Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Veloster Turbo: korejské GTI předčasně odhaleno
9.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hyundai zatím ze své nejočekávanější detroitské novinky plachtu nestrhl, jiní to ale udělali za něj. Máme první fotky a specifikace Velosteru Turbo.
Děje se to, co před každým velkým autosalonem. Jednotlivé audtomobilky mají přesně podle plánu odhalovat své dlouho chystané novinky, málokdy ale udrží vše pod pokličkou až do momentu onoho plánovaného odhalení. Někdy se o to zaslouží neposlušná média, která mají materiály k odhalovaným vozům k dispozici předem, neméně často technické nedostatky mediálních portálů automobilek a jindy i sami výrobci, kteří tuší sílu pozornosti získané nenadálým odhalením „tajných” materiálů. Nevíme, co bylo příčinou v tomto případě, jisté ale je, že Hyundai Veloster Turbo už podle plánu automobilky představen nebude.
Nevíme kdo a jak, někdo ale dostal do éteru menší sadu fotek a část tiskových informací, díky nimž si o podobě a technických přednostech vozu můžeme udělat docela solidní obrázek už nyní. Pojďme se tedy podívat na všechno, co zatím víme.
Co již není tajemstvím ani v nejmenším je vzhled vozu. Oproti výchozímu Velosteru se neodlišuje jen matně šedým lakem vyobrazeným na přiložených snímcích, ale hlavně výrazně odlišným, mnohem mohutnějším předním nárazníkem. Není jiný jen svou velikostí, ale i divočejším tvarovnáním spodních bočních partií, které doplňují nová, kulatá mlhová světla a upravené hlavní světlomety s LED. Karoserie se dočkala i mírného rozšíření, které vizuálně podporují i širší boční prahy, jiný je pochopitelně i zadní nárazník s dvěma kulatými koncovkami výfuku.
Nahlédnout můžeme i dovnitř, byť jen částečně. Zde je k vidění hlavně dvojice sportovních sedadel s výrazným bočním vedením a dvoubarevným čalouněním a „výšivkami” Turbo. Patrné je i specifické obložení palubní desky a vsadit si můžeme i na další obvyklé odlišnosti sportovních verzí jako jsou odlišné nášlapy pedálů, jiný volant, hlavice řadící páky...
To nejzajímavější se ale nachází pod kapotou. Jde o již dříve avizovaný motor 1,6 Turbo GDI s výkonem nejvýše 150 kW (204 koní) v 6 000 ot./min a točivý momentem až 265 Nm posazeným do 1 750 ot./min. Nevíme zatím úplně přesně, jak bude tento motor naladěn pro Ameriku a jak pro Evropu, jisté už ale je, že za oceánem se pochlubí normovanou spotřebou 8,7 l/100 km ve městě a 6,2 l/100 km na dálnici.
Dynamické parametry zatím zůstávají neznámou, pohotovostní hmotnost vozu ale má činit jen 1 270 kg a být tak výrazně nižší, než je u podobně výkonných konkurentů obvyklé. Poměr výkonu a hmotnosti by tak měl překonávat nejen Golf GTI, ale i v tomto směru přesvědčivěji se tvářící Mini Cooper S. O přenos výkonu se pochopitelně postarají přední kola, převodovky budou k dispozici manuální i automatická přičemž ta druhá jmenovaná nebude dvouspojková jako u verze 1,6 GDI, ale vsadí na klasičtější hydrodynamický měnič. Důvod? GDI Turbo je na dvouspojkovou skříň Hyundai moc silný...
Dále víme už jen tolik, že vůz dostane upravený podvozek, dokonce i jiné řízení a bude dodáván s pneumatikami Kumho Solus vyladěnými speciálně pro tento model. Jak to všechno bude ve výsledku fungovat ale teprve uvidíme.
To je vše, co vám pro tuto chvíli můžeme o Velosteru Turbo říci, další detaily a snímky vám nabídneme ihned, jakmile budou k dispozici.
Tip: Projděte si všechny novinky detroitského autosalonu.
Toto je Hyundai Veloster Turbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva