černý. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Klání zatracovaného spalovacího BMW s protežovaným elektrickým bratrem naprosto ovládla klasika, stačilo přidat jedinou zatáčku
včera - Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
20.9.2024 - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
19.9.2024
Nejnovější články
- Němci otestovali možná nejlepší verzi posledního spalovacího Audi A4, boduje motorem, kvalitou i spolehlivostí
před 7 hodinami - Kolabující továrnu Audi v Belgii skutečně mohou převzít Číňané, byla by to další lekce pro místní autoprůmysl
před 9 hodinami - Už i dřív nesmiřitelní rivalové mezi výrobci aut v zoufalství spojují své síly, aby vůbec přežili
před 10 hodinami - Sen Němců o revoluční síti dobíjecích stanic končí tragicky, firma zkrachovala chvíli před tím, než měl její zakladatel dostat cenu
dnes (1) - Krizový summit, velká stávka a zisky v trapu. Německý automobilový průmysl čekají těžké chvíle, problémy nejspíš zamete pod koberec
dnes
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.22. 21:05 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.22. 21:00 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 09.22. 20:11 - GeneHawkins
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.22. 15:22 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 09.22. 13:51 - honziss
- Onboard videa 09.22. 13:08 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 09.22. 11:45 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.22. 11:35 - pavproch