Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Xcent: korejský sedan vznikl přepracováním velké i10
5.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka pro indický trh nabízí maloobjemové motory a bohatou standardní výbavu. Chybět v ní nemají ani finesy typu zpětné kamery.
Indický trh je očividně zasvěcen kompaktním sedanům, nový Hyundai Xcent je totiž v posledních dnech již třetím příspěvkem do tohoto segmentu. Stejně jako konkurence od Fordu a Tata Motors má přitom i on základ v již existujícím hatchbacku, a to modelu Grand i10. Ten svého evropského příbuzného přesahuje v rámci délky o 100 mm, rozvor této verze pak narostl ze 2 385 milimetrů na 2 425 mm, což je hodnota, ze které bude profitovat také sedan.
Shodný s hatchbackem pak bude rovněž motorový prostor novinky, kde očekávat můžeme buď 1,2litrový benzinový čtyřválec Kappa o výkonu 83 koní nebo 1,1litrový turbodiesel produkující koní 71. Tato pohonná jednotka je přitom spojena pouze s pětistupňovým manuálem, zatímco benzinový agregát je možné osadit rovněž čtyřstupňovým automatem.
Jízdní dynamika bohužel není známa, ve srovnání s hatchbackem by ovšem sedan měl dostat unikátní naladění podvozku. Mimo to pak v rámci výbavy nabízí prvky, jež v Indii nejsou standardem ani ve vyšším segmentu - třeba zadní výdechy klimatizace, chlazenou schránku před spolujezdcem, ovládání audia na volantu nebo zadní parkovací senzory a kameru.
V případě zavazadlového prostoru se pak má jednat o vrchol dané třídy, konkrétní počet litrů ovšem již Hyundai neuvedlo. To samé pak můžeme říci o ceně, i když daný segment počítá s částkami startujícími pod 190 tisíci korun. Na upřesnění však nebudeme muset dlouho čekat, neboť do prodeje Hyundai Xcent zamíří již v březnu.
Hyundai Xcent vzniklo přepracováním hatchbacku Grand i10. Ve srovnání s evropským příbuzným tak rovněž profituje z delšího rozvoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejnovější články
- Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 2 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 4 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 5 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami - Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva