Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Veloster Turbo: korejské GTI předčasně odhaleno
9.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hyundai zatím ze své nejočekávanější detroitské novinky plachtu nestrhl, jiní to ale udělali za něj. Máme první fotky a specifikace Velosteru Turbo.
Děje se to, co před každým velkým autosalonem. Jednotlivé audtomobilky mají přesně podle plánu odhalovat své dlouho chystané novinky, málokdy ale udrží vše pod pokličkou až do momentu onoho plánovaného odhalení. Někdy se o to zaslouží neposlušná média, která mají materiály k odhalovaným vozům k dispozici předem, neméně často technické nedostatky mediálních portálů automobilek a jindy i sami výrobci, kteří tuší sílu pozornosti získané nenadálým odhalením „tajných” materiálů. Nevíme, co bylo příčinou v tomto případě, jisté ale je, že Hyundai Veloster Turbo už podle plánu automobilky představen nebude.
Nevíme kdo a jak, někdo ale dostal do éteru menší sadu fotek a část tiskových informací, díky nimž si o podobě a technických přednostech vozu můžeme udělat docela solidní obrázek už nyní. Pojďme se tedy podívat na všechno, co zatím víme.
Co již není tajemstvím ani v nejmenším je vzhled vozu. Oproti výchozímu Velosteru se neodlišuje jen matně šedým lakem vyobrazeným na přiložených snímcích, ale hlavně výrazně odlišným, mnohem mohutnějším předním nárazníkem. Není jiný jen svou velikostí, ale i divočejším tvarovnáním spodních bočních partií, které doplňují nová, kulatá mlhová světla a upravené hlavní světlomety s LED. Karoserie se dočkala i mírného rozšíření, které vizuálně podporují i širší boční prahy, jiný je pochopitelně i zadní nárazník s dvěma kulatými koncovkami výfuku.
Nahlédnout můžeme i dovnitř, byť jen částečně. Zde je k vidění hlavně dvojice sportovních sedadel s výrazným bočním vedením a dvoubarevným čalouněním a „výšivkami” Turbo. Patrné je i specifické obložení palubní desky a vsadit si můžeme i na další obvyklé odlišnosti sportovních verzí jako jsou odlišné nášlapy pedálů, jiný volant, hlavice řadící páky...
To nejzajímavější se ale nachází pod kapotou. Jde o již dříve avizovaný motor 1,6 Turbo GDI s výkonem nejvýše 150 kW (204 koní) v 6 000 ot./min a točivý momentem až 265 Nm posazeným do 1 750 ot./min. Nevíme zatím úplně přesně, jak bude tento motor naladěn pro Ameriku a jak pro Evropu, jisté už ale je, že za oceánem se pochlubí normovanou spotřebou 8,7 l/100 km ve městě a 6,2 l/100 km na dálnici.
Dynamické parametry zatím zůstávají neznámou, pohotovostní hmotnost vozu ale má činit jen 1 270 kg a být tak výrazně nižší, než je u podobně výkonných konkurentů obvyklé. Poměr výkonu a hmotnosti by tak měl překonávat nejen Golf GTI, ale i v tomto směru přesvědčivěji se tvářící Mini Cooper S. O přenos výkonu se pochopitelně postarají přední kola, převodovky budou k dispozici manuální i automatická přičemž ta druhá jmenovaná nebude dvouspojková jako u verze 1,6 GDI, ale vsadí na klasičtější hydrodynamický měnič. Důvod? GDI Turbo je na dvouspojkovou skříň Hyundai moc silný...
Dále víme už jen tolik, že vůz dostane upravený podvozek, dokonce i jiné řízení a bude dodáván s pneumatikami Kumho Solus vyladěnými speciálně pro tento model. Jak to všechno bude ve výsledku fungovat ale teprve uvidíme.
To je vše, co vám pro tuto chvíli můžeme o Velosteru Turbo říci, další detaily a snímky vám nabídneme ihned, jakmile budou k dispozici.
Tip: Projděte si všechny novinky detroitského autosalonu.






Toto je Hyundai Veloster Turbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
Policie objevila les plný ukradených Land Roverů, byla v něm víc než polovina loni odcizených aut
24.1.2025Stále víc řidičů elektrických aut přichází na to, že obsloužit s nimi dovolenou je velká osina v zadnici
24.1.2025Téměř nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč není vtip ani omyl. „Jen” je ošklivé, nechtěné, má automat a nejhorší barvu
24.1.2025Prodeje elektromobilů Kie a Hyundai v Evropě se masivně propadají, i když Korejci rádi vytváří dojem opaku
25.1.2025Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva