Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Xcent: korejský sedan vznikl přepracováním velké i10
5.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka pro indický trh nabízí maloobjemové motory a bohatou standardní výbavu. Chybět v ní nemají ani finesy typu zpětné kamery.
Indický trh je očividně zasvěcen kompaktním sedanům, nový Hyundai Xcent je totiž v posledních dnech již třetím příspěvkem do tohoto segmentu. Stejně jako konkurence od Fordu a Tata Motors má přitom i on základ v již existujícím hatchbacku, a to modelu Grand i10. Ten svého evropského příbuzného přesahuje v rámci délky o 100 mm, rozvor této verze pak narostl ze 2 385 milimetrů na 2 425 mm, což je hodnota, ze které bude profitovat také sedan.
Shodný s hatchbackem pak bude rovněž motorový prostor novinky, kde očekávat můžeme buď 1,2litrový benzinový čtyřválec Kappa o výkonu 83 koní nebo 1,1litrový turbodiesel produkující koní 71. Tato pohonná jednotka je přitom spojena pouze s pětistupňovým manuálem, zatímco benzinový agregát je možné osadit rovněž čtyřstupňovým automatem.
Jízdní dynamika bohužel není známa, ve srovnání s hatchbackem by ovšem sedan měl dostat unikátní naladění podvozku. Mimo to pak v rámci výbavy nabízí prvky, jež v Indii nejsou standardem ani ve vyšším segmentu - třeba zadní výdechy klimatizace, chlazenou schránku před spolujezdcem, ovládání audia na volantu nebo zadní parkovací senzory a kameru.
V případě zavazadlového prostoru se pak má jednat o vrchol dané třídy, konkrétní počet litrů ovšem již Hyundai neuvedlo. To samé pak můžeme říci o ceně, i když daný segment počítá s částkami startujícími pod 190 tisíci korun. Na upřesnění však nebudeme muset dlouho čekat, neboť do prodeje Hyundai Xcent zamíří již v březnu.






Hyundai Xcent vzniklo přepracováním hatchbacku Grand i10. Ve srovnání s evropským příbuzným tak rovněž profituje z delšího rozvoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 3 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 4 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 6 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 7 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 13:44 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.