Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai Veloster 2015: facelift přinesl šest zvuků motoru, pravý není jediný
20.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Asymetricky střižený hatchback dostal „zvukový ekvalizér motoru“, který vám umožní navolit i hlasitost. Dále tu máme třeba novou dvouspojku.
Korejská automobilka se zjevně rozhodla, že musí omladit celé své portfolio. Zatímco nedávno jsme mohli poinformovat o faceliftu modelů i30 a i40 či příchodu i20 Coupe, nyní zde pro změnu máme lehčí kosmetické a podstatnější mechanické revize pro Hyundai Veloster. Ty jsou prozatím spojeny pouze s korejským trhem, posléze ale dozajista budou také součástí americké nabídky a možná i té evropské. Českým fanouškům ale zřejmě již tep příliš nezvednou, neboť hatchback s asymetricky střiženými dveřmi zde již oficiálně nepořídíte.
Na domácím trhu se Veloster bude nově chlubit jen drobnými retušemi, které mu dodaly třeba stříbrnou čelní masku. Dále tu máme odlišný design litých kol, paletu barev rozšířenou o tři nové odstíny včetně jednoho matného, pozměněnou grafiku čelních světlometů a lehce zrevidované mlhovky. To je ale zvenčí naprosto vše, pročež se ani nebudeme zlobit, pokud dané změny oproti dosavadnímu provedení vůbec nezaregistrujete.
Přesunout se tedy můžeme do kabiny, kde Hyundai rozšířilo nabídku o dvoubarevné čalounění, jež pokrývá sedadla, dveřní panely a část středové konzole. Volit můžete ze tří odstínů, přičemž ty mohou pokrývat také bezpečnostní pásy. Dále zde najdeme ještě nový sportovní volant, který má lépe padnout do rukou, a také vylepšenou verzi multimediálního systému Blue Link. Tím ale končíme i v interiéru.
Dosud se tedy jedná maximálně o „mnoho povyku pro nic“, více ovšem Korejci zapracovali pod kapotou. Nově je tak možné Veloster osadit sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která napříč celým portfoliem nahrazuje klasický šestistupňový automat. Spojena přitom může být s motorem 1,6 T-GDi, který na korejském trhu produkuje 204 koní, zatímco v Evropě bude opět k mání verze 186koňová.
Dále dorazil do výbavy systém Flex Steer, který upravuje účinek posilovače řízení a nově se Veloster může pochlubit také „zvukovým ekvalizérem motoru“. Tato technologie řidiči umožní vybrat si jeden ze šesti zvuků pohonné jednotky, přičemž upravovat může i hlasitost. Že ani jeden není pravý, asi nemusíme ani zmiňovat, stejně jako to, o jak podivné řešení zvukové kulisy motoru se jedná...



















Veloster dostal menší vizuální a razantnější mechanický facelift, na českém trhu z něj však již profitovat nebudeme
Zdroj: The KoreanCarBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 9 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 11 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
dnesJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
dnesDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch