Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hyundai už po roce a půl faceliftuje jedno ze svých SUV, podivná světla mění za „neviditelná”
22.10.2021 | Petr Miler
Na krok Korejců se dá dívat lecjak, jedna věc je ale jistá - podivné ztvárnění předních i zadních světel se nesetkalo s pozitivní odezvou, a tak se Hyundai rozhodlo alespoň ta první jmenovaná radikálně změnit.
I když naprostá většina velkých automobilek působí na všech myslitelných kontinentech a jejich přístup k vývoji a výrobě nových vozů by se z podstaty neměl zásadně lišit, přístup některých výrobců je stále specifický. Ti asijští už prosluli tím, že pokud se jim něco nepovede, tak to prostě změní - klidně rok po odhalení nového modelu jej překopou. Nejedou tedy za každou cenu podle síťového grafu a k faceliftu nepřistoupí až po obvyklých třech nebo čtyřech letech.
Přesně to je i případ korejského Hyundai. To sice vyrostlo v jednu z největších světových automobilek, podobná flexibilita mu ale zůstává vlastní. Dá se na to dívat lecjak, není to meč s jedním ostřím - na jednu stranu je naprosto pochopitelné, že automobilka nechce v nabídce roky vydržovat produkt, který třeba jen kvůli snadno změnitelným aspektům není tak úspěšný, jak by mohl být. Na tu druhou je to ale trochu nefér k prvotním, obvykle nejvěrnějším kupcům, jejichž auta utrpí rázem velkou ztrátu hodnoty, neboť rychle zastarají. Jaký pohled je vám bližší, posuďte sami, v Asii ale zůstávají věrni tomu prvnímu.
Hyundai tak nemá problém pouhý rok a půl po uvedení nové generace SUV Creta na trh překopat tento model k nepoznání. Situace je navíc o to pikantnější, že vůz se na přelomu let 2019 a 2020 dostal jen na některé trhy a jeho postupné rozšiřování v nabídce znamená, že na jiné dorazil třeba až letos v létě. To už je opravdu matoucí - automobilka v červnu začne určité auto prodávat jako žhavou novinku a v říjnu už říká, že jej zásadně faceliftuje.
Když se ale podíváte na vůz samotný, zjistíte, proč k tomuto kroku přistoupila. Vypadá prostě podivně. Jde o model z jakési „světelné mezi-éry”, kdy se Hyundai posouvalo od konvenčního pojetí k novým „neviditelným” světlům, jaká známe třeba z nového Tucsonu. Je to divoké a podle nás nehezké, jako by s autem někdo projel „hejnem” létajících chobotnic a různé části z nich ulpěly na karoserii. Většina lidí to zjevně též nevnímá pozitivně, a tak Creta dostane velmi brzký facelift.
Příď se změní skutečně k nepoznání, bude vypadat jako zmíněný Tucson, jak ukazují přiložené oficiální ilustrace. Záď už si podivná světla ponechá, tam ale nepůsobí až tak rušivě. A interiér bude též nanejvýš lehce občerstven, to z ilustrací úplně zřejmé není. A technika se nemá změnit vůbec, pochopitelně, smyslem je přepudrovat nevzhledný nos, nikoli změnit podstatu auta, v té žádný problém nespočívá.
Kdy bude inovovaná Creta plně odhalena a kdy se dostane do prodeje, Hyundai přesně nezmiňuje, čekejme ale to první nanejvýš v řádu týdnů a to druhé v řádu měsíců, auto je titulováno jako vůz modelového roku 2022.



Hyundai začalo odhalovat inovované provedení nové generace modelu Creta, i když se někde prodává jen pár měsíců. Foto: Hyundai
Smyslem je zatočit podivným pojetím přídě, které se opravdu moc nepovedlo, jak ukazují fotky současné verze. V prodeji je asi jen rok a půl, někde je ale k dostání teprve od letošního léta. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
5.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Škoda ukázala svůj nejnovější policejní speciál. Je to nejrychlejší a nejpraktičtější Octavia, jaká kdy dostala majáky
7.3.2025Volvo říká, že na své tradiční a mnohými dál oblíbené kombíky už kašle, budoucnost vidí v jiných typech aut
7.3.2025Srovnejte si nové Audi A6 s tím dosavadním. Milovníky kombíků už neohromí, zato milovníky matrjošek ano
7.3.2025Číňané představili pětimetrové luxusní auto se spotřebou jen 3,7 litru benzinu na 100 km, tady zas někdo zaspal?
7.3.2025Ford potvrdil, že legendární Focus bez nástupce zabije ještě letos. Je to další smutný den pro zdravý rozum
8.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva